PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA CZERWIEC - GRUPA II
TEMAT
CAŁOŚCIOWY
ZADANIA EDUKACYJNE
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI
Wszystkie dzieci mają prawo do… - rozmowa z wykorzystaniem serii obrazków. Nauka wiersza K. Daktun-Czerniak pt. Wszystkie dzieci. Zabawa twórcza Rozmowa z kolegą z innego kraju.
Dobry kolega – historyjka obrazkowa, tworzenie opowiadania według planu na temat Mój kolega, moja koleżanka. Rysowanie historyjki obrazkowej przygoda kolegi, koleżanki.
Świat dzieci w kolorach zabawy pod hasłem Jak wygląda świat przez kolorową szybkę? Słuchanie wiersza W. Melzackiego Co lubią dzieci?
Nasi koledzy z innych krajów – słuchanie wiersza W.Fabera Dzieci świata. Omówienie różnic w wyglądzie dzieci, uzasadnienie ich. Oglądanie mapy Europy, słuchanie hymnu Unii Europejskiej.
Przyjemne zabawy – zagadki w postaci scenek pantomimicznych Gdzie jestem i co robię? Rozmowa na temat dziwnych, śmiesznych lub strasznych sytuacji, które mogą się przytrafić w czasie zabawy.
- poznawanie swoich praw
- rozumienie sytuacji, w jakich sytuacjach należy
powiedzieć NIE
- otwieranie się na ludzi innych nacji
- wypowiadanie się pełnymi zdaniami
- wypowiadanie się na temat historyjki
- układanie opowiadania według planu, schematu
- rozwijanie wyobraźni poprzez wymyślanie historii kolegii
- uczestniczenie w konkursach i zabawach zręcznościowych
- przestrzeganie ustalonych wcześniej zasad zabawy
- współdziałanie w zespole
- nazywanie narodowości dziecka opierając się na jego
wyglądzie
- przypomnienie wyglądu kuli ziemskiej
- odczytywanie prostych haseł pod ilustracjami
- rozpoznawanie hymnu Unii Europejskiej oraz Polski
- formułowanie zagadek w postaci scenek pantomimicznych
- rozwiązywanie zagadek
- opowiadanie swojej historyjki, nadawanie tytułu
Niedługo lato
i wakacje
Co kojarzy mi się z latem? – zabawa dydaktyczna. Słuchaniw wiersza E. Bełczewskiej Za co lubimy lato? Połączone z rysowaniem na temat „letnie zabawy”.
Lody i góry lodowe – rozmowa przy ilustracjach. Odczytywanie i układanie podpisów do obrazków. Wycinanie z kolorowego papieru.
Już niedługo wakacje – rozmowa przy planszach tematycznych na temat Gdzie spędzimy wakacje? Oglądanie mapy Polski, zaznaczanie na niej wybranych regionów
Tęczowe kolory – słuchanie wiersza W. Fabera Barwy. Zabawa dydaktyczna połączona z wycinaniem z kolorowego papieru. Ćwiczenia słownikowe.
Latem słońce mocno grzeje – rozwiązywanie zagadek na temat: co chroni nas przed słońcem?. Rozmowa na temat sposobów ochrony przed słońcem. Wykonanie czapki z gazety.
- określanie zjawisk atmosferycznych występujących latem
- odzwierciedlenie e formie plastycznej własnych
spostrzeżeń
- wypowiadanie się na temat wiersza
- posługiwanie się określeniami smaków lodów
- poznawanie pojęcia góra lodowa
- interpretowanie określeń: zimny jak lód
- nabywanie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć w
sposób zrozumiały dla otoczenia
- ćwiczenie słuchu fonematycznego
- porównywanie regionów Polski z regionami innych
krajów
- rozpoznawanie i utrwalanie kolorów tęczy
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami
głównymi i porządkowymi
- rozumienie potrzeby zabezpieczania i chronienia się przed
słońcem
- rozwijanie logicznego myślenia
- składanie gazety według wzoru
Dużo wiem
i potrafię
Dlaczego latawce latają? – słuchanie opowiadania J. Święcickiej połączone z oglądaniem obrazków Latawce. Puszczanie latawca w ogrodzie przedszkolnym.
Wspólne zabawy – opowiadanie historyjki obrazkowej. zabawa pantomimiczna. Odzwierciedlenie w formie plastycznej treści opowiadania.
Wakacyjne zabawki - zabawa dydaktyczna O jakim przedmiocie mówię?. Porządkowanie zbiorów według ich liczebności wzrastającej i malejącej.
Wakacyjna przygoda – komponowanie opowiadania połączone z malowaniem farbami plakatowymi Na różowej Planecie.
Razem bawić się weselej – słuchanie wiersza D. Gellner Dziki taniec. Rysowanie postaci ludzkiej z uwzględnieniem szczegółów.
- uważne słuchanie opowiadania i wypowiedzi na jego
temat
- wzbogacanie słownika o wyrazy: zefirek, huragan
- wiązanie przyczyn i skutków według chronologii
wydarzeń
- używanie określeń: najpierw, potem, na końcu
- przewidywanie zakończenia historyki
- odwzorowywanie liczebności zbioru za pomocą
liczmanów
- doskonalenie liczenia i znajomości liczb w zakresie 0-10
- rozwijanie uwagi, spostrzegawczości i pamięci
- rozwijanie wyobraźni i pomysłowości
- dzielenie się swoimi wrażeniami i odczuciami
- realizowanie swoich pomysłów poprzez działania
plastyczne
- uważne słuchanie utworu, ilustrowanie jego treści ruchem
- posługiwanie się nazwami części ciała
- utrwalenie pojęć: lewa, prawa
· Kształtowanie motywacji do samodzielnego odczytywania haseł.
· Zabawy z literami i cyframi – utrwalanie.
· Odtwarzanie i odwzorowywanie różnych form, kształtów, układów
· Wykonywanie ćwiczeń graficznych utrwalających poznane litery i cyfry
· Wykonywanie swobodnych, ciągłych ruchów ręki z wprowadzeniem zmiany kierunku
· Przetwarzanie obrazu ruchowego na obraz graficzny i odwrotnie.
- „Muzyczny dywan” - bieżna
- „Praca mrówek” - z elementem czworakowania
- „Płyną statki Wisłą i Odrą” - orientacyjno – porządkowa
- „Zamień woreczki” - z elementem podskoku
- zajęcia usprawniające mowę, myślenie, sprawność ruchową i manualną
- wyrównywanie zaległości powstałych z powodu nieobecności dziecka w przedszkolu
- proponowanie dzieciom dodatkowych zajęć na interesujące je tematy
- dostarczanie dzieciom zadań o podwyższonym stopniu trudności
- rozszerzanie zakresu prowadzonych zajęć
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
- Pomoc rodziców w przygotowaniu dzieci do turnieju piłki nożnej „Mini Euro 2012ł
- Udział w uroczystym zakończeniu roku szkolnego
- Pisemne informacje dla rodziców o postępach dziecka.
opracowała
Agnieszka Lewandowska
lewandosia