00:00:00:www.napiprojekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu. 00:00:12:Dzisiaj: Dynamiczna Kontrola|Jazdy w Audi testowana do|granic możliwoci w Alpach. 00:00:17:Sprawdzamy skomplikowane|systemy na naszym torze. 00:00:22:I Mercedes 190mph Black na skraju Walii. 00:00:31:TOP GEAR 00:00:37:Bardzo wam dziękuję! Dziękuję! 00:00:40:Czeć i tak |dzisiaj i tylko dzisiaj, zrobimy show|tylko i wyłšcznie o samochodach. O tak! 00:00:49:W żadnym z programów, żaden z nas|nie spłonšł ani nic w tym stylu. Nie. 00:00:54:A póniej staniemy przed Cool Wall. 00:00:57:Wrócilimy. 00:01:00:Ale zaczynamy od tych dwóch. 00:01:04:Widzicie, wcale nie tak dawno temu, kiedy szukalicie|szybkiego, czterodrzwiowego sportowego auta na co|dzień mielicie do podjęcia bardzo prostš decyzję. 00:01:14:Na jedno okršżenie toru Nurburgring wybralibycie|super ostre Mitsubishi Evo, a w podróż do|domu wsiedlibycie w komfortowš Subaru Imprezę. 00:01:22:W każdym razie, teraz ukazały się|nowe wersje obu tych samochodów. 00:01:28:Zacznijmy od Subaru. 00:01:33:Dobrze, ma dršżek zmiany|biegów, kierownicę i kluczyk|więc wyglšda na normalny wóz. 00:01:39:Ale nim nie jest, ponieważ|zanim ruszę muszę wybrać|poziom kontroli trakcji. 00:01:45:To oznacza, że musimy się|zagłębić w ustawienia|dynamicznego systemu kontroli. 00:01:48:Następnie macie do wyboru gdzie|chcecie skierować moc z silnika,|na przednie lub na tylne koła. 00:01:58:Możecie użyć ustawień automatycznych|lub ustawić to ręcznie 00:02:02:do wyboru jest szeć opcji. 00:02:04:Kiedy uporasz się z tym musisz|wybrać rodzaj przeniesienia napędu. 00:02:11:Lekko sportowy, bardzo|sportowy lub inteligentny. 00:02:18:To jest bardziej skomplikowane|niż komórka mojej córki! 00:02:21:Szczerze, Będę zaskoczony|jeżeli nie będziecie go prowadzić|używajšc czego takiego. 00:02:27:Ale nie będziecie. 00:02:31:Ten samochód to nie|jest futro Eskimosów. 00:02:33:Pochodzi z tšd gdzie ludzie je robiš,|a póniej idš do sklepu by je kupić. 00:02:41:Ale życie nie jest prostsze|w nowym Mitsubishi Evo X. 00:02:47:Mam ze sobš jego instrukcję|obsługi, oto i ona. 00:02:51:Ponieważ jest tu przycisk|który wyłšcza ASC. 00:02:55:Dobrze, rozdział czwarty, wers 56. 00:02:59:Sygnał operacyjny może być|emitowany z silnika w|następujšcych przypadkach. 00:03:05:Dwięk włšcza się, gdy sprawdzana|jest poprawnoć działania ASC... 00:03:13:Dużo póniej 00:03:17:Zmiana szybkoci skrętu przy skręconych|kołach przez wciskanie pedału gazu 00:03:24:Kto to w ogóle napisał!? 00:03:27:Jeżeli go naciniesz Nie rozumiem. 00:03:30:O nie! Czekaj. 00:03:31:Teraz już wiem! 00:03:35:Ustawia się tutaj po jakim|podłożu jedziemy, po|asfalcie, szutrze lub niegu. 00:03:44:Więc, oba te samochody sš skomplikowane. 00:03:46:Oba sš japońskie. 00:03:47:Oba majš cztery siedzenia. 00:03:50:Oba majš turbinę. 00:03:52:Oba majš napęd na cztery koła. 00:03:54:Oba narodziły się w wiecie wycigów. 00:03:57:Oba rozpędzajš się do setki w czasie|poniżej pięciu sekund i oba|majš prędkoć maksymalnš 240 km/h. 00:04:07:Więc, aby znaleć różnicę,|przygotowałem prosty test z udziałem|małej grupki rajdowych entuzjastów. 00:04:16:Wiem, że to nie jest zbyt realistyczne. 00:04:18:Rozumiecie, ten na końcu, na|przykład, jest... dziewczynš. 00:04:22:Entuzjaci rajdów w prawdziwym|życiu co zrobić z tym. 00:04:27:To jest włanie to, co mam na myli. 00:04:30:Swojš drogš, kto oglšda rajdy w telewizji|wie, że kibice uwielbiajš przebywać|tak blisko akcji, jak to tylko możliwe. 00:04:39:Więc chcę teraz sprawdzić jak blisko mogę|przejechać obok nich w obu autach, w|polizgu, nie powalajšc żadnego na ziemię. 00:04:48:OK, Mitsubishi pierwsze. 00:04:51:Zatrudniłem czternastolatka,|żeby ustawił dla mnie komputer. 00:04:56:Zobaczmy co się stanie. 00:05:06:W moim pierwszym podejciu, minęłem|ich w odległoci jednego centymetra! 00:05:10:A to sprowadziłoby wielki|umiech na twarzach kibiców. 00:05:14:Teraz czas na Subaru. 00:05:17:Ruszamy. 00:05:26:Oh, niestety nastolatek|le dobrał ustawienia, więc|pojechałem zbyt szeroko. 00:05:31:Kibice cišgle żyjš. 00:05:35:Zdecydowałem się na kolejny przejazd. 00:05:39:Skręcam, bez gazu, zarzuca tyłem, o tak! 00:05:46:To jest twarz kolesia,|który stracił swój termos. 00:05:49:Żeby podnieć go na duchu|spróbuję jeszcze raz. 00:05:51:Skręcam, bez mocy 00:05:56:Poszło tak le, że nie nadaje się|to do oglšdania w rodzinnym gronie. 00:06:01:W dawnych czasach różnica między|Evo i Imprezš była niezauważalna,|byli jak Chelsea i Manchester United. 00:06:07:Lecz teraz... 00:06:10:Nowe modele sš jak Chelsea i... 00:06:14:Hahaha za słabo znam|się na piłce nożnej! 00:06:16:Hmm... Jaka drużyna gra na czerwono? 00:06:19:I nie jest tak dobra jak Chelsea? 00:06:21:Nottingham Forest. 00:06:27:Porażka Subaru nie jest|spowodowana tylko moim testem. 00:06:32:Bšdmy szczerzy, możemy? 00:06:33:Jest brzydszy niż rana wojenna. 00:06:40:Jest zbyt miękki i chwiejny. 00:06:46:Brzmi... 00:06:50:..jakby jedził na Mogadonie. 00:06:55:I jedynym powodem, dlaczego|kosztuje 25,000 funtów jest|to, że jest mniej luksusowy... 00:07:01:Nie mam pojęcia... jak egipska ubikacja. 00:07:10:Więc skoncentrujmy się nad Mitsubishi. 00:07:18:To na pewno nie jest egipski wychodek. 00:07:23:Ma ekran TV i nawigację. 00:07:26:To wykresy ukazujšce redniš prędkoć|i zużycie paliwa w cišgu|ostatnich dwóch godzin. 00:07:31:I może być używany do oglšdania|filmów z Twojego iPoda. 00:07:36:Ale nie mylcie, że ten samochód|jest skierowany do ludzi,|którzy nie sš jeszcze za starzy na jazdę. 00:07:49:Doskonale widać to, gdy robię|nim kółeczka wokół Subaru. 00:07:53:Jest za ostry, zbyt wyrany,|dużo lepiej wyglšda. 00:08:01:A silnik w modelu FQ 360 ma tyle mocy,|że mógłbym jechać z piszczšcymi|oponami do końca wiata. 00:08:19:W samochodach takich jak|Ferrari albo Lamborghini|pokonuję ten zakręt z prędkociš 100km/h. 00:08:25:W Evo mam na liczniku 160. 00:08:30:To takie proste. 00:08:37:To nieprawdopodobne i wiecie co? 00:08:40:Nie ma na wiecie innego samochodu,|który prowadzi się tak dobrze. 00:08:44:Nawet, kiedy się rozbijasz,|on dalej jedzie przed siebie. 00:08:50:Mylałem, że nie możliwe jest zrobić czterodzwiowy wóz,|który będzie bardziej ekscytujšcy od Evo IX,|ale z Evo X udało im się to! 00:09:14:Dobrze, przekonałe nas.|To jest auto do kupienia. 00:09:16:O nie! Musiałby być pijany|i zły, żeby to zrobić.|O Boże! 00:09:20:Nie, poważnie, jest|perfekcyjny na torze. 00:09:22:W przeciwieństwie do starych Evo, jest także bardzo komfortowy na drodze,|nie potrzebuje serwisu co kilometr,|a co do zbiornika paliwa jest jak pipeta. 00:09:32:Rozpracowałem go. 00:09:34:Jeżeli będziesz nim szalał,|opróżnisz zbiornik po 80 kilometrach. 00:09:39:Aha. To co bym zrobił to kupił|tego, który ma troszkę mniej mocy. 00:09:44:Słucham, Mniej mocy? 00:09:45:Tak, mniej mocy. 00:09:46:Czy jest lekarz na sali? 00:09:48:Poważnie, zgód się ze mnš, OK?|Ten ma 300 koni a nie jak ten - 360,|więc zajedzie dalej na jednym baku. OK? 00:09:54:Ma szeć biegów, a nie pięć. 00:09:56:Wyglšda dokładnie tak samo,|ma tš samš prędkoć maksymalnš|i tak samo się prowadzi. 00:10:01:Tak, ale... I kosztuje|6,000 funtów mniej od niego. 00:10:05:Tak, Ale Subaru kosztuje|7,000 funtów mniej od tamtego. 00:10:09:Ale jest wiele rzeczy tańszych od niego. 00:10:11:Chciałby, żeby wszczepili|Ci operacyjnie dziurkę|od klucza do Twojej moszny? 00:10:14:To bardzo tanie. 00:10:16:Nie! 00:10:18:Widzisz, moje argumenty przeważajš. 00:10:19:Teraz sprawdmy, który|jest szybszy na torze. 00:10:23:Jeżeli to będzie Subaru,|będziesz wyglšdał jak idiota. 00:10:28:Trochę się tym martwię, ale pomimo to,|oddajemy go w ręce, naszemu|oswojonemu kierowcy wycigowemu. 00:10:33:Niektórzy twierdzš, że każdy|jego paznokieć u nogi jest|identyczny jak kobiecy sutek.... 00:10:40:..i że myli, że karta|kredytowa jest czym w rodzaju|płatków niadaniowych. 00:10:46:Wszystko co o nim wiemy,|to to, że zwš go Stig. 00:10:49:Subaru pierwsze, i ruszył. 00:10:52:Nie, czekajcie. 00:10:54:Oh, cišgle ustawia|komputer, zrozumcie go. 00:10:56:Ruszył! Włšczamy stoper. 00:10:58:Założę się, że Stig ustawił|więcej mocy na tylne koła. 00:11:01:Więc podstawę ma z Forda Escorta. 00:11:04:Widzicie jak zarzuca tyłem? 00:11:06:W pierwszy zakręt, to na|pewno rozbudziło by fanów. 00:11:12:Wyglšda jakby Stig chciał wejć w|Eltona. Oczywicie nie dosłownie. 00:11:17:Chicago, czysto, ale niezbyt szybko. 00:11:20:Impreza to hatchback,|wecie to pod uwagę. 00:11:23:Wcišż wyglšda jak zamylony|krwiożerczy bullterier. 00:11:26:Trochę nadsterownoci i pisku|opon, to nie wróży dobrze. 00:11:33:Teraz prosta... zobaczmy co da się|wycisnšć z tego 2,5 litrowego boxera. 00:11:39:Ostro przy oponach. 00:11:41:Dwa zakręty w lewo. 00:11:42:Zarzuca nim. 00:11:45:Zbliża się do zakrętu Gambon. 00:11:47:Jeszcze bardziej nim zarzuca,|jak w samochodach rajdowych|z lat 70 i przecina metę. 00:11:51:Czas na Evo. 00:11:54:Co on robi? 00:11:56:Jest gotowy. 00:11:57:No i ruszył! Jedziemy! 00:11:59:Aby było sprawiedliwie,|używamy tej słabszej wersji. 00:12:01:Ma 300 koni, czyli tyle samo co Subaru. 00:12:04:Oczywicie Evo tak jak|powiedziałem jest lepsze. 00:12:07:Pierwszy zakręt. Szeroko|ale wyglšda dobrze. 00:12:12:I w przeciwieństwie do Subaru,|nie przypomina tyłka hydraulika. 00:12:17:Chicago bardzo ostro. Hammerhead,|Subaru nie poradziło sobie|dobrze, czy Evo pojedzie lepiej? 00:12:22:Najechał na linie, to samobójca. 00:12:26:Czysto, dobra linia, mały|polizg przy wyjciu. 00:12:31:Na prawdę rozkręca ten dwulitrowy|silnik do granic możliwoci. 00:12:35:Dalej Stig, szybciej! 00:12:37:Popiesz się! Składa się do|przedostatniego zakrętu. 00:12:39:Stig jedzie jak szalony japoński robot...
Rudzik1987