„Żegnamy lato”
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 Wlaźnik
„Dzieci w domkach” –zabawa orientacyjno- porządkowa (reakcja zmianą miejsca w obręczy sygnał słuchowy).
„Gdzie byliśmy latem? – wypowiedzi dzieci na podstawie własnych przeżyć i obrazków.
„W górach, w lesie i nad morzem”- zestaw zabaw w formie opowieści ruchowej.
językowa
społeczna
przyrodnicza
zdrowotna
-potrafi opisać prostymi zdaniami gdzie było latem, nabywa umiejętności kolejnego wypowiadania się i słuchania swoich kolegów
-nabywa pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu, poznaje własne ciało i rozumie potrzeby drugiego dziecka
„Odgłosy z otoczenia”- ćwiczenia słuchowe. Nasłuchiwanie odgłosów z otoczenia: głosy ptaków, gwar, dzieci, przejeżdżające pojazdy.
-rozpoznaje i nazywa różne dźwięki, kojarzy je z odpowiednim miejscem w przyrodzie, otoczeniu
„Na łące”- zabawa z improwizacją ruchową, ćwiczenia intonacyjne, naśladowanie wybranych zwierząt.
„Żegnamy lato”- zabawy rytmiczne przy piosenkach o tematyce letniej śpiewanych przez nauczycielkę oraz z magnetofonu.
muzyczna
- maszeruje po obwodzie koła, rytmiczne tupie, podskakuje do muzyki
„Nasze książki” –oglądanie książeczek z obrazkami. Zapoznanie ze sposobem obchodzenia się z książeczkami.
-wyróżnia na obrazkach przedmioty zwierzęta i roślin, zna zasady korzystania z książek
„Ptaszki”- zabawa ruchowa przy akompaniamencie tamburyna.
„Góry” – wykonanie ze zgniecionych gazet; zabawy z gazetą.
Zestaw zabaw ruchowych wg elem.metody W. Sherborne.
Poznanie własnego ciała i zrozumienie potrzeb drugiego dziecka.
techniczna
-potrafi gnieść gazetę, nakleja ją na kartkę papieru tworząc górę, potrafi tworzyć pracę przestrzenną; porównuje wielkość gór, potrafi wskazać największą i najmniejszą górę
Czym podróżowaliśmy? –zabawa dydaktyczna.
„Ojciec Wirgiliusz”, „Stary niedźwiedź” –zabawy ze śpiewem. Umiejętne ustawianie się w kole podczas zabawy
-zna podstawowe środki transportu, potrafi dokonać ich klasyfikacji na lądowe, powietrzne i wodne, rozpoznaje i nazywa odgłosy pojazdów odtwarzane z kasety magnetofonowej
-zna zasady wprowadzonych zabaw
Wybieramy się w podróż pociągiem
-zabawa tematyczno-ruchowa.
„Kolorowe klocki” – na podstawie wiersza poznawanie kolorów i kształtu figur geometrycznych.
Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem dużych klocków plastikowych – określanie kolorów klocków: żółty, niebieski, czerwony.
matematyczna
- nazywa kolory klocków, o których jest mowa w wierszu, wznosi z nich dowolne budowle
„Pamiątki z wakacji” – wypowiedzi na podstawie zgromadzonych „skarbów” przywiezionych z różnych stron Polski.
-wypowiada się, gdzie spędziło wakacje, wie, że mieszka w Polsce, ogląda przywiezione z wakacji pamiątki, zdjęcia, widokówki,
wie, że muszelka kojarzy się z morzem; ciupaga z górami
„Nakrywamy do stołu w kąciku lalek” –zabawa tematyczna.
„ Wspinamy się po górach”
- zabawa ruchowa
„Morze” – malowanie farbami plakatowymi na tapecie z wytłoczonym wzorem .
„Pływamy w morzu” – zabawy ruchowe w formie opowieści ruchowej.
plastyczna
-wie, co to jest morze, próbuje rozpoznać odgłosy fal morskich, syreny statku, głos mew, wykonuje ćwiczenia ruchowo-graficzne –kreśli w powietrzu kształt fal morskich oraz próbuje na tapecie, zna kolor niebieski
- ruchem pokazuje zabawy w wodzie
”Buty” – słuchanie wiersza, próby samodzielnego zakładania butów przed wyjściem na spacer
„To jest nasz ogród przedszkolny”- wyjście do ogrodu, próby nazywania sprzętu do zabawy, zabawy ruchowe, zawarcie z dziećmi umów dotyczących bezpiecznej zabawy w ogrodzie
-wie, jakie czynności należy wykonać podczas zakładania butów
- przestrzega zasad bezpiecznej zabawy w ogrodzie
1
Hel53land