konferencja prasowa.doc

(53 KB) Pobierz

Temat: Konferencja prasowa

 

Współpraca ze środkami masowego przekazu to bardzo ważną sprawą dla każdego przedsiębiorstwa, firmy czy osób zarządzających.

 

Dzięki mediom przed­siębiorstwo może dotrzeć z informacją do odbiorcy masowego przy niewielkich kosztach. Zaletą ich wykorzystania jest fakt, że stanowią one dla odbiorcy nieza­leżne od przedsiębiorstwa źródło informacji, co czyni tę informację bardziej wia­rygodną.

 

Aby współpraca z mediami układała się dobrze, muszą one zapewnić właściwą informację i ciągle kształtować dobre stosunki z redakcjami. Szczegól­ne znaczenie ma współpraca z lokalnymi mediami.

 

Zasięg działań może być bar­dzo duży i przybierać różne formy:

Forma prasowa:

      działalność rzecznika prasowego,

      notatka prasowa wysłana do mediów,

      wywiad w prasie z dyrektorem firmy,

      reportaż o współpracy firmy z instytucją,

      zwoływanie konferencji prasowych.


Forma telewizyjna:

      wywiad w TV z dyrektorem firmy,

      film wideo o historii lub produkcie firmy.


Forma radiowa:

      audycja o sukcesie firmy,

      rozmowa z przedstawicielem firmy.

 

 

Konferencja prasowa. Jeśli przedsiębiorstwo ma do zakomunikowania ważną wiadomość, to może zorganizować konferencję prasową, na którą zaprasza przedstawicieli prasy i innych środków masowej komunikacji.

 

Organizatorzy konferencji prasowej powinni:

 

1.   Wysłać wszystkie zaproszenia przedstawicie­lom mediów (prasie, telewizji, radiu) w tym samym terminie z odpowiednim wyprzedze­niem.

2.   Podać dokładną datę, czas, miejsce i temat konferencji.

3.   Jako czas konferencji przyjąć godziny mię­dzy 8 a 15, a czas jej trwania przewidzieć na maksymalnie godzinę.

4.   Jako miejsce konferencji wyznaczyć krajowe lub międzynarodowe centrum prasowe albo inny powszechnie znany lokal.

5.   Postawić wizytówki przed osobami, które za­ biorą głos.

6.   Uwzględnić w programie konferencji nastę­pujące elementy: wprowadzenie, właściwy komunikat, czas na zadawanie pytań.

7.   Zapewnić możliwość nagrywania konferen­cji przez ekipy radiowe i telewizyjne, a tak­ że ułatwić działania fotografom prasowym.

8.   Sporządzić listę obecności podczas trwania konferencji, co ułatwia zorientowanie się, kto brał w niej udział.

9.   Przygotować teczkę prasową z ogólnymi in­formacjami na temat firmy - organizatora konferencji i treść wygłaszanego komuni­katu.

10.              Zadbać o poczęstunek (kawa, herbata, ka­napki itp.), a także o możliwość rozdania drobnych upominków (gadżetów) reklamu­jących firmę.

 

Zadania te wykonuje przeważnie pracownik zajmujący się promowaniem firmy lub dział public relations - w zależności od wielkości przed­siębiorstwa

W celu utrzymania dobrych relacji z mediami, należy pamiętać o kilku zasadach:

 

1.              Traktuj dziennikarza niejako zagrożenie, lecz jako szansę.

2.              Dotrzymuj terminów spotkań z dziennikarzami i pamiętaj, żeby nie spóźniać się na spotkania.

3.              Buduj sieć kontaktów z „właściwymi" dziennikarzami.

4.             Bądź otwarty, gotowy do współpracy, rzetelny i wiarygodny.

5.              Nie mów wprost, że Twoja firma jest najlepsza i osiąga największe sukcesy.

6.              Podczas rozmowy z dziennikarzem poprawnie wysławiaj się, mów konkret­ nie i na temat, pamiętaj także o uśmiechu. Nigdy nie mów dziennikarzowi „między nami", albo „tego co powiem proszę nie nagrywać". On tylko na to czeka, cała reszta może nie mieć dla niego żadnej wartości.

7.             Jeżeli jest to możliwe, poproś wcześniej o pytania, żeby się do nich przy­ gotować.

8.             Daj dziennikarzowi swoją wypowiedź na piśmie, ewentualnie poproś o autoryzację.

9.             Koncentruj się na informacjach, jakie chcesz przekazać - a nie na rozmówcy lub środku przekazu. Nie kłam, nie zgaduj oraz nie spekuluj. Jeśli nie znasz odpowiedzi na pytanie to przyznaj się do tego.

10.         Pamiętaj, że „dobre informacje dla dziennikarza", mogą oznaczać „złe wiado­mości dla Ciebie".

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin