czerwiec gr. II 2012.doc

(56 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MAJ - GRUPA III

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA CZERWIEC -  GRUPA II

 

 

TEMAT

CAŁOŚCIOWY

 

 

ZADANIA EDUKACYJNE

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

 

 

 

 

Świat uśmiecha się do wszystkich dzieci

 

Wszystkie dzieci mają prawo do… - rozmowa z wykorzystaniem serii obrazków. Nauka wiersza K. Daktun-Czerniak pt. Wszystkie dzieci. Zabawa twórcza Rozmowa z kolegą z innego kraju.

 

 

Dobry kolega – historyjka obrazkowa, tworzenie opowiadania według planu na temat Mój kolega, moja koleżanka. Rysowanie historyjki obrazkowej przygoda kolegi, koleżanki.

 

Świat dzieci w kolorach zabawy pod hasłem Jak wygląda świat przez kolorową szybkę? Słuchanie wiersza W. Melzackiego Co lubią dzieci?

 

Nasi koledzy z innych krajów – słuchanie wiersza W.Fabera Dzieci świata. Omówienie różnic w wyglądzie dzieci, uzasadnienie ich. Oglądanie mapy Europy, słuchanie hymnu Unii Europejskiej.

 

 

Przyjemne zabawy – zagadki w postaci scenek pantomimicznych Gdzie jestem i co robię? Rozmowa na temat dziwnych, śmiesznych lub strasznych sytuacji, które mogą się przytrafić w czasie zabawy.

 

- poznawanie swoich praw

- rozumienie sytuacji, w jakich sytuacjach należy

  powiedzieć NIE

- otwieranie się na ludzi innych nacji

- wypowiadanie się pełnymi zdaniami

 

- wypowiadanie się na temat historyjki

- układanie opowiadania według planu, schematu

- rozwijanie wyobraźni poprzez wymyślanie historii kolegii

 

 

- uczestniczenie w konkursach i zabawach zręcznościowych

- przestrzeganie ustalonych wcześniej zasad zabawy

- współdziałanie w zespole

 

- nazywanie narodowości dziecka opierając się na jego

  wyglądzie 

- przypomnienie wyglądu kuli ziemskiej

- odczytywanie prostych haseł pod ilustracjami

- rozpoznawanie hymnu Unii Europejskiej oraz Polski

 

- formułowanie zagadek w postaci scenek pantomimicznych

- rozwiązywanie zagadek

- opowiadanie swojej historyjki, nadawanie tytułu

 

 

 

 

 

 

Niedługo lato

i wakacje

 

Co kojarzy mi się z latem? – zabawa dydaktyczna. Słuchaniw wiersza E. Bełczewskiej Za co lubimy lato? Połączone z rysowaniem na temat „letnie zabawy”.

 

 

Lody i góry lodowe – rozmowa przy ilustracjach. Odczytywanie i układanie podpisów do obrazków. Wycinanie z kolorowego papieru.

 

Już niedługo wakacje – rozmowa przy planszach tematycznych na temat Gdzie spędzimy wakacje? Oglądanie mapy Polski, zaznaczanie na niej wybranych regionów

 

 

 

Tęczowe kolory – słuchanie wiersza W. Fabera Barwy. Zabawa dydaktyczna połączona z wycinaniem z kolorowego papieru. Ćwiczenia słownikowe.

 

Latem słońce mocno grzeje – rozwiązywanie zagadek na temat: co chroni nas przed słońcem?. Rozmowa na temat sposobów ochrony przed słońcem. Wykonanie czapki z gazety.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- określanie zjawisk atmosferycznych występujących latem

- odzwierciedlenie e formie plastycznej własnych

  spostrzeżeń

- wypowiadanie się na temat wiersza

 

- posługiwanie się określeniami smaków lodów

- poznawanie pojęcia góra lodowa

- interpretowanie określeń: zimny jak lód

 

- nabywanie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć w

  sposób zrozumiały dla otoczenia

- ćwiczenie słuchu fonematycznego

- porównywanie regionów Polski z regionami innych

  krajów

 

- rozpoznawanie i utrwalanie kolorów tęczy

- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami

  głównymi i porządkowymi

 

- rozumienie potrzeby zabezpieczania i chronienia się przed

  słońcem

- rozwijanie logicznego myślenia

- składanie gazety według wzoru

 

 

 

 

Dużo wiem

i potrafię

 

Dlaczego latawce latają? – słuchanie opowiadania J. Święcickiej połączone z oglądaniem obrazków Latawce. Puszczanie latawca w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

Wspólne zabawy – opowiadanie historyjki obrazkowej. zabawa pantomimiczna. Odzwierciedlenie w formie plastycznej treści opowiadania.

 

 

Wakacyjne zabawki - zabawa dydaktyczna O jakim przedmiocie mówię?. Porządkowanie zbiorów według ich liczebności wzrastającej i malejącej.

 

 

Wakacyjna przygoda – komponowanie opowiadania połączone z malowaniem farbami plakatowymi Na różowej Planecie.

 

 

Razem bawić się weselej – słuchanie wiersza D. Gellner Dziki taniec. Rysowanie postaci ludzkiej z uwzględnieniem szczegółów.

 

 

 

- uważne słuchanie opowiadania i wypowiedzi na jego

  temat

- wzbogacanie słownika o wyrazy: zefirek, huragan

 

 

 

- wiązanie przyczyn i skutków według chronologii

  wydarzeń

- używanie określeń: najpierw, potem, na końcu

- przewidywanie zakończenia historyki

 

- odwzorowywanie liczebności zbioru za pomocą

  liczmanów

- doskonalenie liczenia i znajomości liczb w zakresie 0-10

- rozwijanie uwagi, spostrzegawczości i pamięci

 

- rozwijanie wyobraźni i pomysłowości

- dzielenie się swoimi wrażeniami i odczuciami

- realizowanie swoich pomysłów poprzez działania

  plastyczne

 

- uważne słuchanie utworu, ilustrowanie jego treści ruchem

- posługiwanie się nazwami części ciała

- utrwalenie pojęć: lewa, prawa

 

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

 

1.      Dodawanie na konkretach liczb naturalnych 0 –10 , posługiwanie się znakami matematycznymi i cyframi. Wykonywanie zadań stawianych do wykonania.

  1. Odejmowanie na konkretach liczb naturalnych 0-10. próby rozwiązywania zadań z tekstem.
  2. Klasyfikowanie i segregowanie różnych przedmiotów i figur geometrycznych według przyjętych zasad umownych – wielkość, kolor, kształt, grubość. Ćwiczenia w poprawnym posługiwaniu się słowem nie według kodu z wykorzystaniem klocków Dinesa.

 

 

PEZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA

 

·         Kształtowanie motywacji do samodzielnego odczytywania haseł.

·         Zabawy z literami i cyframi – utrwalanie.

·         Odtwarzanie i odwzorowywanie różnych form, kształtów, układów

·         Wykonywanie ćwiczeń graficznych utrwalających poznane litery i cyfry

·         Wykonywanie swobodnych, ciągłych ruchów ręki z wprowadzeniem zmiany kierunku

·         Przetwarzanie obrazu ruchowego na obraz graficzny i odwrotnie.

 

 

ROZWIJANIE SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ

 

  1. Ćwiczenia poranne – zestaw wg przewodnika
  2. Ćwiczenia gimnastyczne
  3. Zabawy ruchowe:

-          „Muzyczny dywan” - bieżna

-          „Praca mrówek” - z elementem czworakowania

-          „Płyną statki Wisłą i Odrą” - orientacyjno – porządkowa

-          „Zamień woreczki” - z elementem podskoku

  1. Zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym
  2. Opowieści ruchowe
  3. Scenki dramowe.

 

PRACA INDYWIDUALNA Z DZIEĆMI O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

 

  1. Praca z dziećmi wymagającymi pracy wyrównawczej

-          zajęcia usprawniające mowę, myślenie, sprawność ruchową i manualną

-          wyrównywanie zaległości powstałych z powodu nieobecności dziecka w przedszkolu

  1. Praca z dzieckiem zdolnym

-          proponowanie dzieciom dodatkowych zajęć na interesujące je tematy

-          dostarczanie dzieciom zadań o podwyższonym stopniu trudności

-          rozszerzanie zakresu prowadzonych zajęć

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

 

- Pomoc rodziców w przygotowaniu dzieci do turnieju piłki nożnej „Mini Euro 2012ł

- Udział w uroczystym zakończeniu roku szkolnego

- Pisemne informacje dla rodziców o postępach dziecka.

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                        opracowała

 

                                                                                                                                                     Agnieszka Lewandowska

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin