zabawy edukacyjne trójkątne kształty.doc

(39 KB) Pobierz
SCENARIUSZ SYTUACJI EDUKACYJNEJ – ZAJĘCIA DYDAKTYCZNEGO PRZEPROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 5 LETNICH

SCENARIUSZ SYTUACJI EDUKACYJNEJ – ZAJĘCIA DYDAKTYCZNEGO PRZEPROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 5 LETNICH

 

Temat: Zabawy dydaktyczne „Trójkątne kształty”

 

Cele ogólne: Rozpoznawanie i nazywanie figury geometrycznej - trójkąt

                      Kształtowanie umiejętności dokonywania wyboru.                            

 

Metody: czynne- zadań stawianych dziecku

              percepcyjne- obserwacji i pokazu

              słowne- objaśnienia i instrukcje

              metody pedagogiki zabawy

              metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne

              elementy technik Dennisona, technika skojarzeń

 

 

L.p.

SYTUACJE EDUKACYJNE

ZADANIA DLA DZIECI

CELE SZCZEGÓŁOWE

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

1.

Zabawa integracyjna „Witam wszystkich”

 

 

Dzieci siedzą na dywanie machająca powitanie jeśli wypowiadane zdanie ich dotyczy.

Dzieci uważnie słuchają słów n-lki, reagują na bodźce słowne

 

2.

Inscenizacja wiersza „Trójkątna Karolina”

Dzieci oglądają i słuchają inscenizacji wiersza

Dzieci uważnie i ze zrozumieniem słuchają inscenizacji

Sylwety do inscenizacji

3.

Rozmowa na temat wiersza – określanie cech trójkąta

 

Dzieci odpowiadają na zadawane przez nauczycielkę pytania

Dzieci odpowiadają na pytania, wykorzystują wiadomości z inscenizacji, określają cechy trójkąta

 

4.

 

 

 

 

 

 

„Rysujemy trójkąty” – zabawa do muzyki

 

 

 

 

 

 

Dzieci siedząc w kole na dywanie oburącz rysują trójkąty w rytm muzyki – nauczyciel podaje instrukcje gdzie ma być rysowany trójkąt i jakiej wielkości

Określają kształt trójkąta                                                       

 

 

 

 

 

 

Muzyka do ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej „Zbieram, poszukuję, badam” D. Dziamskiej

5.

Praca w zespole –Układamy trójkąty

Dzieci podzielone na cztery zespoły muszą z wybranego przez siebie materiału ułożyć trójkąt

Dzieci odwzorowują kształt trójkąta, współdziałają w zespołach

Sznurki, szarfy, wstążki, patyczki,

klocki , laski

5.

Skojarzenia „Do czego podobny jest trójkąt?”

Dzieci wypowiadają się na temat swoich skojarzeń podobieństwa do trójkątów

Dzieci wyrażają własne myśli i skojarzenia

Sylweta trójkąta

4.

 

 

Praca w zespołach – wyszukiwanie trójkątów z mozaiki geometrycznej

 

Dzieci w czterech zespołach wyszykują z mozaiki geometrycznej wszystkie trójkąty – każdy zespół przelicza ile znalazł trójkątów

Dzieci rozpoznają trójkąt, przeliczają elementy zbioru trójkątów

Mozaika geometryczna

5.

Zabawa „Układamy trójkąty”

Dzieci przy użyciu ciała układają trójkąt – mogą to zrobić samodzielnie lub z kolegami

Dzieci ciałem odwzorowują kształt trójkąta

 

6.

Zabawy ruchowe przy muzyce

 

Dzieci poruszają się przy muzyce na przerwę wykonują określone zadania

- łączenie się w koło dzieci z trójkątami tego samego koloru, przeliczanie ile jest trójkątów danego koloru, wybór odpowiedniej cyfry;

- łączenie się dzieci z trójkątami tej samej wielkości, przeliczanie…..

Dzieci rozpoznają trójkąty określonego koloru i wielkości, przeliczają elementy zbiorów

Trójkątne emblematy o różnej wielkości i kolorze

6.

Praca plastyczna „Trójkątna kraina”

Dzieci tworzą „Trójkątna kraina” wykorzystując zgromadzony materiał

Dzieci wyrażają własne wyobrażenia „Trójkątnej krainy” w działalności plastycznej

Kartony, klej, papierowe trójkąty różnej wielkości, koloru, nożyczki, kolorowy papier

7.

 

 

 

Prezentacja prac – nagradzanie wszystkich dzieci brawami

Każde dziecko prezentuje swoją pracę (może nadać jej tytuł).

Dzieci prezentują wykonaną pracę

 

 

Opracowała: Małgorzata  Grabarczyk

PM nr 204 w Łodzi

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin