konspekt metodyka ćwiczenia kształtujące2.doc

(66 KB) Pobierz
ĆWICZENIA RÓWNOWAŻNE

PROWADZĄCY: Katarzyna Golon

MIEJSCE: sala gimnastyczna

PRZYBORY: rozciągliwe(gumowe) szarfy, krzesło, woreczki, miękkie piłeczki, laski, hantle, gumowa piłka

DATA: 24.11.2007

GRUPA: liczebność-20; wiek-12; płeć-dziewczęta

CZAS TRWANIA LEKCJI: 45 min

TEMAT: ćwiczenia kształtujące w siadzie z przyborami

 

 

TOK

CELE

PROCEDURY

TREŚĆ

UWAGI

I.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III.

 

 

1. organizacja lekcji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. rozgrzewka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. ćw. kształtujące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. realizacja tematu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. ćwiczenia oddechowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. zakończenie zajęć

- sprawdzenie listy obecności, gotowości do zajęć

- przedstawienie celów lekcji i uzasadnienie potrzeby ich realizacji oraz zasad bezpiecznego ich wykonywania

-kontrola miejsca ćwiczeń, stanu przyborów i sprzętu

 

- podniesienie temperatury ciała

- podniesienie tętna powyżej 120o

-ćwiczenia o charakterze ożywiającym

 

- ćwiczenia kształtujące NN 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-ćwiczenia kształtujące T

 

 

 

 

-ćwiczenia kształtujące RR

 

 

 

 

 

 

- ćwiczenia kształtujące RR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ćwiczenia kształtujące NN 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ćwiczenia kształtujące T

 

 

 

 

 

-uspokojenie, ochłonięcie po ćwiczeniach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-omówienie zadań lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów, pożegnanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zabawa w „Berka”

- ćwiczący biegają swobodnie po boisku

-wyznaczony berek stara się schwytać uciekających

-złapany zmienia „Berka”

 

 

 

 

a). ćw. w miejscu:

p.w. szeroki rozkrok, przenoszenie ciężaru ciała z N na N;
p.w. stojąca rozkroczna wąska: przyciąganie ugiętej N do klatki piersiowej, na zmianę prawa i lewa N;

p.w. leżenie tyłem:

-nożyce pionowe

-nożyce poziome

b). ćw. w biegu:

- skip A, C

- bieg krokiem odstawno- dostawnym

- bieg krokiem skrzyżnym

-swobodny lekki bieg naprzemienne podskoki na P i LN

a). ćw. w miejscu:

p.w. stojąca rozkroczna wąska:

-krążenie bioder

-skłon T w przód, RR luźno opuszczone w dół

a). ćw. w miejscu:

p.w. stojąca rozkroczna wąska:

-krążenie RR w przód, w tył, w bok

- wymachy RR nad głową i za plecami z klaśnięciem

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin