borland_cpp_builder_cw3.pdf

(242 KB) Pobierz
borland_cpp_builder_cw3
C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3. 1
______________________________________________________________________
PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE
ĆWICZENIE 3
C++ BUILDER 6.0 PE
Projektowanie prostej grafiki
·
Obiekt TCanvas
·
Obiekt TscrollBar
·
Obiket TLabel
·
Metoda MouseDown
·
Metoda MouseUp
·
Metoda MouseMove
·
Zdarzenie OnMouseDown
·
Zdarzenie OnMouseUp
·
Zdarzenie OnMouseMove
·
Zdarzenie TScrollBar->OnChange
·
Plik nagĀwkowy
©2004 Jerzy Kluczewski
·
179162806.014.png
2 C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3.
______________________________________________________________________
I. Wstęp
Naszą przygodę z grafiką w C++ Builderze rozpoczniemy od obiektu Canavas (ang.
płótno ).
Nasz projekt plikacji zapiszemy w plikach rozpoczynających się od nazwy Grafika3 .
Utwórz projekt aplikacji za pomocą polecenia File
ã New
ã Application
Zapisz projekt aplikacji za pomocą polecenia File
ã Save All ...
179162806.015.png 179162806.016.png 179162806.017.png
C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3. 3
______________________________________________________________________
Zapisz projekt do plików:
formularza do Grafika3Unit1.cpp ,
głównego pliku projektu Grafika3.bpr
Zmień tytuł formularza Form1 :
Ustaw opcje projektu za pomocą polecenia Project ã Options ...
a w oknie zmień następujące opcje:
Polecenie: Project ã Options ã Application ã Load Icon
©2004 Jerzy Kluczewski
·
·
179162806.001.png 179162806.002.png 179162806.003.png 179162806.004.png 179162806.005.png
4 C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3.
______________________________________________________________________
W polu „Nazwa pliku” ustaw Grafika3.ico .
Po zatwierdzeniu w panelu „Icon” pojawi się właściwa ikona.
Przejdź do zakładki „ Linker
Wyłącz opcję „ Use dynamic RTL ”.
Przejdź do zakładki „ Packeges
Wyłącz opcję „ Build with runtime packages ”.
Zatwierdź opcje projektu Grafika3 za pomocą przycisku „OK.” i przejdź do
następnego rozdziału.
179162806.006.png 179162806.007.png 179162806.008.png 179162806.009.png 179162806.010.png
C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 3. 5
______________________________________________________________________
II. Obiekt Canvas
Za pomocą klawisza F12 przejdź do okna edytora kodu C++:
Oto plik źródłowy Grafika3Unit1.cpp w C++ :
Otwórz plik nagłówkowy Grafika3Unit1.h :
Kliknij na zakładce zawierającej napis „ Grafika3Unit1.cpp ” prawym przyciskiem
myszy i wybierz pozycję „ Open Source/Header File ”.
©2004 Jerzy Kluczewski
179162806.011.png 179162806.012.png 179162806.013.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin