w Publicznym Przedszkolu nr 1 w Praszce
Data 10.05.2006r
Organizator: Grażyna Niejadlik
· Komisja konkursu: składająca się z wszystkich nauczycielek grup
Smerfy, Krasnoludki, Misie,
· Czas trwania 40 minut
· Miejsce: sala muzyczno – gimnastyczna
· Ustalenie reguł obowiązujących za poprawną odpowiedź 3 punkty
Temat: Mały Polak w Europie
Cele ogólne: zna wybrane nazwy państw Unii Europejskiej
Cele operacyjne: - rozpoznaje flagi, maskotkę Unisia
- zna charakterystyczne potrawy
- rozpoznaje bajki po fragmencie oraz autora
- wyodrębnia literkę „B”
- zna niektóre charakterystyczne budowle
- bawi się w zespole,
Środki wspomagające działanie: - ilustracje z budowlami charakterystycznymi dla państw
- ilustracje z postaciami z bajek
- układanka z flagami państw Unii Europejskiej
- koperty z instrukcjami
- plecaki i różnorodne przedmioty
- poduszki
- krzyżówka
- masa solna
- makieta wulkanu
- płyta z nagraniem CD „Zabawa, zabawa” Z Pedagogiki zabawy
Przebieg:
1. Powitanie przez zabawę „Iskierka”
2. Przedstawienie dzieciom Misia Unisia - maskotki
3. Zagadkowy spacer po państwach Europy np.
-A może lepiej powalczę z bykami
na arenie w gorącej... Hiszpanii
-Lody, pizza, makarony to jest przysmak niezastąpiony,
a potem na przejażdżkę gondolą się wproszę, bo jestem we... Włoszech
4. Kraina europejskich bajek – dzieci losują postać z bajki
- odgadują tytuł bajki, autora i państwo
5. „Koniczynka na szczęście: Irlandia jest wyspą często padają tam deszcze, dlatego jest
tam dużo kwiatów trawy i zieleni odgadnijcie zagadkę
-Jest zielona i rośnie na łące
uwielbiają ją wszystkie zające,
latem ją panny zbierają
wianki na głowę z niej splatają
-dzieci tworzą 4 zespoły, po jednym dziecku. Wybierają detektywa, muszą odnaleźć ukryte w sali koperty z zielonymi koniczynkami; poruszają się zgodnie z instrukcją nauczycielki np. 5 kroków w lewo, 8 w prawo itd. Po odnalezieniu dostają punkty
6. Wybieramy się do Niemiec – to oni słyną z produkcji samochodów i porcelany
-po jednym dziecku z każdej grupy; lepią filiżanki z masy solnej
7. Życzenie króla i królowej z Wielkiej Brytanii – królowa opowiada jaką potrawę chciałaby.
Dziecko musi odgadnąć podając pewne informacje dziecko musi zgadnąć; spaghetti, frytki itp.
8. Zagadki – bajki braci Grimm – dzieci rozpoznają bajki po krótkim fragmencie.
9. Rowerem do Belgii (zgromadzone różne przedmioty). Dzieci pakują do plecaka tylko rozpoznane na literkę „B” – wsiadamy na rower (kładą się na plecach) i wyruszamy w podróż do Belgii, której flaga ma barwy... czarny, żółty, czerwony
10. Zagadki o państwach, ich charakterystycznych budowlach
11. Rozpoznanie flag na podstawie układanki z podpisami
12. „Niedźwiedzica w herbie (Hiszpania) dzieci ilustrują ruchem treść wierszyka i tańczą hiszpański taniec niedźwiedzicy
13. Przejście ślimaków (Francja) to państwo ludzi aktywnie uprawiających sport „wędrówka ślimaków” – przejście na czworakach z poduszką na plecach
14. Krzyżówka Europa
· Mieszkają w nich pszczoły u-l-„E”
· Dom psa b- „U”-da
· Mama gotuje w nim zupę ga-„R”-nek
· Leci z niego dym k- „O”-min
· Psia noga ła-„P”-a
· Chroni głowę k- „A”-sk
15. „Wulkan”. We Włoszech na Sycylii znajduje się wulkan Etna nauczycielka prezentuje erupcję wulkanu.
16. Zabawa integracyjna „Zabawa, zabawa” wg Pedagogiki zabawy.
17. Wręczenie dyplomów i ogłoszenie wyników konkursu wraz z słodkim poczęstunkiem dla uczestników.
kagra