pyt otwarte do testow.doc

(99 KB) Pobierz
Test 1

Test 1

 

Należy wypełnić i opisać cały poniższy model strategii ogólnych (inaczej: bazowych, podstawowych) M. E. Portera

Strategia przywodztwa jakosciowego

Strategia przywodztwa kosztowego

 

Strategia koncentracji (zintegrowania)

 

 

Celem zadania jest obliczenie współrzędnych wektora kierunkowego i precyzyjne naniesienie go na schemat analizy SPABE oraz  opisanie staretegii przedsiębiorstwa, którego średnie ocen to: siły finansowej: 5, atrakcyjność branży: 2, stabilność otoczenia: -1, przewagi konkurencyjnej: -6.

 

 

 

 

Obliczenia –4, 4    Nazwa strategii ZACHOWAWCZA maxi-mini

Możliwe działania strategiczne: penetracja rynku, rozwoj produktu,  rozwoj rynku, dywersyfikacja pozioma powiazana lub niepowiazana

Należy dokończyć poniższe zdania:

1.         Narzędziami controllingu strategicznego są:

a) system wczesnego ostrzegania

b) benchmarking

c) strategiczna karta wynikow

2.         Funkcje podstawowe w analizie łańcucha wartości to: Czynnosci zwiazane z  fizycznym przetwarzaniem, produkowaniem dóbr lub swiadczeniem uslug oraz ich wymiana. Te czynnosci wyodrebnia się chronologicznie w ramach faz: przedprodukcyjnej, produkcji i sprzedaży.

3.         Cechami turbulentnego otoczenia wg H. I. Ansoffa są:
wzrost nowosci zmian, wzrost intensywnosci otoczenia, wzrost szybkosci zmian, rosnaca zlozonosc otoczenia

4.         Fuzja – wcielenie polega na
oznacza takie połączenie firm, w wyniku którego następuje pełna absorpcja jednej przez drugą firmę. Po dokonaniu przejęcia firma przejmująca utrzymuje swą nazwę oraz osobowość prawną, natomiast firma przejmowana przestaje istnieć jako odrębny podmiot prawny firmy przez drugą, następuje przejęcie zarówno aktywów, jak i pasywów jednej firmy

5.         Cecha kultury organizacyjnej określana jako „mały dystans wiedzy” charakteryzuje się ……………. ……………………………

Test2

 

Należy uzupełnić schemat strategii wg koncepcji Krzysztofa Obłója.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Należy wypełnić poniższą tabelę dla wyobrażonego osiedlowego sklepu odzieżowego, zgodnie z metodyką analizy kluczowych czynników  sukcesu; następnie, wyciągnąć wnioski dotyczące kierunków projektowania strategii. Proszę wypełnić wszystkie pola biorąc pod uwagę dziedzinę działalności.

Lp.

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

Wnioski: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Należy dokończyć poniższe zdania.

1.         Przykładami strategicznych problemów decyzyjnych są:

a)         ……………………………………..

b)        ………………………………………

c)         ……………………………………….

d)        ……………………………………..

2.         Zmiennymi, które umożliwiają analizę uwarunkowań zewnętrznych przedsiębiorstwa są w metodzie SPACE:

Atrakcyjnosc branzy i stabilnosc otoczenia

3.         Można wyróżnić następujące rodzaje aliansu strategicznego (należy podać ich definicje):

a)         Konkurencyjny -  podobny profil kompetencji i podobne łancuchy wartosci, tacy partnerzy razem nawiazuja alians w celu osiagniecie efektu synergii

b)        Transakcyjny – partnerzy o roznych profilach kompetencji i łancucha wartosci zawieraja alians.. -//-

4.         Przykładem zastosowania strategii przywództwa jakościowego jest złota karta w banku, extra duze kawalki owocow w jogurtach jogobella

5.         Różnica między kulturą organizacyjną, w której dominuje wewnątrzsektorowość, a kulturą, w której przeważa zewnątrzsektorowość polega na …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Test 3

Należy wypełnić poniższy model 5 sil Portera (5 czynników kształtujących sytuację konkurencyjną wewnątrz sektora, a następnie wymienić 5 kryteriów zróżnicowania klientów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przykładowe kryteria zróżnicowania klienta to:

1.         ………………………………….

2.         ……………………………………

3.         ………………………………….

4.         ……………………………………..

5.         ……………………………………..

Należy wypełnić poniższy schemat procesu zarządzania strategicznego, a następnie wyjaśnić, na czym polega dowolnie wybrany etap.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nazwa wybranego etapu analiza startegiczna

Opis tego etapu analiza strat. W sensie czynnosciowym to zbior dzialan sprawdzajacych organizacje i jej otoczenie, umozliwiajace zbudowanie planu start egicznego i jego realizacje; w sensie narzedziowym to zestaw metod analizy, pozwalajacy na zbadanie, ocene i przewidywanie przyszlych stanow wybranych elementow przesiebiorstwa i jego otoxczenia względem mozliwosci przetrwania i rozwoju.

Należy dokończyć poniższe zdania.

1.         Ekstensywny rozwój przedsiębiorstwa polega na: zwiekszaniu efektow gospodarowania poprzez zaangazowanie dodatkowych czynnikow produkcji przy stalym poziomie wydajnosci pracy

2.         Zmiennymi, które umożliwiają analizę uwarunkowań wewnętrznych przedsiębiorstwa w metodzie SPACE są:sila finansowa i przewaga konkurencyjna

3.         Koopetycja polega na rownoczesnej konkurencji i wspolpracy

4.         Przykładem zastosowania strategii przywództwa kosztowego jest ograniczenie do minimum kosztow handlowych, waski asortymentow produktow (liered price)

5.         Różnic między kulturą organizacyjna, w której występuje hierarchia, a kultura cechującą się heterarchią polega na tym, że
Heterarchia to sieć elementów o tej samej pozycji w strukturze horyzontalnej, sile i władzy, posiadających wspólny cel. Heterarchia może być odrębna, lub też częścią składową układu hierarchicznego. Często, na danym stopniu hierarchii występuje układ heterarchiczny

Hierarchia, obok centralizacji, specjalizacji i formalizacji, jest jednym z wymiarów struktury organizacyjnej. Jest ona rozumiana jako układ wielu szczebli w strukturze organizacyjnej, na którego szczycie znajduje się najwyższy rangą menedżer (lub menedżerowie) odpowiedzialny za działalność operacyjną organizacji jako całości; na kolejnych szczeblach znajdują się kierownicy niższych stopni.
 

Test 4

 

W części opisowej wypełnić i opisać model strategii rozwoju wg Ansoffa

 

Strategia penetracji rynku

Startegia rozwoju rynku

 

Startegia rozwoju produktu

Strategia dywersyfikacji

, wyliczyć współrzędne w analizie Space i opisać strategie i możliwe działania w niej występujące (współrzędne wyniosły -3,-3 była to strategia defensywna) różnice pomiędzy kontrolą strategiczna a controllingiem co to jest fuzja jako konsolidacja, wymienić funkcje pomocnicze w łańcuchu wartości, czym są strategiczne jednostki biznesu, teologiczne jednostki strategii

start space:

-           i + zachowawcza maxi-mini
+ i + agresywna maxi- maxi szanse przewazaja nasd zagrozeniami, mocne nad slabymi
- i – defensywna mini-mini zagrozenia nad szansami, slabe nad mocnymi
+ i – konkurencyjna mini-maxi szanse nad zagrozeniami, slabe nad mocnymi

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin