Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl
Transport i spedycja
(Odpowiedzi tak jak w oryginale)
1. Przyrodniczo- techniczna specyfika działalności transportowej to:a. Zależność od przedmiotu przewozub. Brak produkcji na zapasc. Sezonowość popytu i podażyd. Niewystępowanie rzeczowego charakteru produkcji2. Cechy transportu drogowego to:a. Korzystne przestrzenne rozmieszczenie sieci drógb. Dobre właściwości związane z czasem trwania transportuc. Możliwość przewozu „drzwi-drzwi”d. Silna degresja jednostkowa kosztów przemieszczania3. Firmy spedycyjne działające na rynku różnią się:- wielkością zatrudnienia
- zakresem wykonywanych usług– ilością oferowanych usług– formą organizacyjno- prawną– własnością kapitału– posiadanymi certyfikatami– oddziałami krajowymi i zagranicznymi
- specjalizacją w obsłudze różnego rodzaju ładunków– utechnicznieniem firm4. Suprastruktura to:a. Środki transportoweb. Uzupełnienie infrastruktury liniowejc. Uzupełnienie infrastruktury punktowejd. Urządzenia przeładunkowee. Środki transportu i urządzenia przeładunkowef. Zaplecze techniczne5. Techniczno- eksploatacyjne zależności działalności transportowej to:a. Jednoczesność produkcji i konsumpcji
b. Brak rezygnacji ze świadczonej usługic. Zdeterminowanie przestrzenned. Mała mobilność podażowae. Niezgodność dwukierunkowa6. Infrastrukturę transportu można podzielić na:a. liniową i punktowąb. Liniowa naturalną i sztucznąc. Liniową, punktową i suprastrukturę
d. liniową naturalną i sztuczną oraz suprastrukturę7. Wyjaśnij co oznacza użyteczność miejsca i czasuużyteczność miejsca- dany ładunek, osoba chcą się znaleźć w pożądanym miejscuużyteczność czasu- możliwość znalezienia się czegoś w określonym czasie
8. cechy transportu morskiego:a. nieograniczona struktura towarowa wymiany handlowejb. Silna degresja jednostkowych kosztów przemieszczenia c. Nieograniczony praktycznie zasięg pływania statkówd. Duże uzależnienie od warunków pogodowych9. Ekonomiczno- organizacyjne właściwości działalności transportowej to:a. brak reklamacji kosztów usługib. Duży udział kosztów stałychc. Substytucja i komplementarnośćd. Duże zróżnicowanie popytu i podaży10. Cechy transportu lotniczego to:a. niekorzystne rozmieszczenie przestrzenne infrastruktury punktowejb. Wysoki poziom stawek frachtowychc. Ograniczona wielkość przewożonego ładunkud. Możliwość przewozu „drzwi- drzwi”11. Organizacje związane z transportem kolejowym to:a. UIC, IRU, OTIF, ADN, ICFb. CER, ICF, ICB, RIV, OTIF, UICc. OTIF, UIC, ICF, CER, RIVd. IRF, RID, UIC, OTIF, RIV12. Wskaż co to jest za organizacja OTI:a. Międzynarodowa Federacja Drogowab. Międzynarodowa Unia Przewoźników Drogowychc. Komitet Transportu Wewnętrznego ONZ13. FIATA zajmuje się:ochroną interesów spedytorów i reprezentowaniem ich interesów wobec innych podmiotów.14. III Paneuropejska Konferencja Transportowa wytyczyła:a. 9 korytarzy transportowychb. 10 korytarzy transportowych c. 5 korytarzy transportowych15. Tranzyt uprzywilejowany to:zarówno punkt początkowy jak i końcowy znajdują się na terytorium jednego państwa a przewóz odbywa się częściowo przez terytorium innego państwa.16. Operator terminałowy to:a. organizator przewozu kombinowanegob. Właściciel terminałuc. Organizator obsługi jednostek terminałud. Spedytore. operator przewozów kombinowanych17. Międzynarodowe porozumienie w sprawie dróg kolejowych to:a. AGCb. AGTCc. AGN18. Cechami żeglugi śródlądowej są:a. niskie koszty przewozówb. Stosunkowo długie czasy dostawyc. Słabe dostosowanie przestrzenne drógd. Możliwość przewozu ładunków drobnyche. ograniczone zastosowanie w przewozach „dom-dom”19. Podaj kryteria podziału transportu:- środowiska
- przedmiotowe
- krajów tranzytowych– wpływu tranzytu na bilans płatniczy– za względów organizacyjno- kolejowych– z punktu widzenia granic administracyjnych20. Konosament stwierdza:a. przyjęcie ładunku do przewozub. Zawarcie umowy przewozyc. Stosunki formalno-prawne między załadowcą a armatoremd. Prawo dysponowania ładunkiem21. Świadectwo kondycjonowania to:Ustalamy wagę towaru jako wagę umowną22. Spedytor borderowy to:a. nadawczyb. Odbiorczyc. Adresowyd. Rozwózkowy23. Etapy procesu transportowego w handlu zagranicznym:- koncepcyjne przygotowanie procesu przemieszczenia
- przygotowanie towaru do procesu przemieszczenia– organizacja procesu przemieszczenia– fizyczne przemieszczenie ładunku– obsługa ze strony prawno-finansowej procesu transportowego– wynikowa analiza kosztów i przebiegu procesu transportowego24. Znaki informacyjne na opakowaniach transportowych to: a. wymiary przesyłkib. Miejsce przeznaczeniac. Adres odbiorcyd. Miejsce nadaniae. adres nadawcy25. Zasada nieszkodliwości wykonania tranzytu uwzględnia względy:- gospodarcze– polityczne– bezpieczeństwa– kulturowe– moralności publicznej26. Elementy Międzynarodowego kolejowego listu przewozowego CIM to:a. wtórnik międzynarodowego kolejowego listu przewozowegob. Ceduła przewozowac. Poświadczenie odbiorud. Grzbiet ceduły27. Kwit sternika potwierdza:a. załadunek towaru na statekb. Przejęcie odpowiedzialności za towarc. Stan rzeczywisty ładunkud. Zawarcie umowy o przewóz28. Makler frachtujący zajmuje się:a. obsługą armatorów liniowych w zakresie kwotowania i pobierania frachtb. Organizacją czynności ładunkowych c. Przekazywaniem frachtud. Szukaniem na zlecenie załadowcy odpowiedniej jednostki do przewozu29. Wskaż kiedy ma zastosowanie konwencja CMR w międzynarodowych przewozach:---30. Międzynarodowy list lotniczy HAWB stosowany przez......................... w sytuacji, gdy..............................i potwierdza on.............................................. .
Depcio_077