Jan Van Helsing - Projekt Aldebaran.pdf

(3423 KB) Pobierz
1965237 UNPDF
Antropologia polityczna Kontaktu
copyright by swiadomosc.com
Wprowadzenie
Zagadnienie obecności obcych istot na ziemi jest zagadnieniem wieloaspektowym,
które z uwagi na swoją złożoność a także brak oficjalnego zainteresowania ze strony
ośrodków władzy pozostaje w zasadzie poza obiegiem informacji w mass-mediach.
Wszelkie newsy na ten temat są niemal zawsze przekazywane w tonie ciekawostek lub
niezwykłych lecz mało istotnych zdarzeń zazwyczaj pozbawionych rzeczowego komentarza.
Pomimo marginalizacji tego zjawiska zainteresowanie tematem UFO a przede wszystkim
świadomość realności tego fenomenu stale rośnie. Zaprzeczanie faktowi obecności istot
pozaziemskich staje się powoli tak samo trudne jak niegdyś trudne było twierdzenie o ich
obecności na ziemi. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki dość powszechnemu dostępowi
do urządzeń nagrywających obraz oraz internetu co ułatwia rejestrację i rozpowszechnianie
relacji o zjawiskach związanych z UFO. Wydaje się również, że zjawisko określane jako
kręgi zbożowe pomimo niejasności przyczyn ich powstawania dzięki obecności w mediach
kieruje uwagę opinii publicznej na rzeczy niezwykłe i niewytłumaczalne. To powoduje, że
coraz większa liczba ludzi na świecie zdaje sobie sprawę z istnienia UFO i coraz śmielej
przyjmuje ten fakt jako oczywisty. Zgodnie z wynikami sondaży firmy Roper z września
2002 r. 2/3 Amerykanów nie wierzy, że rząd udostępni informacje na temat istot
pozaziemskich a 60 % badanych popiera ujawnienie tych informacji. 1 Rozmiar zjawiska
rosnącego zainteresowania z jednej strony jak również gwałtowny, niemalże codzienny
napływ dobrze udokumentowanych obserwacji niezidentyfikowanych obiektów latających z
drugiej strony prowadzi do indukowania stałego i ukierunkowanego myślenia nie tylko o
samym fenomenie UFO ale także i o podłożu kontaktu. Niewątpliwie bowiem w ciągu
ostatnich 50 lat na wielu płaszczyznach życia społecznego obserwujemy akumulację
elementów (najczęściej kulturowych) związanych z istotami pozaziemskimi. W kulturze
masowej obraz obcych jest ukształtowany za sprawą science fiction zarówno w literaturze
jak i filmie, co ma dla świadomości zbiorowości ogromne znaczenie. Następuje trwały i
nieodwracalny proces przyjmowania przez umysły poszczególnych ludzi faktu istnienia
innych cywilizacji lub co najmniej rozważania takiej możliwości. Jest to również proces
wielopokoleniowy. Młoda generacja wychowana na współczesnej popkulturze łatwiej
dopuszcza to, co dla starszych jest odwróceniem świata ich wartości. Teorie spiskowe
nabierają rosnącej nośności społecznej ale i ze strony elit władzy nasilają się działania
kamuflujące fakt obecności istot pozaziemskich. Elity władzy mają ciągle w pamieci
wydarzenia z 1939 r. w USA, kiedy to audycja radiowa oparta na motywach powieści G.H.
Wellesa „Wojna Światów” wywołała falę paniki w całych Stanach Zjednoczonych. Warto
podkreslić, że miało to miejsce w momencie największej od kilkudziesięcioleci bliskości
Marsa do ziemi. Niewatpliwie tego typu reakcje mogą byc podstawą do obaw o rozpad
struktur społecznych spowodowanych informacją, że nie jesteśmy jedynymi inteligentnym
istotami w kosmosie. Dlatego elity władzy wybrały drogę zatajania wszelkiej wiedzy na
temat obecności istot pozaziemskich na naszej planecie.
1 The Roper Poll, "UFOs & Extraterrestrial Life Americans' Beliefs and Personal Experiences," przygotowane dla SCI
FI Channel, wrzesień 2002, Roper Number: C205-008232. (www.roper.com.) ankieta została przeprowadzona w grupie
reprezentatywnej 1.021 dorosłych powyżej 18 roku życia poprzez rozmowy telefoniczne pomiędzy 23 a 25 sierpnia
2002 r.
1
1965237.001.png
Idealnym przykładem takiego kamuflażu jest choćby sprawa SETI i SETI@Home 2 .
Sam fakt przydzielenia roli poszukiwaczy życia pozaziemskiego uczonym zajmującym się
radioastronomią powinien wzbudzać zdziwienie. Nie wiadomo z jakich powodów ci właśnie
naukowcy mają poszukiwać obcych cywilizacji nie mając do tego żadnego przygotowania i
nie dysponując choćby szczątkowymi planami, co zrobić jeśli nawiążą kontakt. Program
SETI@Home polega na połączeniu komputerów domowych użytkowników, którzy
udostępniają wolną pamięć obliczeniowa dla celów analizy danych radioteleskopu w
Arecibo w Puerto Rico. Jest to największy radioteleskop na świecie, średnica talerza wynosi
305 metrów. Obecna liczba użytkowników programu wynosi 4.630.549, czas całkowity
użycia procesorów do obliczania danych to 1.581.588.412 lat (dane z 20 sierpnia 2003 r. ze
strony http://setiathome.berkeley.edu/totals.html). Warto także wspomnieć o sponsorach
programu: IBM, Hewlett-Packard, Sun, Fuji, Intel, University of California by wymienić
kilku największych a liczba ta wynosi 18 światowych koncernów. Sumując rozmach
przedsięwzięcia jest imponujący. W pierwszej kolejności należy jednak zwrócić uwagę, że
program ten zakłada rozwinięcie przez inną cywilizację technologii radiowej. Obszar
poszukiwań równy jest promieniowi sfery około 70-80 lat świetlnych od tego mniej więcej
czasu bowiem z ziemi propagowane są fale radiowe. Przy założeniu, że fale radiowe
dotarłyby do jakiejś cywilizacji, która byłaby oddalona o taką odległość i cywilizacja ta
dysponowałaby technologią radiową na odpowiedź czekalibyśmy również kilkadziesiąt lat.
Dodajmy, że byłaby to odpowiedź również spóźniona o te kilkudziesiąt lub więcej lat, co
podważa celowość (i prawdopodobieństwo) działań zarówno po jednej jak i po drugiej
stronie takiego “kanału łączności”. Nie jest więc zaskoczeniem, że pomimo zaangażowania
znacznych środków i mocy obliczeniowej wynik poszukiwań wynosi zero. Informacja ta jest
oczywiście niezwykle ważnym argumentem dla sceptyków zaprzeczających możliwości
istnienia cywilizacji pozaziemskich. Z drugiej strony pokazuje jak bardzo zdeterminowane
są elity władzy aby zmanipulować umysły obywateli narzucając obszar poszukiwań, na
którym niczego się nie znajdzie i jednocześnie odwrócić uwagę od rzeczywistej
problematyki UFO. System finansowania badań naukowych w obecnym kształcie skutecznie
wyklucza możliwość asygnowania z budżetów państwowych jakichkolwiek środków
finansowych przeznaczonych na rozwój badań nad zjawiskami związanymi z fenomenem
UFO. Z drugiej strony dorobek kilkudziesięciu lat ufologii będąc owocem wytężonej i w
ogromnej części niedochodowej pracy wielu badaczy musi prowadzić każdego kto zetknie
się z tą problematyką do zadania sobie podstawowego pytania: czym jest to zjawisko?
Wystarczy pomyśleć co można by osiągnąć gdyby takie środki jak w przypadku SETI
przeznaczyć na badania nad UFO czy paleoastronautyką (czy chociażby rozpocząć rzeczową
dyskusję wewnątrz środowisk naukowych). Idąc dalej tym rozumowaniem można by
postawić sobie dalsze pytania: czy można uświadomić użytkownikom SETI@Home
bezcelowość ich poszukiwań? Przekonać 4,5 mln. zarejestrowanych użytkowników
interesujących się zagadnieniem kontaktu aby zechcieli wyartykułować wolę zmiany
sposobu poszukiwań na ukierunkowanie ich na badania nad UFO na ziemi? Powyższy
przykład dobrze ilustruje mechanizm sprawowania kontroli nad problemem obecności istot
pozaziemskich a także stanowi ważny wskaźnik na temat aktualnej liczby ludzi
zdecydowanych aktywnie uczestniczyć w próbie nawiązania kontaktu z istotami
pozaziemskimi.
Sytuacja związana z głośnym i szeroko opisywanym zjawiskiem świateł nad Phoenix
2 Nowy sygnał
2
1965237.002.png 1965237.003.png
jest kolejnym bardzo jaskrawym przykładem problemu braku rzetelnej dyskusji pomiędzy
sektorem opinii publicznej a odpowiednimi departamentami władzy. Zdarzenie powszechnie
nazywane Światłami nad Phoenix miało miejsce w dniu 13 marca 1997 r. Jest ono bardzo
dobrze udokumentowane zarówno poprzez relacje kilkuset bezpośrednich świadków jak i
materiał filmowy. Kanał telewizyjny Discovery wyprodukował godzinny film “UFO’s over
Phoenix: Anatomy of a sighting” poświęcony temu wydarzeniu. Ten program był także
wielokrotnie emitowany w Polsce ( Discovery Science). O ile opinia publiczna obecnie
posiada różnego rodzaju fora dyskusyjne i wypracowane mechanizmy rejestracji zgłoszeń
obserwacji UFO na niebie np. UFORC, MUFON itp. brak jest jakichkolwiek działań ze
strony władz amerykańskich zmierzających do weryfikacji obserwacji podobnych zjawisk
w kontekście prowadzonych prób i testów z doświadczalnymi projektami badawczymi armii
USA. Te działania rządu niewątpliwie niepokoją opinię publiczną i brak należytej
informacji w tym zakresie stanowi obecnie problem polityczny. Współpraca rządu ze
społeczeństwem byłaby z pewnością pożądana z następujących powodów:
 mogło by to pomóc w minimalizacji spekulacji i zaniepokojenia opinii
publicznej w następstwie prowadzonych prób i testów wojskowych
 powstały by wydajne i ważne kanały informacyjne służące jako narzędzie
komunikacji społecznej wzmacniając tym samym zaufanie obywateli do
władzy
 zapewniło by to pomoc dla badaczy zjawisk związanych z UFO celem
weryfikacji poszczególnych obserwacji jako nie związanych z aktywnością IP
podnosząc znacznie jakość i rangę badań ufologicznych.
Oczywiście należało by rozwiązać z jednej strony problemy bezpieczeństwa państwa
a z drugiej zjawiska nadużywania tajemnicy państwowej i działań dezinformacyjnych jakim
jest stale poddawana opinia publiczna. Jednakże korzyści związane z taką współpracą
byłyby w obecnej sytuacji znaczne, skoro opinia publiczna praktycznie nie jest w tanie
uzyskać od rządu jakichkolwiek informacji. Właściwie nie sposób w tym kontekście nie
podnieść argumentacji opartej o dobro ludzkości jako gatunku zamieszkującego naszą
planetę.
Omawiane zagadnienie związane z obecnością istot pozaziemskich od połowy lat
czterdziestych było uważnie administrowane przez rządy supermocarstw. Badania nad UFO
oraz kontakty rządu amerykańskiego z istotami pozaziemskimi w tym aspekcie są
przedmiotem wielu tak zwanych “teorii spiskowych” oraz wspomnianych licznych działań
dezinformacyjnych służb specjalnych. Natomiast szczególną cechą zjawiska jest ewidentne
odsunięcie demokratycznie wybieranych przedstawicieli sprawujących władzę od rzeczowej
i sprawdzalnej informacji na ten temat. Mechanizm bowiem polega na zarządzaniu
informacją przez struktury bezpieczeństwa w sposób uniemożliwiający jej weryfikację.
Innymi słowy nawet głowa państwa chcąc ujawnić społeczeństwu jakąkolwiek informację
napotyka na rozliczne bariery, których nie może przezwyciężyć i w rezultacie pomimo
pewności co do obecności istot pozaziemskich oraz prowadzonych działań agend rządowych
nie dysponuje żadnymi dowodami lub instrumentami przymusu w celu ujawnienia tej
3
wiedzy. Wszelkie próby zmierzające do zmuszenia osób poinformowanych do ujawnienia
prawdy doprowadziłyby najprawdopodobniej do zakwestionowania władz umysłowych
takiej głowy państwa.
Proces usamodzielniania się struktur tajnych służb w zakresie spraw związanych z
istotami pozaziemskimi przebiegał na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci od końca lat
czterdziestych i jest stale doskonalony. W rzeczywistości stopień jego zorganizowania
wybiega daleko poza zdolność pojmowania zwykłego obywatela. Jest to także proces
planowy, w którym istnieje wiele alternatywnych planów wykonawczych w zależności od
rozwoju wypadków politycznych na ziemi. Jego efektem jest całkowita kontrola tajnych
organizacji pozarządowych nad sprawami związanymi z obecnością istot pozaziemskich.
W niniejszej pracy postaram się przybliżyć świadectwa historyczne związane z UFO,
które możemy odnaleźć w licznych obrazach i rycinach sprzed wielu wieków. Jest to jedynie
fragment znacznie większej całości 3 dotyczący zasadniczo kultury zachodniej i świadomie
pominięto tu zagadnienia paleoastronautyki i cywilizacji starożytnych jako przekraczające
cele niniejszej publikacji. Przykłady zostały dobrane pod kątem podobieństwa do
współczesnych relacji i zdjęć UFO. W dalszej części zostaną przedstawione poszczególne
etapy stopniowego przejmowania kontroli nad zarządzaniem obecnością IP – istot
pozaziemskich od momentu pojawienia się problematyki tego zagadnienia w świadomości
elit władzy USA na początku lat czterdziestych. Poruszona zostanie również sprawa
kontaktów i wykorzystania obcych technologii w nazistowskich Niemczech oraz
przedstawię najważniejsze grupy nacisku politycznego wspierające ujawnienie opinii
publicznej informacji o istotach pozaziemskich w USA jakimi sa jest Disclosure Project dr.
Stevena Greera oraz X-PPAC. W ostatniej części zawarta będzie próba oceny zjawiska w
kontekście społecznym i politycznym a także próba prognoz na przyszłość.
3 Największe osiągnięcia na tym polu należy przypisać Erichowi von Daenikenowi, który w latach
siedemdziesiątych spopularyzował paleoastronautykę w licznych ksiązkach wydawanych także w Polsca.
4
Część Pierwsza
Świadectwa historyczne obecności istot pozaziemskich w dawnym malarstwie
europejskim
Świadomość istnienia pozaziemskich pojazdów obcych oraz ich forma wizualna
wbrew istniejącym przekonaniom sceptyków jest nie wytworem współczesnej kultury świata
zachodniego ukształtowanym dzięki literaturze i z gatunku filmowi science fiction. Wśród
wielu koncepcji i hipotez w rodzaju “czym naprawdę jest UFO” pojawiają się bowiem także
i takie, które mówią, iż nie jest to nic innego jak współczesny mit odpowiadający
zapotrzebowaniu świadomości społecznej na istnienie rzeczy tajemniczych, dziwnych a
nawet baśniowych, które są niezbędne każdemu dorosłemu człowiekowi. Świadectwa o
spotkaniach z przejawami wysoko rozwiniętej technologii możemy odnaleźć w starożytnych
kulturach obu Ameryk, Mezopotamii i Egiptu. Wizerunki niezidentyfikowanych obiektów
latających pojawiają się w najstarszych źródłach od rysunków naskalnych i petroglifów
począwszy. Nie sposób patrzeć na te świadectwa inaczej niż jako przejawy relacji o
zetknięciu się pradawnego człowieka z przejawami wysoko zaawansowanej technologii.
Także w dawnym malarstwie zachodnim od wczesnego średniowiecza poczynając istnieje
wiele wizerunków latających talerzy w swej formie zbliżonych do współczesnych zdjęć czy
rysunków. Najczęściej tematyka tych obrazów jest związana z wątkami religijnymi, lub
ważnymi wydarzeniami politycznymi takimi jak wielkie bitwy. Niekiedy nie można przy
tym jednoznacznie określić czy chodzi tu o rzeczywiste zdarzenia w świecie fizycznym,
które zostały uwiecznione w tych obrazach czy też może o przelane na płótno relacje z
wzięć przez obce istoty będące doznaniami duchowymi (lub zjawiskami rzeczywistości
astraalnej) też czy są to ilustracje przekazów channelingowych. Jednakże te świadectwa
potwierdzają podobieństwo doświadczeń spotkań z istotami pozaziemskimi ówczesnych
ludzi ze współczesnymi relacjami. Tym samym te dzieła sztuki podważają dość popularny
pogląd głoszony przez sceptyków o współczesnym micie jakim jest UFO 4 .
W dawnych czasach demony i elfy rządziły podziemiami i nocą zaś anioły
zamieszkiwały niebiosa i porę dnia. Pojawianie się dziwnych i niezrozumiałych rzeczy na
niebie było interpretowane jako świadectwo działania bogów lub aniołów. Uwieczniano te
wydarzenia w malarstwie na przestrzeni wielu stuleci. Niektóre z obrazów przedstawiają
niezrozumiałe zjawiska na niebie inna zaś mają zabarwienie niemalże polityczne ukazując
władców w ważnych momentach historycznych, którym towarzyszą te dziwne zjawiska.
Pojawienie się ognistych rydwanów i unoszących się dysków na obrazach okresu renesansu
a także często ludzi odzianych w coś co dzisiaj moglibyśmy uznać za skafandry kosmiczne
dowodzi, że spotkania z istotami pozaziemskimi miały miejsce wiele wieków temu. O ile nie
można tu wskazać związków pomiędzy postaciami religijnymi czy świętymi a tymi
zjawiskami można jednakże stwierdzić, że były one traktowane jako nadzwyczajne i nad
naturalne wydarzenia. Istnieje wiele wizerunków srebrzystego spodka lub kilku obiektów
często z intensywnym strumieniem światła emanującym ze spodniej części, które są
kontrolowane przez jakąś formę inteligencji. Pojazdy te są zdolne do odbywania podróży z
4 Pogląd ten został po raz pierwszy wyrażony przez Carla Junga w 1959 r. w książce Flying Saucers. Na str. xii Jung
powiada, że pojawienie się UFO wskazuje na tzw. “zmiany w konstelacji dominant psychicznych, archetypów lub
bogów, które towarzyszą transformacjom zbiorowej psyche.” Dysk będący jednocześnie mandalą jest wyobrażeniem
nas samych w przyszłości. W dalszej części Jung porównuje je do znaków i cudów towarzyszących dwa tysiące lat
temu przejściu od pogaństwa do chrześcijaństwa.
5
1965237.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin