procedura+nadzoru.doc

(236 KB) Pobierz
PROCEDURA

NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ

Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna

Ul. Nowowiejska 17; 71-219 Bezrzecze

PO - 01

Wydanie 1

Data wydania: 05.05.209

NADZÓR NAD DOKUMENTACJĄ

         I ZAPISAMI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UWAGA!

Niniejsza procedura jest dokumentem nadzorowanym.

Podstawa prawna dokumentu: Dz.U. 04.161.1689; Dz.U. 05. 194.1625

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egzemplarz nr.........             

 

 

 

 

 

 

             

Opracował

Zatwierdził

 

 

.........................................................

data i podpis

 

 

......................................................

data i podpis

 

 



NADZÓR NAD DOKUMENTACJĄ  I ZAPISAMI

 
SPIS TREŚCI

 

 

1.      Cel procedury

 

2.      Zakres stosowania

 

3.      Odpowiedzialności i kompetencje poszczególnych osób.

3.1.            Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością.

3.2.            Kierownik NZOZ

3.3.            Kierownik Gabinetu Stomatologicznego.

3.4.            Personel pracowni.

 

4.      Przebieg procedury.

4.1.            Dokumenty Systemu Zarządzania Jakością

4.2.            System nadzoru nad dokumentami SZJ

4.3.            Identyfikacja dokumentów SZJ

4.4.            Tworzenie, wprowadzanie zmian i aktualizacja dokumentów SZJ

4.5.            Rozpowszechnianie dokumentów SZJ

 

 

5.      Dokumenty nawiązujące do procedury.

5.1.            Księga Jakości

5.2.            Procesy

5.3.            Procedury Systemu Zarządzania Jakością

 

6.       ZAŁĄCZNIKI

              Zał. nr 1.   Struktura i szata graficzna dokumentów SZJ

              Zał. nr 2.   Rejestr wydanych dokumentów SZJ.

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 



NADZÓR NAD DOKUMENTACJĄ  I ZAPISAMI

 
1.  Cel procedury.

      Określenie zasad nadzoru nad dokumentami i  zapisami oraz ustalenie trybu opracowania,

zatwierdzania, rozpowszechniania, wprowadzania zmian, wycofywania i archiwizowania dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością.

 

2.  Zakres stosowania.

Procedurę stosuje się w Gabinecie Stomatologicznym.

 

3.  Odpowiedzialność i kompetencje poszczególnych osób.

3.1. Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością sprawuje bezpośredni nadzór nad

       dokumentacją Systemu Zarządzania Jakością.

3.2. Kierownik NZOZ SPS zatwierdza dokumentację Systemu Zarządzania

Jakością.

3.3. Kierownik Gabinetu Stomatologicznego odpowiada za nadzór nad dokumentacją i

zapisami ze swojego obszaru kompetencji.

      3.4. Personel pracowni odpowiada za przestrzeganie obowiązujących procedur,

instrukcji.

 

4.  Przebieg procedury.

     4.1. Dokumenty Systemu Jakości:

     4.1.1.Podstawowe dokumenty Systemu Jakości

a)      Księga Jakości

b)     Procesy.

c)      Procedury ogólne i szczegółowe Systemu Zarządzania Jakością.

d)     Instrukcje

   4.1.2.   Dokumenty prawne zewnętrzne:

a)        Ustawy i rozporządzenia aktualnie obowiązujące w RP.

   4.1.3.   Dokumenty techniczne

a)        Paszport techniczny sprzętu;

b)       Instrukcja obsługi sprzętu.

   4.1.4.   Dokumentacja medyczna

a)        Wyniki badań pacjentów

   4.1.5.   Zapisy dotyczące:

a)        Kompetencji personelu;

b)       Nadzoru nad niezgodnościami.

c)        Działań korygujących i zapobiegawczych;

d)       Audytów wewnętrznych;

e)        Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością.

4.2.    System nadzoru nad dokumentami Systemu Jakości

4.2.1.  Wszystkie dokumenty i zapisy obowiązujące w Niepublicznym Zakładzie Opieki

Zdrowotnej Specjalistycznej Praktyce Stomatologicznej (NZOZ SPS) są objęte nadzorem.

4.2.2.     Opracowanie dokumentu, nowelizacja czy wprowadzenie zmiany musi być zgłoszone i zaakceptowane przez Pełnomocnika ds. SZJ. Zatwierdzone poprawki dokumentu zostają naniesione na nową wersję. Zmienione strony oryginalnego

NADZÓR NAD DOKUMENTACJĄ  I ZAPISAMI



dokumentu lub całość dokumentu zostają wycofane z obiegu i przechowywane w teczce „Dokumenty nieaktualne”. Dokonane zmiany zostają zapisane w „Karcie Zmian”. Kopie dokumentów nieaktualnych są niszczone.

4.2.3.     Zabrania się kopiowania i dokonywania zmian w dokumentach systemowych będących własnością NZOZu bez zgody Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością lub Kierownika NZOZu.

4.2.4.     Księga Jakości

a)      Księga Jakości i procedury ogólne Systemu Zarządzania Jakością, a także zmiany do tych  dokumentów są nadzorowane przez Pełnomocnika ds. SZJ;

b)     Kolejne wydania Księgi Jakości i procedur ogólnych Systemu Zarządzania Jakością zatwierdza Kierownika NZOZu.

c)      Egzemplarze Księgi Jakości i procedur ogólnych Systemu Jakości aktualizowane na bieżąco.

 

4.3.   Identyfikacja dokumentów Systemu Zarządzania Jakością

4.3.1.Każdy dokument Systemu Zarządzania Jakością po opracowaniu zawiera:

a)      tytuł dokumentu;

b)     numer egzemplarza.

c)      numerację stron;

d)     numer wydania dokumentu;

e)      datę wydania dokumentu;

f)       Oryginał dokumentu drukowany jest kolorową czcionką – ciemnoniebieską, natomiast kopie są czarno-białe.

  4.3.2.  Podstawowe dokumenty Systemu Zarządzania Jakością zawierają ponadto:

a)      adres placówki;...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin