Tab. 8.1.
Rodzaje mps oraz pojemności poszczególnych układów.
Typ pojazdu
Normy zużycia [dm3]
Pojemności podstawowych układów i zespołów WPM [dm3]
Zasięg jazdy w [km]
Paliwa
Oleju
Układ paliwowy [l]
Układ smarowania
Układ chłodzenia
Układ przeniesienia mocy
dm3/100 km
Na każdą 1 mtg pracy
% objętości zużytego paliwa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Czołg PT-91 „Twardy”
560
Stabilizacji 92
1 min. pracy podgrzewacza 1,8
na potrzeby garażowe w każdym dniu eksploatacji wozu przysługuje 2% latem i 3% zimą ZNZ paliwa
8,2 (dla silnika przed NG)
10 (dla silnika po NG)
1. ON: IZ-40
2. Paliwo do lotniczych silników turbinowych JET-A1 lub PSM-2
Poj. - 1200 w tym:
705 (zb. wewn.)
495 (5 zb. zewn.)
dodatkowo można zamontować 2 beczki (2x200 lub 2x275) czyli w sumie 1600 lub 1750
1. Olej silnikowy
Superol CB SAE 20W/50 „Dragon”
Poj. - 76 w tym:
65 (w zbiornikach gł.-28, wyrównawczym -37)
Dodatkowo w zbiorniku zapasowym (nie włącz. w układ przewozi się 35 oleju)
1. Płyn do chłodnic Borygo E (w zimie)
2. Woda z rozpuszczonym dodatkiem trójskładnikowym (w lecie)
Poj. - 90
1. Skrzynia biegów olej UNOCAL C-4 Fluid SAE 10W
Poj. - 57 w tym:
42 – w zb. po podwójnym odpompowaniu oleju z krateru skrzyń przekładniowych i przekładni pośredniej (bez odpompowania-22)
z dodatkowymi beczkami 285-315
bez dodatkowych beczek 215
na wewnętrznych zbiornikach 125
Czołg T-72M
340
Stabilizacji 38
silnika bez obciążenia 20
2. paliwo do lotniczych silników turbinowych PSM-2
705 (zb wewn.)
495 (5 zb zewn.)
dodatkowo można zamontować 2 beczki (2x200) czyli w sumie 1600
Superol CB SAE 50
dodatkowo w zbiorniku zapasowym (nie włącz. w układ przewozi się 35 oleju)
z dodatkowymi beczkami 470
bez dodatkowych beczek 350
na wewnętrznych zbiornikach 210
Czołg Leopard 2A4
A1- 520
C...
amigo47