LITERATURA Metodologia i metody badań pedagogicznych.doc

(56 KB) Pobierz
Metodologia i metody badań pedagogicznych

Metodologia i metody badań pedagogicznych

  1. Ablewicz K., Hermeneutyczno -fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, UJ, Kraków 1994
  2. Anastasi A., Urbina S., Testy psychologiczne, Pracownia Testów Psychologicznych PTP Warszawa 1999
  3. Andreski S., Czarnoksięstwo w naukach społecznych, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002
  4. Badania pedagogiczne w zarysie. Skrypt dla studentów pedagogiki, oprac. W. Goriszowski, Wyd. WSP TWP, Warszawa 1997.
  5. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, tłum. Witold Betkiewicz, WN PWN, Warszawa 2003
  6. Batorski D., Olcoń-Kubicka M., Prowadzenie badań przez Internet - podstawowe zagadnienia metodologiczne, Studia Socjologiczne 3/2006 (182)
  7. Bieluga K., Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego, Impuls, Kraków 2003
  8. Bogaj A., Kwiatkowski S.M., Piwowarski R., Wskaźniki edukacyjne: Polska 2000, IBE, Warszawa 2001
  9. Ciczkowski W., Strukturalizm genetyczny w badaniach nad rozwojem myśli pedagogicznej, w: Stan i perspektywy historii wychowania, pod red. W. Majorek, UAM Poznań, Bałtycka WSH w Koszalinie, Poznań 1995
  10. Czerepaniak – Walczak M., Badanie w działaniu akademickim; możliwości zastosowań w procesie podnoszenia jakości pracy uczelni, Rocznik Pedagogiczny t. 24, KNP PAN, Radom 2001
  11. Dajek W., Drzewo, Wydawnictwo Erola, Warszawa 1996 (testy projekcyjne, rysunkowe)
  12. Danek D., Sztuka rozumienia. Literatura i psychoanaliza, IBL Warszawa 1997.
  13. Desperak I., Ankieta w szkole, Kwartalnik Pedagogiczny 2000 nr 3-4
  14. Diagnoza psychologiczna dla celów wychowawczych, (red.) M. Tyszkowa, Poznań 1981
  15. Diagnoza psychologiczna dla celów wychowawczych, (red.) M. Tyszkowa, Poznań 1981
  16. Dominice P., Historia życia jako proces kształcenia, Łódź 1994
  17. Dudzikowa M., Badania nad młodzieżą Edukacja 1999 nr 4
  18. Durkheim E., Zasady metody socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000
  19. Dylematy metodologiczne pedagogiki, pod red. T. Lewowickiego, Wydz. Pedagogiczny UW, IP UŚl., Warszawa-Cieszyn 1995.
  20. Dziecko w szkole. Aspekty poznawcze i wychowawcze, WSiP, Warszawa 1981
  21. Dzierzgowska I., Rodzice w szkole, CODN, Warszawa 1999
  22. Dzierzgowska I., Kalinowska M., Poradnik mierzenia jakości pracy szkoły, TERM-IAE, Radom 1997
  23. Dzierzgowska I., Wlazło S., Mierzenie jakości pracy szkoły podstawowej, CODN, Warszawa 1999
  24. Clark A.M., Dzierzgowska I., Thompson M., Wlazło S., Mierzenie jakości pracy szkoły, TERM-IAE, 1996
  25. Embree L., Analiza refleksyjna. Wprowadzenie do badań fenomenologicznych, przekład Anna Łagodzka, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN 2006.
  26. Europa jako temat jakościowych badań pedagogicznych, red. E. Dubas, H.M. Griese, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 1998.
  27. Ewolucja „ogólności“ w dyskursach pedagogicznych, red. Teresa Hejnicka-Bezwińska i Roman Leppert, Wydawnicvwto Uniersytetu im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2005
  28. Feldwork jest sztuką. Jako dobrać respondenta, skłonić do udziału w wywiadzie, rzetelnie i sprawnie zrealizować badanie, red. P.B. Sztabiński, Z. Sawiński, F. Sztabiński, Warszawa: Wyd. IFiS PAN 2005.
  29. Fenomenologia i hermeneutyka, pod red. P. Dybla i P. Kaczorowskiego, Wyd. UW< Warszawa 1991.
  30. Francuz P., Mackiewicz R., Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce . Nie tylko dla psychologów, Lublin: Wydawnictwo KUL 2005
  31. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, przekład Elżbieta Hornowska, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001
  32. Gnitecki J., Metodologiczne problemy pedagogiki prakseologicznej, WSP Zielona Góra 1996
  33. Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993.
  34. Gnitecki J., Przemiany metodologii badań pedagogicznych, Rocznik Pedagogiczny t. 24, KNP PAN, Radom 2001
  35. Gnitecki J., Wprowadzenie do metod badań w naukach pedagogicznych, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji w Poznaniu, Poznań 2006,
  36. Hałas E., Interakcjonizm symboliczny. Społeczny kontekst znaczeń. Nowe wydanie, , WN PWN, Warszawa 2006
  37. Hartman J., Techniki metafilozofii, Wydawnictwo Aureus, Kraków 2001 Hermeneutyka a psychologia, pod red. A. Gałdowej, Wyd. UJ, Kraków 1997
  38. Horney K., Autoanaliza, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2000
  39. Jacyna-Onyszkiewicz Z., Wszechwiedza, Wydawnictwo Sorus, Poznań 2002
  40. Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały, red. Danuta Urbaniak-Zając, Jacek Piekarski, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2001
  41. Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wydawnictwa Uśl., Katowice 2001
  42. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2006
  43. Kawecki I., Etnografia i szkoła, Łódź 1993
  44. Kawecki I., Metoda etnograficzna w badaniach edukacyjnych, Łódź 1994
  45. Kolman R., Poradnik dla doktorantów i habilitantów, TNOIK, Bydgoszcz 2000
  46. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP S.A., Warszawa 2000
  47. Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, WN PWN, Warszawa 2000
  48. Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, red. Tadeusz Jałmużna, Iwonna Michalska, Grzegorz Michalski, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2004
  49. Kopciewicz L., Polityka kobiecości jako pedagogika różnic, Impuls, Kraków 2003
  50. Kruk J., Filozoficzno-pedagogiczne aspekty rozumienia tekstu, Impuls, Kraków 1998
  51. Krűger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, przekład Dorota Sztobryn. Wstęp i opracowanie Bogusław Śliwerski, GWP, Gdańsk
  52. Kuligowski W., Antropologia refleksyjna. O rzeczywistości tekstu, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2001
  53. Kultura organizacji. badania etnograficzne polskich firm, red. Monika Kostera, Gdańsk: GWP 2007
  54. Kvale S., Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, przekład i red. naukowa Stanisław Zabielski, Trans Humana, Białystok 2004
  55. Kwiecińska-Zdrenka M., Badacz w działaniu – opisywać czy zrozumieć, czy też zmieniać zastaną rzeczywistość? Acta Universitatis Nicolai Copernici , Socjologia Wychowania XIV, Zeszyt 339, 2000.
  56. Kwieciński Z., Dynamika funkcjonowania szkoły, Warszawa 1990.
  57. Lebiedziński W., Metodologia filozoficzna. Zarys i krytyka głównych nurtów, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2000
  58. Lewowicki T., Szkic do dziejów metodologii pedagogiki, Rocznik Pedagogiczny t. 24, KNP PAN, Radom 2001
  59. Lilienfeld S.O., Wood J.W., Garb H.N., Status naukowy technik projekcyjnych, Wyd. UJ, Kraków 2002
  60. Lisowska-Magdziarz M., Analiza tekstu w dyskursie medialnym.Przewodnik dla studentów, Wyd. UJ. Kraków 2007
  61. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 1999.
  62. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2000
  63. Łobocki M., Niektóre kontrowersje wokół badań pedagogicznych, Rocznik Pedagogiczny t. 24, KNP PAN, Radom 2001
  64. Machnikowski R.M., Spór o relatywizm w XX – wiecznej socjologii wiedzy naukowej, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2002
  65. Magier E., Utajone procesy poznawcze (podejście eksperymentalne), Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 2003 nr 3
  66. Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, WN PWN, Warszawa 2001
  67. Majka J., Metodologia nauk teologicznych, Wrocław 1981.
  68. Malewski M., Andragogika w perspektywie metodologicznej, Prace Pedagogiczne Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1990
  69. Malewski M., Metody ilościowe i jakościowe w badaniach nad edukacją, Kultura i Edukacja 1997 nr 1-2
  70. Malewski M., Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1998.
  71. McRunyan W., Historie życia a psychobiografia, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1992
  72. Metoda biograficzna w socjologii, pod red. J. Włodarka i M. Ziółkowskiego, Warszawa 1990.
  73. Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. Dariusz Kubinowski i Marian Nowak, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006
  74. Męczkowska A., Od świadomości nauczyciela do konstrukcji świata społecznego. Nauczycielskie koncepcje wymagań dydaktycznych a problem rekonstrukcyjnej kompetencji ucznia, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2002.
  75. Męczkowska A., Fenomenografia jako podejście badawcze w obszarze studiów edukacyjnych, Kwartalnik Pedagogiczny 2003 nr 3
  76. Miles M.B., Huberman A.M., Analiza danych jakościowych, przekład Stanisław Zabielski, Wydawnictwo Trans Humana Białystok 2000
  77. Morrison M., Pey J., Pisanie esejów z socjologii. Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999.
  78. Niemierko B., ABC testów osiągnięć szkolnych, Warszawa 1975.
  79. Niemierko B., Pomiar sprawdzający w dydaktyce, Warszawa 1990.
  80. Nowaczyk C., Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, Warszawa 1985.
  81. Nowak G., Metodologia nauk społecznych, Warszawa 1985.
  82. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, pod red. S. Palki, Wydawnictwo UJ, Kraków 1998
  83. Ostasz L., Homo methodicus. Między filozofią, humanistyką i naukami ścisłymi, Wyd. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 1999.
  84. Oster G.D., Gould P., Rysunek w psychoterapii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999.
  85. Ostrowicka-Miszewska H., Zastosowania techniki dyferencjału semantycznego w badaniach nad orientacjami społeczno-politycznymi młodzieży, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 2002 nr 3.
  86. Palka S., Biegunowość i komplementarność badań pedagogicznych, Edukacja 2005 nr 3
  87. Palka S., Pedagogika w stanie tworzenia, Wyd. UJ, Kraków 1999.
  88. Palka S. Pedagogika w stanie tworzenia,. Kontynuacje. Wyd. UJ, Kraków 2002.
  89. Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006
  90. Paluchowski W.J., Diagnoza psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2001
  91. Pavkov T. W., Pierce K.A., Wprowadzenie do SPSS dla Windows, GWOP. Gdańsk 2005
  92. Piekarski J., U podstaw pedagogiki społecznej. Zagadnienia teoretyczno-metodologiczne, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2007
  93. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych. Wyd. drugie poprawione i rozszerzone, Wyd. Żak, Warszawa 1995
  94. Piwowarski R., Badanie osiągnięć szkolnych uczniów, Edukacja 2005 nr 3
  95. Podręcznik ankietera, pod red. Z. Sawińskiego, P.B. Sztabińskiego, F. Sztabińskiego, SMG/KRC Poland Media S.A., Wydawnictwo IFiS PAN Warszawa 2000
  96. Prace promocyjne z pedagogiki. Skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego, pod red. Wiesława Ciczkowskiego, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2000
  97. Rubacha K., Badania etnograficzne w edukacji, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 2001 nr 1
  98. Ryszard Wroczyński. Żyć w ludziach i dziełach, red. Ewa Kozdrowicz, Tadeusz Pilch, Warszawa: Zespół Pedagogiki Społecznej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, Pedagogium – Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawie 2007.
  99. Sikora M., Problem interpretacji w metodologii nauk empirycznych, Wyd. Naukowe IF UAM, Poznań 1997
  100. Sitek W., Między rynkiem a civil society. Konteksty badań socjologicznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar 2007
  101. Smolińska-Theiss B., Badanie przez działanie w pedagogice społecznej, Kultura i Społeczeństwo 1990 nr 1.
  102. Sojak R., Paradoks antropologiczny. .Socjologia wiedzy jako perspektywa ogólnej teorii społeczeństwa, Wrocław: Fundacja Na Rzecz Nauki Polskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2004.
  103. Spendel Z., Metodologia badań psychologicznych jako forma świadomości historycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005
  104. Sułek A., Ogród metodologii socjologicznej, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2002
  105. Sztompka P., Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, WN PWN, Warszawa 2005
  106. Szulakiewicz W., „Rozprawy z Dziejów Oświaty” (1958-2003). Studium z historii czasopisma, Toruń: Wydawnictwo UMK 2004.
  107. Trutkowski C., Społeczne reprezentacje polityki, Wydawnictwo Naukowe „Scholar” , Warszawa 2000
  108. Urban M., Orientacje psychologiczne nauczycieli, Psychologia Wychowawcza 1998 nr 5 (skala do badania poziomu autorytaryzmu, wskaźniki przekonań politycznych nauczycieli)
  109. Urbaniak-Zając D., Wywiad narracyjny na tle innych technik wywiadu, „Edukacja” 1999 nr 4.
  110. Usher R., Bryant I., Johnston R., Podmiot poznający w badaniach edukacyjnych (perspektywa postmodernistyczna), Teraźniejszość. Człowiek. Edukacja 2001 nr 2
  111. Wallon P., Cambier A., Eugelhart D., Rysunek dziecka, WsiP, Warszawa 1993.
  112. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Impuls, Kraków 1998
  113. Woroniecka G.: Interakcja symboliczna a hermeneutyczna kategoria przed-rozumienia. - Warszawa: Oficyna Naukowa, 2003
  114. Woźniak T., Propaganda scjentystyczna. Funkcje społeczne przekazów popularnonaukowych, Wyd. IfiS PAN, Warszawa 2000
  115. Wybrane zagadnienia teorii i praktyki pedagogiki rodziny. Pamięci Księdza Profesora Józefa Wilka SDB (1937-2003), red. Barbara Kiereś, ks.Marian Nowak,, Danuta Opozda, Katedra Pedagogiki Rodziny KUL, Lublin 2006
  116. Zaczyński W.P., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1995
  117. Zaczyński W.P., Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Wyd. Żak, Warszawa 1997
  118. Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, red. Jolanta Lisek-Michalska, Paweł Daniłowicz, Łódź: Wyd. UŁ 2007

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin