10320a6c-bfdd-4940-8d36-a1aa349b1bf4.pdf
(
125 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Scenariusz nr 5 _Przyjaciele_.doc
W KRAINIE GRAFOBAJEK
PROGRAM EDUKACYJNO-PROFILAKTYCZNY DLA DZIECI 5-6-LETNICH
Autor: Marta Łapie
ı
ska-Piechota, Ewa Lepianko (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1 w Warszawie)
SCENARIUSZ V spotkania
Temat:
PRZYJACIELE – empatia i przyja
Ņı
, podsumowanie zaj
ħę
Cele:
-
uczenie si
ħ
słuchania innych i konstruowania wypowiedzi własnych;
-
trenowanie umiej
ħ
tno
Ļ
ci lingwistycznych: samodzielne ocenianie zachowa
ı
postaci
z bajek oraz werbalizowanie prze
Ň
ywanych emocji;
-
usprawnianie motoryki du
Ň
ej i małej;
-
wyrabianie nawyku przyjmowania wła
Ļ
ciwej pozycji ciała w trakcie wykonywania
ę
wicze
ı
graficznych oraz prawidłowego uło
Ň
enia narz
ħ
dzia pisz
Ģ
cego w dłoni;
-
kształtowanie motywacji do starannego wykonywania prac graficznych;
-
doskonalenie koncentracji uwagi;
-
rozwijanie wyobra
Ņ
ni, inwencji twórczej;
-
zaspokajanie potrzeby samorealizacji;
-
rozwijanie umiej
ħ
tno
Ļ
ci pracy w grupie;
-
wzmacnianie poczucia własnej warto
Ļ
ci u dzieci;
1.
POWITANIE DZIECI –
iskierka.
2.
ZABAWA INTEGRACYJNA –
odbijanie balonikiem z wypowiedzeniem imienia
dziecka, do którego balonik ma dolecie
ę
.
3.
PRZYPOMNIENIE POSTACI Z POZNANYCH W TRAKCIE SPOTKA
İ
BAJEK
– jedna z osób prowadz
Ģ
cych czyta dzieciom zagadki tematyczne, których rozwi
Ģ
zaniem
s
Ģ
:
Ň
ółw, lokomotywa, rolnik, zamek (tre
Ļę
zagadek za E. Skorek
Ksi
ħ
ga zagadek
str. 167,
262, 366, 385).
4.
ROZGRZEWKA R
ġ
K
(na podstawie zalece
ı
terapii r
ħ
ki).
Jedna z osób prowadz
Ģ
cych prosi, aby dzieci pokazały r
Ģ
czk
ħ
, któr
Ģ
trzymaj
Ģ
kredk
ħ
,
p
ħ
dzelek, myj
Ģ
z
ħ
by lub jedz
Ģ
, nast
ħ
pnie prezentuje
ę
wiczenia nadgarstków i dłoni, dzieci
powtarzaj
Ģ
:
-
kr
ĢŇ
enie nadgarstkiem – r
ħ
k
Ģ
, której nie u
Ň
ywamy do rysowania chwytamy
nadgarstek r
ħ
ki wiod
Ģ
cej i lekko nim skr
ħ
camy raz w jedn
Ģ
, raz w drug
Ģ
stron
ħ
,
-
odwracanie przedramienia (dło
ı
ku dołowi/dło
ı
ku górze),
-
zgi
ħ
cie i wyprost nadgarstka,
-
przywodzenie i odwodzenie dłoni w płaszczy
Ņ
nie poziomej,
-
ruchy okr
ħŇ
ne nadgarstka,
-
wyprost i utrzymanie dłoni w tej pozycji ok. 3 sekund,
-
rozsuwanie i ł
Ģ
czenie palców,
-
zginanie i prostowanie palców w stawach mi
ħ
dzypaliczkowych,
-
zginanie i prostowanie palców w stawach mi
ħ
dzypaliczkowych – „daszek“,
Copyright
©
Internetowy serwis pedagogiczny Reedukacja.pl – www.reedukacja.pl
Strona 1 z 2
-
pogł
ħ
bianie „daszku“ przez dociskanie drug
Ģ
r
ħ
k
Ģ
,
-
rozci
Ģ
ganie zahaczonych palców na zewn
Ģ
trz,
-
dociskanie zło
Ň
onych dłoni,
-
przekr
ħ
canie splecionych dłoni z prostowaniem łokci;
ZESTAW
Ę
WICZE
İ
GRAFOMOTORYCZNYCH
Û Ň
ółw
– kalkowanie:
„Zabawy graficzne dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym“ M. Pietniun – str. 22;
Û
zamek
– rysowanie w obr
ħ
bie wyznaczonych linii;
„Zabawy graficzne dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym“ M. Pietniun – str. 51;
Û
rolnik
– kre
Ļ
lenie linii pionowych, poziomych i uko
Ļ
nych po
Ļ
ladzie;
„
Ę
wiczenia grafomotoryczne 1. Klasa 0-I.” E. Gaweł – str. 6;
Û
lokomotywa
–rysunek swobodny z elementami kolorowania.
„Pomy
Ļ
l i narysuj sze
Ļ
ciolatku – 3”
6.
ZAPREZENTOWANIE TRE
ĺ
CI BAJKI
– jedna z osób prowadz
Ģ
cych czyta bajk
ħ
pt.
Przyjaciele
(autor nieznany).
7.
ROZMOWA NA TEMAT TRE
ĺ
CI BAJKI
– próba swobodnej dyskusji nt. przyja
Ņ
ni,
dzieci zastanawiaj
Ģ
si
ħ
:
-
jaki powinien by
ę
prawdziwy przyjaciel;
-
czy łatwo jest mie
ę
prawdziwego przyjaciela;
-
dlaczego jest nam smutno, gdy przyjaciel nas zawiedzie;
8.
ZABAWA GRAFICZNA –
uczestnicy (dzieci i osoby prowadz
Ģ
ce) odrysowuj
Ģ
na
kartkach dło
ı
, któr
Ģ
nie rysuj
Ģ
. Nast
ħ
pnie przekazuj
Ģ
swoje kartki zgodnie z ruchem
wskazówek zegara i „upi
ħ
kszaj
Ģ
” narysowane dłonie ró
Ň
nymi rysunkami (praca trafia do
wła
Ļ
ciciela na pami
Ģ
tk
ħ
wspólnie sp
ħ
dzonego czasu na zaj
ħ
ciach).
Posprz
Ģ
tanie miejsca pracy. Wspólne obejrzenie rysunków.
9.
PO
ņ
EGNANIE – podsumowanie cyklu spotka
ı
–
nagrodzenie pracy dzieci –
przyklejenie na identyfikatorach wybranych przez dzieci nalepek. Podzi
ħ
kowanie za
wspólnie sp
ħ
dzony czas.
10.
ISKIERKA.
Copyright
©
Internetowy serwis pedagogiczny Reedukacja.pl – www.reedukacja.pl
Strona 2 z 2
5.
Plik z chomika:
paolka_pl
Inne pliki z tego folderu:
ac2ba07e-a6d5-4b90-9430-d3a52c395398.pdf
(128 KB)
f74f65ec-ff31-46f9-a075-29db4ffb4c5b.pdf
(124 KB)
0c364f4f-7f6c-4d05-af03-b91cc6e504ba.pdf
(129 KB)
6cf29c72-99cc-474b-9f6f-d208cfa1388b.pdf
(134 KB)
10320a6c-bfdd-4940-8d36-a1aa349b1bf4.pdf
(125 KB)
Inne foldery tego chomika:
percepcja wzrokowa
uwaga
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin