NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ
Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna
Ul. Nowowiejska 17; 71-219 Bezrzecze
PO - 01
Wydanie 1
Data wydania: 05.05.209
UWAGA!
Niniejsza procedura jest dokumentem nadzorowanym.
Podstawa prawna dokumentu: Dz.U. 04.161.1689; Dz.U. 05. 194.1625
Egzemplarz nr.........
Opracował
Zatwierdził
.........................................................
data i podpis
......................................................
1. Cel procedury
2. Zakres stosowania
3. Odpowiedzialności i kompetencje poszczególnych osób.
3.1. Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością.
3.2. Kierownik NZOZ
3.3. Kierownik Gabinetu Stomatologicznego.
3.4. Personel pracowni.
4. Przebieg procedury.
4.1. Dokumenty Systemu Zarządzania Jakością
4.2. System nadzoru nad dokumentami SZJ
4.3. Identyfikacja dokumentów SZJ
4.4. Tworzenie, wprowadzanie zmian i aktualizacja dokumentów SZJ
4.5. Rozpowszechnianie dokumentów SZJ
5. Dokumenty nawiązujące do procedury.
5.1. Księga Jakości
5.2. Procesy
5.3. Procedury Systemu Zarządzania Jakością
6. ZAŁĄCZNIKI
Zał. nr 1. Struktura i szata graficzna dokumentów SZJ
Zał. nr 2. Rejestr wydanych dokumentów SZJ.
Określenie zasad nadzoru nad dokumentami i zapisami oraz ustalenie trybu opracowania,
zatwierdzania, rozpowszechniania, wprowadzania zmian, wycofywania i archiwizowania dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością.
2. Zakres stosowania.
Procedurę stosuje się w Gabinecie Stomatologicznym.
3. Odpowiedzialność i kompetencje poszczególnych osób.
3.4. Personel pracowni odpowiada za przestrzeganie obowiązujących procedur,
instrukcji.
4.1. Dokumenty Systemu Jakości:
4.1.1.Podstawowe dokumenty Systemu Jakości
a) Księga Jakości
b) Procesy.
c) Procedury ogólne i szczegółowe Systemu Zarządzania Jakością.
d) Instrukcje
4.1.2. Dokumenty prawne zewnętrzne:
a) Ustawy i rozporządzenia aktualnie obowiązujące w RP.
4.1.3. Dokumenty techniczne
a) Paszport techniczny sprzętu;
b) Instrukcja obsługi sprzętu.
4.1.4. Dokumentacja medyczna
a) Wyniki badań pacjentów
4.1.5. Zapisy dotyczące:
a) Kompetencji personelu;
b) Nadzoru nad niezgodnościami.
c) Działań korygujących i zapobiegawczych;
d) Audytów wewnętrznych;
e) Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością.
4.2. System nadzoru nad dokumentami Systemu Jakości
4.2.1. Wszystkie dokumenty i zapisy obowiązujące w Niepublicznym Zakładzie Opieki
Zdrowotnej Specjalistycznej Praktyce Stomatologicznej (NZOZ SPS) są objęte nadzorem.
4.2.2. Opracowanie dokumentu, nowelizacja czy wprowadzenie zmiany musi być zgłoszone i zaakceptowane przez Pełnomocnika ds. SZJ. Zatwierdzone poprawki dokumentu zostają naniesione na nową wersję. Zmienione strony oryginalnego
dokumentu lub całość dokumentu zostają wycofane z obiegu i przechowywane w teczce „Dokumenty nieaktualne”. Dokonane zmiany zostają zapisane w „Karcie Zmian”. Kopie dokumentów nieaktualnych są niszczone.
4.2.3. Zabrania się kopiowania i dokonywania zmian w dokumentach systemowych będących własnością NZOZu bez zgody Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością lub Kierownika NZOZu.
4.2.4. Księga Jakości
a) Księga Jakości i procedury ogólne Systemu Zarządzania Jakością, a także zmiany do tych dokumentów są nadzorowane przez Pełnomocnika ds. SZJ;
b) Kolejne wydania Księgi Jakości i procedur ogólnych Systemu Zarządzania Jakością zatwierdza Kierownika NZOZu.
c) Egzemplarze Księgi Jakości i procedur ogólnych Systemu Jakości aktualizowane na bieżąco.
4.3. Identyfikacja dokumentów Systemu Zarządzania Jakością
4.3.1.Każdy dokument Systemu Zarządzania Jakością po opracowaniu zawiera:
a) tytuł dokumentu;
b) numer egzemplarza.
c) numerację stron;
d) numer wydania dokumentu;
e) datę wydania dokumentu;
f) Oryginał dokumentu drukowany jest kolorową czcionką – ciemnoniebieską, natomiast kopie są czarno-białe.
4.3.2. Podstawowe dokumenty Systemu Zarządzania Jakością zawierają ponadto:
a) adres placówki;...
Sisi199