test gasiul-2008.doc

(39 KB) Pobierz
Test z psychologii emocji – wersja nr 2

Test z psychologii emocji – wersja nr 2

 

1.       Ocena wtórna w teorii R. Lazarusa obejmuje następujące elementy:

a/ zbieżność z celem;

b/ typ zaangażowania ego;

c/ oczekiwanie w stosunku do przyszłości;

d/ obdarzanie zaufaniem.

 

2.       Do klasycznych teorii peryferalnych należą teorie:

a/ N.Bull

c) James-Lange

 

3.       Zjawisko Michała Anioła odnosi się do wyjaśnienia:

a/ relacji pomiędzy rywalizującymi osobami;

b/ otwierania się dzięki akceptacji innego na „ja idealne”;

c/ efektów wychowywania drugiej osoby;

d/ dążenia do poprawy adaptacji

 

4.       Teoria podnietowa McClellanda wskazuje na wagę następujących elementów:

a/ afektywnych znaczeń (sygnałów);

b/ dyspozycji;

c/ atrybucji;

d/ potrzeb;

 

5.       W zakres pętli Papeza nie wchodzą następujące struktury:

a/ ciało suteczkowate;

b/ ciało migdałowate;

c/ zakręt obręczy;

d/ ciało sinawe;

e/ zatoki jamiste

 

6.       Emocja jest procesem odczytu w teorii?:

 

Bucka

 

7.       Źródłem motywacji dla osób o niskiej skłonności do monitorowania siebie są:

       a/ zachowania innych;

       b/ własne przekonania i wartości;

       c/ zmiany w świadomości siebie;

 

8.       Przedstawicielami teorii konstruktywizmu społecznego są:

 

Lutz i Kemper

 

9.       Która z teorii wskazuje na znaczenie pobudzenia fizjologicznego i ekspresji twarzy w powstawaniu emocji?:

 

Laird tomkins

 

10.   Do teorii zróżnicowania emocji można zaliczyć teorię:

       a/ Ekmana;

       b) Izarda;

       c/ Leepera;

       d/ Plutchika;

       e/ Scherera

 

11.   Podkreśl, które z wymienionych należą do emocji samoświadomościowych:

a/ ciekawość;

b/ radość;

c/ wina;

d/ wstyd;

e/ lęk;

 

12.   O postawie motorycznej jako przyczynie powstawania uczucia mówi teoria:

a/ Schachtera;

b/ Jamesa;

c/ Tomkinsa;

d/ Leepera;

e/ Bull;

 

13.   Lęk jest podstawą rozwoju motywów wtórnych w interpretacji:

a/ Bull;

b/ Weinera;

c/ Browna;

d/ Allporta;

e/ Watsona

 

14.   Interpretacje wskazujące na wewnętrzne organiczne źródła motywacji to:

a/ teorie podnietowe;

b/ teorie popędów;

c/ teorie wartość – oczekiwanie

 

15.   Wymień parametry natężenia motywacji:

a/siła

b/wielkość

c/intensywność

 

16.   Traktowanie posiadanych cech jako niezmiennych może owocować:

a/ obniżeniem chęci wkładania dalszego wysiłku w wykonywanie zadania;

b/ przypisaniem sobie braku zdolności;

c/ wzmożeniem wysiłku na rzecz lepszego wykonania zadania;

d/ wkładaniem wysiłku na rzecz rozwoju własnych zdolności

 

17.   Funkcja sygnałowa jest istotna w teorii:

a/ Hebba;

b/ Atkinsona;

c/ Duffy;

d/ Aptera.

 

18.   Motywacja telliczna wymaga:

a/ wysokiego pobudzenia;

b/ niskiego pobudzenia;

c/ średniego pobudzenia;

 

19.   Zaznacz, które z poniżej wymienionych objawów należą do znaczenia w wymiarze interpersonalnym

a/ potrzeba usprawiedliwiania;

b/ potrzeba zamierzenia;

c/ bycie silnym dla innych;

d/ bycie obiektem uwagi innej osoby

 

20.   Które z poniżej wymienionych wskaźników świadczą o fałszywości przeżywanej emocji:

a/ trwanie ekspresji emocji od 0,5 do 4 sekund;

b/ niesymetryczność pobudzeń mięśni twarzy;

c/ brak koordynacji ruchów mięśni twarzy;

d/ intensywność pobudzeń mięśni twarzy

 

 

21.    Motywacja hubrystyczna to:

a/ dążenie do twórczego rozwoju;

b/ dążenie do zachowania tożsamości;

c/ dążenie do podniesienia własnej wartości;

d/ dążenie do wywołania wrażenia na otoczeniu

 

22.    Wymień podstawowe rodzaje transgresji:

a/ku ludziom

b/ku obiektom fizycznym

c/ku sobie

d/ku symbolom

 

23.    Emocje są stanami motywacyjno- przeżyciowymi w interpretacji:

a/ Aptera;

b/ Atkinsona;

c/ Izarda;

d/ Jamesa;

 

24.    Kody obrazowe i pojęciowe to terminy wprowadzone w teorii:

a/ Lazarusa;

b/ Maruszewskiego;

c/ Scherera;

d/ Kolańczyk

 

25.    Do form zachowań będących następstwem uaktywnienia samoświadomości przedmiotowej należą:

a/ unikanie bodźców wywołujących koncentrację uwagi na sobie;

b/ przywracanie równowagi poprzez poszukiwanie nowych informacji;

c/ zmiana standardów;

d/ pozostawanie w stanie konfliktu;

 

26.    O sensomotorycznym poziomie przetwarzania informacji mówią analizy:

a/ Izarda;

b/ Lazarusa;

c/ Schachtera;

d/ Scherera;

 

27.    Podstawowe rodzaje afektywności według Younga to:

a/wzrost pozytywnej afektywnośći

b/obniżenie pozytywnej afektywności

c/wzrost negatywnej afektywności

d/obniżenie negatywnej afektywności

 

28.    Motywacja o charakterze transgresji podlega:

a/ zasadzie regulacji heterostatycznej;

b/ zasadzie regulacji homeostatycznej;

c/ zasadzie dążenia do utrzymania optymalnego poziomu

 

29.    Niezadowolenie z siebie to podstawowy motyw w interpretacji:

a/ Baumeistera

b/ Rokeacha;

c/ Pugha;

d/ Maslowa

 

30.    Zachowania kibiców na stadionie można wytłumaczyć w oparciu o zasadę:

a/ interaktywnych systemów;

b/ kształtowania emocji;

c/ emocjonalnego zarażania;

d/ wzajemnego oddziaływania komponentów na siebie;

e/ samoregulacji i wykorzystania emocji

 

3

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin