Demontaż deski rozdzielczej w Peugeot 306 95r.docx

(12 KB) Pobierz

Demontaż deski rozdzielczej w Peugeot 306  95r.

 

Odnośnie zegarów, sposób najwygodniejszy i najlepszy :
 

Zdejmujesz kierownicę, odkcasz 2 wkręty od spodu obudowy kolumny i zdejmujesz górną jej część. Odkręcasz 2 wkręty maskownicy zegarów i ją zdejmujesz. Później masz jeden wkręt na górze trzymający zegary i 2 w dolnych narożnikach. Wyjmujesz zegary przechylając je górą ku dołowi.
Jak masz prędkościomierz z linką to możesz mieć trudniej, ja miałem w obu klekotach elektroniczne. Odpinasz kostki zegarów, uważaj przy tym, aby nie połamać ich zatrzasków, ale jak połamiesz to nic się nie stanie. Wyjmujesz i bawisz się z żarówkami.

Odnośnie panelu środkowego:
 

Podważasz cienkim płaskim wkrętakiem kawałek plastiku wokół włączników awaryjnych, ogrzewania szyby itd. Pod tym będziesz miał 2 wkręty. Jak masz zegarek w tym miejscu to go też musisz odkręcić i odpiąć. Wyjmujesz radio (jeśli masz) i tam od tyłu masz 2 nakrętki na klucz 8 trzymające środkowy panel. Wyjmujesz panel i odpinasz kostki od w .w włączników. Teraz panel z pokrętłami trzyma się na 4 wkrętach od frontu - odkręcasz. Teraz będzie ostra jazda z linkami: Musisz poodpinać wszystkie, na pewno masz na dole żółtą i zieloną, musisz zsunąć ich czarne mocowania z obudowy pokręteł i później odpinasz linki z tych oczek. Teraz w zależności od wypasu masz jakieś linki na górze czarną i szarą, albo tylko jedną (czarną) jak nie masz obiegu zamkniętego.
Postępujesz tak samo jak z tamtymi. Odłączasz kostkę elektryczną i wyciągasz ten panel jakoś kombinacyjnie przez ten otwór przez które wystawały pokrętła, musisz przy tym naginać te poprzeczki co są całością deski ( nie bój się są w bardzo elastyczne). No i po męczarniach masz panel na wierzchu.
podważasz z wyczuciem, aczkolwiek stanowczo czarny panel z pokrętłami od białej obudowy (trzymają go 4 łapki). Będzie trochę opornie szedł bo trzymają go wciśnięte na pręty pokrętła. Jak to wyjmiesz to już wymieniasz żarówki i składasz w kolejności odwrotnej.

A i jeszcze jedno; jak masz poduszkę to odłącz akumulator. Poduchę trzymają od tyłu kierownicy 2 wkręty które odkręcasz, ale one stamtąd nie wychodzą, wyjmujesz poduszkę i odłączasz pomarańczowy kabelek i to wszystko, a kierownica ma nakrętkę pod klucz 21.
A zapomniałem o 2 wkrętach trzymających maskownicę zegarów jeszcze, które są w jej narożnikach, no i musisz się oczywiście zaopatrzyć w (torxy) bo tam wszystko się na nich trzyma .

Zgłoś jeśli naruszono regulamin