Moje wakacje.doc

(33 KB) Pobierz
Umożliwienie zdobycia doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym

Umożliwienie zdobycia doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym.

Wypowiada się , dzieli się doświadczeniami i przeżyciami.

Słucha wypowiedzi kolegów.

 

 

Słucha tekstu mówionego.

 

 

Układa obrazki w określonej kolejności.

Słuchanie wypowiedzi kolegów i koleżanek na temat „Moje wakacje”.

Oglądanie zdjęć, pamiątek z wakacji, ciekawych okazów,

Wybór najciekawszego opowiadania.

Wysłuchanie wiersza o charakterze humorystycznym pt. „Pan słowik” J. Brzechwy.

Historyjka obrazkowa „Wakacyjna przygoda’ zachowanie kolejności w czasie układania obrazków historyjki.

Wypowiedzi dzieci

Przygotowanie do nauki czytania.

Czyta napisy globalne, wybrzmiewa głoski w nagłosie, dzieli zdania na wyrazy – ćw. słuchowe

Wprowadzenie napisów globalnych.

Podział zdania na wyrazy w zabawie „Ile wyrazów, tyle kuleczek’.

Wybrzmiewanie głosek w nagłosie.

 

Przygotowanie do nauki pisania

Formuje kulki z gazety,

Rysuje kredką, kredą na tablicy, węglem na papierze.

Formowanie kulek z gazety i ułożenie z nich dużego słonka na dywanie ( praca zbiorowa).

Ćwiczymy sprawność oka i ręki w czasie rysowania „leniwej ósemki’.

Wytwory dzieci

Dostrzeganie różnic, klasyfikowanie, liczenie

 

Dz. Rozróżniają stronę prawą i lewą.

 

 

 

 

Rozróżnia wśród figur koło i kwadrat, układa kompozycje z figur, przykleja na kartce, dorysowuje szczegóły.

Wyszukują różnice między podobnymi obrazkami.

Rozróżnianie poszczególnych kierunków: prawo, lewo, przód, tył w zabawie „Wyruszamy w podróż” pomoc: ks. E. Gruszczyk- Kolczyńska

Nazywanie i rozpoznawanie koła i kwadratu wśród innych figur. Tworzenie kompozycji z udziałem figur.

Zaznaczanie różnic między dwoma podobnymi obrazkami.

Obserwacja

 

 

 

 

 

 

 

Prace dzieci

Wspieranie działań twórczych

Organizuje swoje stanowisko pracy,

Rysuje na temat określony.

 

Tnie nożyczkami

 

Zbiera różne tworzywa do kącika skarbów, tworzy wg wskazań nauczycielki

Gra na instrumentach.

Dorysowywanie do przyklejonego fragmentu obrazka dalszego jego ciągu, doskonalenie pomysłowości dzieci.

Wycinanie dowolnych kształtów, cięcie po linii.

Wykonanie instrumentów muzycznych z różnego tworzywa.

 

Wykorzystanie instrumentów muzycznych do gry przy wybranym utworze instrumentalnym np. Fiesta Amara.

Prace dzieci

Umożliwienie udziału w grach

Przestrzega reguł gry, reaguje na sygnały

Nauka gry w „jednego ognia”.

Zabawa ruchowa z elementem skoku „Przeskocz przez przeszkodę”.

 

Poznawanie rzeczywistości przyrodniczej

Dz. Dostrzega zmiany w krajobrazie, nazywa je, wnioskuje.

Wzbogaca kącik przyrody w nowe okazy.

Spacer w pobliżu przedszkola zauważanie zmian jakie zachodzą w przyrodzie w związku z nadchodzącą  porą roku.

Zbieranie okazów przyrody.

obserwacja

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin