autyzm_mat_cz_10.pdf
(
112 KB
)
Pobierz
Autyzm –
zasady dobrej interwencji
Ewa Pisula
Wydział Psychologii
Uniwersytet Warszawski
Ewa.Pisula@psych.uw.edu.pl
Charakterystyka dobrej interwencji:
1.
Wczesne rozpoczynanie
(między 18 a 40 m.ż., a jeśli to możliwe – wcześniej).
Od razu, gdy u dziecka podejrzewany jest autyzm
Cel: rozwijanie zdolności komunikowania się oraz
zdolności do wspólnej aktywności z innymi osobami.
2.
Proporcja dorosłych i dzieci
(początkowo 1:1,
potem mała grupa – dziecko nadal jest wspomagane
przez swojego terapeutę).
3. Indywidualizacja programu.
4. Wyraźna struktura
, jasno sformułowane cele.
5. Systematyczne, ciągłe oddziaływania (12 miesięcy
w roku) o dużej intensywności (minimum 25 h
tygodniowo)
.
6.
Stosowanie różnych metod
, umożliwiających
wszechstronne wspieranie rozwoju dziecka.
7. Prowadzenie terapii w naturalnym środowisku.
8. Priorytety:
- rozwijanie funkcjonalnego, spontanicznego
komunikowania się,
- rozwijanie umiejętności społecznych,
- wspieranie rozwoju poznawczego,
- rozwijanie umiejętności zabawy,
-
proaktywne podejście do problemów w
zachowaniu.
Plik z chomika:
pupilek
Inne pliki z tego folderu:
autyzm_mat_cz_10.pdf
(112 KB)
autyzm_mat_cz_9.pdf
(309 KB)
autyzm_mat_cz_8.pdf
(307 KB)
autyzm_mat_cz_7.pdf
(160 KB)
autyzm_mat_cz_6.pdf
(74 KB)
Inne foldery tego chomika:
ABC - mądre książki
Bruno Ferrero
Ebook
Integracja Sensoryczna
ksiazki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin