Scenariusz zajęcia
Data : Grudzień 2007
Prowadząca : Justyna Niedbał
Grupa: 4- 5 latki
Temat : „Kiedy jest mi nudno”
Cele główne:
- zintegrowanie dzieci,
- rozwijanie aktywności twórczej,
Cele operacyjne :
Dziecko :
- potrafi bawić się wspólnie z innymi ,
- potrafi być twórcze ,
Obszary edukacyjne: obszar edukacji zdrowotnej, obszar edukacji przyrodniczej, obszar w zakresie mowy i myślenia,
Treści programowe: odbieranie poprawnych wzorców słuchowych , rozwijanie procesów poznawczych, uczestnictwo w eksperymencie, uczestnictwo w zabawach ruchowych,
Forma organizacyjna : praca z całą grupą ,
Środki dydaktyczne: wiersz T. Chwastek – Latuszkowej „Bajeczki- banieczki”, A. Ekiert „Zajęcia sportowe w przedszkolu. Pomysły na każdy dzień”. E, Wagner „Patrzeć- słyszeć- czuć , Zabawy rozwijające zmysły dla dzieci w wieku od 3 do 8 lat”, nagranie spokojnej relaksacyjnej muzyki, szyfonowe chustki, obręcze.
Przebieg zajęcia.
I. Kiedy się nudzimy
1. Rozmowa z dziećmi na temat nudy
2. Słuchanie wiersza T. Chwastek – Latuszkowej „Bajeczki bnieczki” Dzisiaj w naszym przedszkolu
jest bardzo .....tęczowo,
bo nam bańki mydlane
fruwają nad głową.
W każdej takiej bańce
jest pasemko tęczy.
jest promyk słoneczny.
Gdy zimno, deszcz, plucha
i szaro wokoło,
weź kawałek słomki,
a będzie bajkowo.
3. Rozmowa na temat wiersza.
- Co robią dzieci w przedszkolu?
- Co widać w bańce mydlanej?
- Jaka pogoda za oknem, kiedy dzieci puszczają bańki mydlane?
4. Taniec z szyfonowymi chustkami przy dźwiękach spokojnej muzyki.
5. Zabawa Stonoga.
Dzieci stoją w rzędzie jedno za drugim, naprzodzie stoi nauczyciel. Każdy uczestnik kładzie na plecach partnera szyfonową chustkę i przytrzymuje ją czołem, ręce opuszczają wzdłuż tułowia . Cała grupa jak stonoga, musi przejść do wyznaczonego punktu, śpiewając przy tym piosenkę Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga, aż się trzęsie podłoga, podłoga, hej.
II. Zabawy z bańkami mydlanymi.
1. Rozmowa na temat baniek mydlanych.
Nauczyciel puszcza bańki mydlane. Dzieci przyglądają się im, rozmawiają na temat właściwości (są lekkie, przejrzyste, unoszą się w powietrzu, błyszczą się)
2. Zabawa rozwijająca wyobraźnię Co widzę?
Nauczyciel puszcza bańkę mydlaną. Patrząc na nią, opowiada, co w niej widzi, np. Widzę letnią łąkę, nad którą znajduje się różnokolorowa tęcza. Następnie puszcza bańkę do chętnego dziecka, a ono opowiada, co widać w jego bańce mydlanej.
3. Zabawa Łapiemy bańki mydlane.
Nauczyciel puszcza bańki mydlane wysoko do góry. Dzieci próbują złapać jedną z nich na rękę, na ramię, na nogę......
4.
Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na bańki mydlane tak, aby nie opadły na podłogę.
5. Słuchanie wiersza ilustrowanego ruchem.
Puszczam bańki mydlane wysoko do góry, Dzieci:
tańczą i kołyszą się w powietrzu aż pod chmury. Wykonują wyskok do góry,
Mienią się wszystkimi kolorami, obracają się wokół własnej osi
a my teraz do nich radośnie machamy. Wymachują oburącz nad głową.
III. Taniec
1. Taniec baniek mydlanych przy spokojnej muzyce relaks.
DAJANA75