zp 5122009.doc

(32 KB) Pobierz
Zarządzanie projektami 05.12.2009

Zarządzanie projektami 05.12.2009

 

Struktura organizacyjna

Struktura organizacyjna realizującej projekt często stanowi czynnik ograniczający warunki na jakich udostępniane są zasoby niezbędne w projekcie. Organizacja może funkcjonować na bazie struktury funkcyjnej, projektowej lub jednej ze struktur pośrednich zwanych macierzami.

Metodyka PMI

Wejście- wyniki innych procesów  planowania, informacje historyczne, będące kapitalizacją wcześniejszych doświadczeń, ograniczeń

Transformacja- metodologia planowania wiedzy i umiejętności planistów.

Wyjście- plan marketingowy

Zarządzanie jakością

- zgodność- działaj zgodnie z przyjętymi standardami i specyfikacjami

- czytelność- jasno opisuje procesy, stosuje klarowne zasady, jednoznaczne procedury

- zapobieganie- wytwarzaj tylko to co się da sprzedać, produkty z defektami wycofuj  jak najwcześniej nie dodawaj wartości do produktu nie spełniającego wymagania jakościowe

- pomiary- postęp możesz osiągnąć tylko w stosunku do punktu odniesienia wyznacz  jego pozycje.

- odpowiedzialność- jesteś odpowiedzialny za produkt jaki dostarczasz w projekcie klientowi

- archiwizacja- musisz umieć  odnaleźć wszystkie ścieżki projektu, dokument może zrobić pewne rzeczy na nowo, rób dobrze : od początku do końca i każdą rzecz.

Wynagrodzenie

1.       Stałe wynagrodzenie

2.       Ruchome

3.       Pozapłacowe

Zarządzanie czasem

Podstawowe cele :

1.       Określenie listy czynności koniecznych do wykonania w czasie realizacji projektu i zdefiniowania sieci projektu

2.       Oszacowanie czasu trwania czynności

3.       Stworzenie harmonogramu projektu

4.       Kontrola zgodności z  harmonogramem

Ścieżka krytyczna

1.       Najdłuższa droga w sieci

2.       Wyznacza najkrótszy możliwy  czas ukończenia projektu

3.       Czynności krytyczne nie mają zapasu czasu

4.       Czynności niekrytyczne mają mniejszy lub większy zapas czasu

Podejście współczesne

Szacowanie czasu trwania zadania- nie  jest konkretną liczbą, lecz jest to pewien zakres prawdopodobieństw- wielkość statystyczna

Czas, w którym ukończone zostanie zadanie z prawdopodobieństwa 50 % jest nie proporcjonalnie krótszym niż ten, który zapewnia 80 % szans na sukces, czyli zakończenie danego etapu w założonym czasie.

Prawo Parkinsona

Praca zajmuje cały czas, który został na nią przewidziany, a nawet im więcej mamy czasu  na wykonanie określonej pracy tym więcej czasu praca ta zabierze.

Przyczyny :

- w projekcie zawsze znajdzie się coś co  można poprawić

- efekt samospełniający się przepowiedniej

- niechęć do ujawniania  swoich rezerw czasowych, brak motywacji do ukończenia etapu  przed uzgodnionym  terminem.

Ludzie nie są robotami.

- ludzie zwykli zaczynać prace od tego co lubią  robić

- niektóre zadania wykonują bardzo dobrze, przed innymi z różnych powodów się wzbraniają

- jeśli przydzielona praca jest zbyt prosta, przyziemna, następuje szybkie znudzenie się

- zbyt duża ilość informacji podana w krótki terminie bywa przytłaczająca

- ludzie źle reagują na zmienne środowisko

- niepoprawni optymiści- duża skłonność do optymizmu.

Planowanie zadań- „wstecz”- oraz „ as late as possible”

Harmonogram tworzy się pod datę końca projektu, nie jest to postępowanie ani charakterystyczne jedynie dla tej metody ani dla niej zasadnicze, ale jednak zalecane. W CPM rozpoczęcie zadania jest umiejscowione na harmonogramie w terminie jak najbliższym  dacie rozpoczęcia

W przypadku łańcucha krytycznego  jest inaczej rozpoczęcie zadania odsuwane na termin najpóźniej jak się da.

ZP              Strona 2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin