Żegnamy lato grII.doc

(45 KB) Pobierz
Tytuł bloku tematycznego i data …………………………………………………………………………………………………………

„Żegnamy lato”

 

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 Wlaźnik

„Dzieci w domkach” –zabawa orientacyjno- porządkowa (reakcja zmianą miejsca w obręczy sygnał słuchowy).

„Gdzie byliśmy latem? wypowiedzi dzieci na podstawie własnych  przeżyć i obrazków.

 

 

„W górach, w lesie i nad morzem”- zestaw zabaw w formie opowieści ruchowej.

 

 

językowa

 

społeczna

 

przyrodnicza

 

zdrowotna

-potrafi opisać prostymi zdaniami gdzie było latem, nabywa umiejętności kolejnego wypowiadania się i słuchania swoich kolegów

-nabywa pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu, poznaje własne ciało i rozumie potrzeby drugiego dziecka

„Odgłosy z otoczenia”- ćwiczenia słuchowe. Nasłuchiwanie odgłosów z otoczenia: głosy ptaków, gwar, dzieci, przejeżdżające pojazdy.

 

 

-rozpoznaje i nazywa różne dźwięki, kojarzy je z odpowiednim miejscem w przyrodzie, otoczeniu

 

 

 

 

 

 

„Na łące”- zabawa z improwizacją ruchową, ćwiczenia intonacyjne, naśladowanie  wybranych  zwierząt.

„Żegnamy lato”- zabawy rytmiczne przy piosenkach o tematyce letniej śpiewanych przez nauczycielkę oraz z magnetofonu.

muzyczna

- maszeruje po obwodzie koła, rytmiczne tupie, podskakuje do muzyki

„Nasze książki” –oglądanie książeczek z obrazkami. Zapoznanie  ze sposobem obchodzenia się z książeczkami.

-wyróżnia na obrazkach przedmioty zwierzęta i roślin, zna zasady korzystania z książek

„Ptaszki”- zabawa ruchowa przy akompaniamencie tamburyna. 

 

 

 

„Góry” – wykonanie ze zgniecionych gazet; zabawy z gazetą. 

 

Zestaw zabaw ruchowych wg elem.metody W. Sherborne.

Poznanie własnego ciała  i zrozumienie potrzeb drugiego dziecka.

techniczna

 

 

 

zdrowotna

-potrafi gnieść gazetę, nakleja ją na kartkę papieru tworząc górę, potrafi tworzyć pracę przestrzenną; porównuje wielkość gór, potrafi wskazać największą i najmniejszą górę

-nabywa pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu, poznaje własne ciało i rozumie potrzeby drugiego dziecka

Czym podróżowaliśmy? –zabawa dydaktyczna.

 

 

„Ojciec Wirgiliusz”, „Stary niedźwiedź” –zabawy ze śpiewem. Umiejętne ustawianie się w kole podczas zabawy

-zna podstawowe środki transportu, potrafi dokonać ich klasyfikacji na lądowe, powietrzne i wodne, rozpoznaje i nazywa odgłosy pojazdów odtwarzane z kasety magnetofonowej

-zna zasady wprowadzonych zabaw

Wybieramy się w podróż  pociągiem

-zabawa tematyczno-ruchowa.

 

„Kolorowe klocki” – na podstawie wiersza poznawanie kolorów i kształtu figur geometrycznych.

Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem dużych klocków plastikowych – określanie kolorów klocków: żółty, niebieski, czerwony.

 

matematyczna

techniczna

- nazywa kolory klocków, o których jest mowa w wierszu, wznosi z nich dowolne budowle

„Pamiątki z wakacji” – wypowiedzi na podstawie zgromadzonych „skarbów” przywiezionych z różnych stron Polski.

-wypowiada się, gdzie spędziło wakacje, wie, że mieszka w Polsce, ogląda przywiezione z wakacji pamiątki, zdjęcia, widokówki,

wie, że muszelka kojarzy się z morzem; ciupaga z górami

 

„Nakrywamy do stołu w kąciku lalek” –zabawa tematyczna.

 

„ Wspinamy się po górach”

- zabawa ruchowa

„Morze” – malowanie farbami plakatowymi na tapecie z wytłoczonym wzorem .

 

„Pływamy w morzu” – zabawy ruchowe w formie opowieści ruchowej.

plastyczna

 

 

 

zdrowotna

-wie, co to jest morze, próbuje rozpoznać odgłosy fal morskich, syreny statku, głos mew, wykonuje ćwiczenia ruchowo-graficzne –kreśli w powietrzu kształt fal morskich oraz próbuje na tapecie, zna kolor niebieski

- ruchem pokazuje zabawy w wodzie

”Buty” – słuchanie wiersza, próby samodzielnego zakładania butów przed wyjściem na spacer

 

To jest nasz ogród przedszkolny”- wyjście do ogrodu, próby nazywania sprzętu do zabawy, zabawy ruchowe, zawarcie z dziećmi umów dotyczących bezpiecznej zabawy w ogrodzie

-wie, jakie czynności należy wykonać podczas zakładania butów

 

 

 

- przestrzega zasad bezpiecznej zabawy w ogrodzie

 

 

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin