POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA
Wydział Zarządzania
Analiza programów
do zarządzania projektami
Wykonały:
Białystok 2010
SPIS TRESCI
Zdefiniować projekt inwestycyjny i zaplanować jego realizację. W tym celu należy uwzględnić następujące kroki postępowania.
Określony stan przyszły, do którego w naszym działaniu zmierzamy.
Pozwala odpowiedzieć na pytania:
Co? Określa wyniki, jaki trzeba osiągnąć oraz sposób pomiaru,
Gdzie? Określa lokalizację, czyli miejsce, w którym należy tego dokonać,
Kiedy? Określa termin, w jakim cel ma być osiągnięty.
ROZDZAIŁ DRUGI
a) Zestawienie działań oraz ich analiza (kolejność i głębokość podziału).
b) Podział działań na elementarne części (czynności).
c) Opis struktury projektu (kolejność i zależność czynności projektu).
ROZDZIAŁ TRZECI
a) Określenie pożądanych rezultatów poszczególnych czynności projektu i wskaźników ich pomiaru,
b) Ustalenie wymagań dla wykonawców poszczególnych czynności projektu,
c) Określenie pracochłonności i czasu realizacji poszczególnych czynności projektu,
d) Analiza wyposażenia i materiałów dla poszczególnych czynności projektu,
e) Obliczenie kosztów poszczególnych czynności projektu.
ROZDZIAŁ CZWARTY
a) Określenie czasu trwania czynności.
b) Ustalenie terminów rozpoczęcia z zakończenia czynności projektu.
c) Określenie czasu realizacji projektu i terminów jego rozpoczęcia i zakończenia.
d) Określenie możliwości terminowej realizacji projektu, jako całości.
e) Określenie rezerw czasowych.
f) Wyznaczenie krytycznego ciągu czynności w projekcie.
g) Określenie kamieni milowych projektu.
ROZDZIAŁ PIĄTY
a) Określenie zapotrzebowania na zasoby (poszczególnych czynności i całego projektu);
§ Ludzkie (zatrudnienie wykonawców),
§ Techniczne (środki trwałe, wyposażenie),
§ Materiałowe (zastosowanie różnych surowców, materiałów)
I przeliczenie ich na środki finansowe.
b) Ocena możliwości pozyskania potrzebnych zasobów,
c) Analiza rozkładu zapotrzebowania na zasoby i ewentualna korekta,
d) Zatwierdzenie planu przebiegu i planu wykorzystania zasobów projektu.
ROZDZIAŁ SZÓSTY
Budżet finansowy- określa środki finansowe potrzebne na realizację projektu, pokazuje procentowy udział tych środków oraz wskazuje źródła pozyskania środków.
a) Wyznaczenie okresu objętego budżetem;
b) Określenie rodzajów, miejsc powstawania i nośników kosztów;
c) Opracowanie budżetu kosztów projektu;
d) Ocena możliwości realizacji budżetu z punktu widzenia:
§ Dostępności środków finansowych,
§ Płynności finansowe
e) Zatwierdzenie budżetu projektu.
ROZDZIAŁ PIERWSZY
Celem projektu jest zorganizowanie, Juwenalii 2010, które będą miały charakter jednorazowego zdarzenia. Wynikiem, który chcemy osiągnąć jest 3 dniowa impreza studencka, na której będą liczne atrakcje. Miejscem całego wydarzenia będzie kampus Politechniki Białostockiej, a mianowicie teren od ulicy Świerkowej do wydziału budownictwa, elektrycznego i mechanicznego. Terminem docelowym jest 14-15-16 maja 2010.
ROZDZIAŁ DRUGI
a)
· Poszukiwanie sponsorów
· Poszukiwanie początkujących białostockich kabaretów
· Skontaktowanie się z docelowymi zespołami, które mają wystąpić
· Skontaktowanie się z osobą prowadzącą imprezę
· Nawiązanie kontaktu z firmą, która zapewni scenę i nagłośnienie
· Nawiązanie kontaktu z firmą ochroniarską
· Wypożyczenie TOI
· Zaprojektowanie plakatów
· Wydrukowanie plakatów
· Oplakatowanie miasta
· Nabór chętnych studentów do uczestniczenia w zabawie „Miss i Mister Studentów Białegostoku”
· Poszukiwanie sponsorów są oni niezbędni, aby każda następna czynność mogła dojść do realizacji. Dopiero po tym działaniu można planować kolejne czynność, wszystko jest uzależnione od pozyskanych pieniędzy.
· Kontakt z zespołami, ustalenie terminu, ceny, podpisanie umowy, co do szczegółów występu
· Kontakt z osobą prowadzącą ustalenie terminu, ceny, podpisanie umowy, co do szczegółów występu
· Kontakt z firmą, która zapewni nam:
ü Scenę
ü Nagłośnienie
ü Oświetlenie
ü Zaplecze techniczne
Ustalenie terminu, ceny wypożyczenia, podpisanie umowy.
· Kontakt z firmą ochroniarską, która zapewni nam także barierki, które pozwolą zabezpieczyć teren całej imprezy. Podpisanie umowy, w której zawarte będą następujące szczegóły:
ü Ilość barierek, jakiego rodzaju będą to barierki (lekkie, ciężkie, wysokie),
ü Ilość ochroniarzy czuwających nad bezpieczeństwem osób bawiących się, osób występujących a także ochrona całego obiektu
· Kontakty z firmą w spawie wynajmu TOI TOI
· Zaprojektowanie plakatu
· Wydrukowanie plakatu
b)
Najważniejsze w tym wypadku będą dwa elementy dostęp do Internetu i telefonu, aby mieć możliwość odnaleźć numery, które są niezbędne, zadzwonić i się umówić. Z wybranymi podpisać umowę. Elementarnymi częściami będzie zaznajomienie się w Internecie z branżą docelową, wybranie najciekawszych i zgodnych z budżetem zespołów, prowadzącego, firm od wypożyczenia i montażu sceny, nagłośnienia i oświetlenia, firm ochroniarskich, Toi Toi. Kontakt z nimi mailowy oraz telefoniczny. Następnie negocjacje cen oraz podpisanie umowy.
c)
Najważniejsze jest pozyskanie pieniędzy od przyjaznych sponsorów podzielających nasze pomysły. Sponsorzy poprzez przekazanie kwot pieniężnych, umożliwią i pozwolą na dalszą realizację działań. To właśnie za zebrane pieniądze, zaczniemy zapraszać zespoły, prowadzącego do występu na białostockiej scenie, to także za te pieniądze wypożyczymy scenę, nagłośnienie, TOI TOI-e, opłacimy ochronę. Poszukiwanie początkujących zespołów kabaretowych jest elementem niezależnym, ponieważ chętni artyści wystąpią nieodpłatnie. Zaprojektowanie i wydrukowanie plakatów możliwe będzie dopiero wtedy, gdy: będziemy znać występujące u nas zespoły, kabarety oraz prowadzącego. Po oplakatowaniu miasta i ogłoszenia na nim naboru na chętne Miss i chętnych Misteriów będziemy przyjmować kandydatury.
Pożądanym rezultatem będzie dojście imprezy do skutku, bez niedociągnięć, aby wszystkie zaplanowanie koncerty i wydarzenia odbyły się zgodnie z planem. Pożądane jest, aby:
ü Pozyskać sponsorów
ü Wszystkie zaplanowane zespoły wystąpiły
ü Osoba wyznaczona poprowadziła imprezę
ü Ustawiono scenę
ü Zapewniono nagłośnienie, oświetlenie
ü Ochrona pilnowała bezpieczeństwa
ü Odpowiednio ogrodzono teren imprezy
ü Zapewnienie TOI
ü Plakaty były zaprojektowanie
ü Plakaty były wydrukowane
ü Plakaty były rozwieszone
Konkretnego wskaźnika pomiaru nie ma. Samo dojście do skutku imprezy z jej wszystkimi zaplanowanymi elementami – podpisanie umów z podwykonawcami, będzie naszym wskaźnikiem. Ewentualna ankieta po imprezie dla uczestników może dać swojego rodzaju pomiar.
Wymagania dla wykonawców:
· Znalezienie chętnych, początkujących kabaretów na występ
· Wypożyczenie TOI TOI
...
trijo4