borland_cpp_builder_cw3.pdf
(
242 KB
)
Pobierz
borland_cpp_builder_cw3
C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3. 1
______________________________________________________________________
PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE
ĆWICZENIE 3
C++ BUILDER 6.0 PE
Projektowanie prostej grafiki
·
Obiekt TCanvas
·
Obiekt TscrollBar
·
Obiket TLabel
·
Metoda MouseDown
·
Metoda MouseUp
·
Metoda MouseMove
·
Zdarzenie OnMouseDown
·
Zdarzenie OnMouseUp
·
Zdarzenie OnMouseMove
·
Zdarzenie TScrollBar->OnChange
·
Plik nagĀwkowy
©2004 Jerzy Kluczewski
·
2 C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3.
______________________________________________________________________
I. Wstęp
Naszą przygodę z grafiką w C++ Builderze rozpoczniemy od obiektu
Canavas
(ang.
płótno
).
Nasz projekt plikacji zapiszemy w plikach rozpoczynających się od nazwy
Grafika3
.
Utwórz projekt aplikacji za pomocą polecenia
File
ã
New
ã
Application
Zapisz projekt aplikacji za pomocą polecenia
File
ã
Save All ...
C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3. 3
______________________________________________________________________
Zapisz projekt do plików:
formularza do
Grafika3Unit1.cpp
,
głównego pliku projektu
Grafika3.bpr
Zmień tytuł formularza
Form1
:
Ustaw opcje projektu za pomocą polecenia
Project
ã
Options ...
a w oknie zmień następujące opcje:
Polecenie:
Project
ã
Options
ã
Application
ã
Load Icon
©2004 Jerzy Kluczewski
·
·
4 C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3.
______________________________________________________________________
W polu „Nazwa pliku” ustaw
Grafika3.ico
.
Po zatwierdzeniu w panelu „Icon” pojawi się właściwa ikona.
Przejdź do zakładki „
Linker
”
Wyłącz opcję „
Use dynamic RTL
”.
Przejdź do zakładki „
Packeges
”
Wyłącz opcję „
Build with runtime packages
”.
Zatwierdź opcje projektu
Grafika3
za pomocą przycisku „OK.” i przejdź do
następnego rozdziału.
C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3. 5
______________________________________________________________________
II. Obiekt Canvas
Za pomocą klawisza F12 przejdź do okna edytora kodu C++:
Oto plik źródłowy
Grafika3Unit1.cpp
w C++ :
Otwórz plik nagłówkowy
Grafika3Unit1.h
:
Kliknij na zakładce zawierającej napis „
Grafika3Unit1.cpp
” prawym przyciskiem
myszy i wybierz pozycję „
Open Source/Header File
”.
©2004 Jerzy Kluczewski
Plik z chomika:
michl09-12
Inne pliki z tego folderu:
borland_cpp_builder_cw12.pdf
(554 KB)
borland_cpp_builder_cw11_algorytm.pdf
(47 KB)
borland_cpp_builder_cw11.pdf
(290 KB)
borland_cpp_builder_cw10.pdf
(262 KB)
borland_cpp_builder_cw9.pdf
(188 KB)
Inne foldery tego chomika:
Tanca
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin