Marek Skała, Andrzej Mleczko psychologia-zmiany.-rzecz-dla-wscieknietych full.pdf

(47682 KB) Pobierz
707689291 UNPDF
Psychologia zmiany.
Rzecz dla wľciekniķtych
Autor: Marek SkaĀa, Andrzej Mleczko
ISBN: 978-83-246-1200-0
Format: B5, stron: 184
â Gratulujķ postķpw w pracy nad ksiĴŃkĴ. Nie mogķ siķ doczekaě jej publikacji. PrzesyĀam Ci
wprowadzenie, ktre moŃesz zamieľciě. Powodzenia w pisaniu. Ò
Bob Cialdini
â Marek Ï TA KSIĠİKA TO WSPANIAÿA IDEA Ï i dziķkujķ, Ńe umieľciĀeľ mnie w tak wspaniaĀym
towarzystwie. Ò
Kevin Hogan
â W zarzĴdzaniu ludłmi najwaŃniejsze jest motywowanie Ï do lepszej pracy, rozwoju, zmiany.
I wszystko to jest w tej ksiĴŃce. Dobra idea Ï techniki z najwyŃszej pĀki Ï podane sĴ prosto,
do zastosowania od zaraz. Osobisty udziaĀ najwiķkszych ľwiatowych autorytetw biznesu
Ï Cialdiniego, Hogana, UryÔego Ï obok znakomitych komentarzy Andrzeja Mleczki daje tej ksiĴŃce
dodatkowe atuty. Chce siķ jĴ czytaě, dobrze siķ czyta i warto jĴ czytaě. Ò
Katarzyna Niezgoda
â KsiĴŃka ta jest nowym zjawiskiem w naszej literaturze biznesowej z dwch co najmniej powodw.
Pierwszy to znakomita rwnowaga miķdzy sĀowem i obrazem Ï oŃywiajĴca pozycja, ktra uczy,
bawiĴc. Drugi to rwnowaga miķdzy mnstwem sugestii dla praktykw i sporĴ dawkĴ rzetelnej,
pogĀķbionej refleksji o relacjach miķdzy ludłmi. Autor upraszcza, nie spĀycajĴc, daje trafne
przykĀady, wyjaľniajĴc jednoznacznie opisywane idee, reguĀy i zasady. Lektura dla wszystkich!
KsiĴŃka ľwietnie smakuje dziķki osobistemu podejľciu autora, bezpretensjonalnej opowieľci
o spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistoľciami ľwiata spoĀecznego, ludłmi pokazywanymi
w ujmujĴcy, bezpoľredni sposb. PrzybliŃajĴc autorw, przybliŃa ich idee. Ò
prof. dr hab. Zbigniew Nķcki
Marek SkaĀa jest wĀaľcicielem i dyrektorem firmy szkoleniowej â MEGALIT Ï Instytut Szkoleĺ Ò .
ZrobiĀ doktorat z zakresu autorskich technik szkolenia menedŃerw. Od 17 lat prowadzi szkolenia
dla firm z motywacji, przywdztwa, negocjacji, PR, technik rozwoju i coachingu. W szkoleniach
wykorzystuje dodatkowe umiejķtnoľci -- nurkowe jako Master Scuba Diver oraz doľwiadczenia
przewodnika grskiego. Jest czĀonkiem Towarzystwa Hipnozy Terapeutycznej i Badaĺ
nad HipnozĴ.
W 1993 roku uruchamiaĀ i wspĀprowadziĀ pierwsze polskie Studia Public Relations w Akademii
Ekonomicznej w Krakowie. ProwadziĀ goľcinnie zajķcia z PR na kilkunastu uczelniach w kraju,
obecnie wykĀada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Akademii Ekonomicznej
w Katowicach, Uniwersytecie ľlĴskim, WSE im. Jzefa Tischnera. Komentator i ekspert z zakresu
wizerunku politycznego i kreowania wizerunku w biznesie.
Jest dziennikarzem, publicystĴ, autorem kilkuset tekstw z zakresu biznesu. Po roku 1990
publikowaĀ w niemal wszystkich pismach zwiĴzanych z HR, zarzĴdzaniem, marketingiem i public
relations. W 2006 roku otrzymaĀ nagrodķ Ostrego Pira BCC. ZostaĀ nominowany przez Polskie
Stowarzyszenie Public Relations do nagrody ÿEB PR w 2007 roku.
707689291.004.png 707689291.005.png 707689291.006.png 707689291.007.png 707689291.001.png 707689291.002.png
Spis treści
Rozdział 1. Robert Cialdini. Numer 1 na świecie ..............................11
Moje spotkania z Bobem ............................................................................................13
Wywieranie wpływu na ludzi — list od Roberta Cialdiniego .......................................1
Etyka manipulacji — szmugler, partacz i detektyw ......................................................17
Siła MY ......................................................................................................................19
CHWILE MOCY numer jeden i dwa ...........................................................................21
Metazasada samowyzwalacza ....................................................................................23
Zasada 1. Wzajemność ..............................................................................................2
Zasada 2. Zaangażowanie i konsekwencja .................................................................27
Zasada 3. Społeczny dowód słuszności .......................................................................29
Zasada 4. Lubienie i sympatia ....................................................................................31
Zasada 5. Autorytet ....................................................................................................33
Zasada 6. Niedostępność ...........................................................................................3
Klucz decyzyjny odpowiedzi na prośbę w wybranych kulturach .................................37
Etyczny przewodnik wpływu. Dekalog Roberta Cialdiniego ........................................39
Rozdział 2. Kilka sprytnych chwytów na samego siebie ........................41
Energia podąża za myślą, myśl … ...............................................................................43
Chcę? — Skąd! Ja muszę!!! ........................................................................................4
BETIS, ale nie Sewilla … .............................................................................................47
Tywonkowanie ...........................................................................................................49
Myśli/myślało/okazało się ...........................................................................................1
A przejdź sobie po desce … .......................................................................................3
Airmacje Piwniczne i nie tylko … ..............................................................................
Wizualizuj! — Ale co??? .............................................................................................7
A gdybym był młotkowym ..........................................................................................59
Z żab w szczury — techniki zwierzęcych guru ............................................................61
Michael Schumacher w bolidzie dysocjacji .................................................................63
Spis treści
Rozdział 3. Stephen R. Covey. Proaktywność i efektywność ................65
Spotkanie ze Stephenem ............................................................................................67
7 nawyków — idea ....................................................................................................69
Nawyk 1. Bądź proaktywny ........................................................................................71
Nawyk 2. Zaczynaj z wizją końca ...............................................................................73
Nawyk 3. Rób najpierw to, co najważniejsze ..............................................................7
Nawyk 4. Myśl w kategoriach wygrana-wygrana .........................................................77
Nawyk 5. Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym .............................79
Nawyk 6. Twórz synergię ............................................................................................81
Nawyk 7. Ostrz piłę ...................................................................................................83
Nawyk 8. Toż to cała nowa i gruba książka! ................................................................8
Rozdział 4. Pokaż mi swego GURU, a powiem Ci … ...................87
Wściec się to nie wszystko — szukaj GURU! ..............................................................89
Każdy swego GURU ma lub powinien mieć! ..............................................................91
Philip Kotler — GURU szczególny ..............................................................................93
Kevin Hogan — Matko Boska?! Tak tanio?! .................................................................9
Russell Crowe — What you give out, you’ll get back ..................................................97
Chris Daffy — Ucz się od misia Henry’ego .................................................................99
Tom Peters — Obserwuj świat i myśl! .......................................................................101
Brian Tracy — Cztery miliony ludzi!!! .......................................................................103
Renée Mauborgne i W. Chan Kim — Twórcy i żeglarze Blue Ocean .........................10
William L. Ury — Pomiędzy TAK i NIE .....................................................................107
Rudolph W. Giuliani — Na wesela możesz chodzić, na pogrzeby musisz! .................109
Rozdział 5. Rozglądaj się — GURU są wśród nas .......................111
Wojciech Eichelberger — Dobry Opiekun, ból egzystencji .......................................113
Barbara Skała, Magda Skała, Ewelina Skała — 3 Skały różne — ucz się od dzieci .....11
Małgorzata Tomankiewicz — Komandosi dadzą radę! ..............................................117
Tomasz Kammel — Nie kucaj! — rzecz o tremie — I nie tykaj! ................................119
Robert Krool — Jedni szukają powodu, inni sposobu ................................................121
Piotr Stós — Napieramy, nalegamy ...........................................................................123
Marek Rożalski — Pierwsza i Druga Metafora Rożala ...............................................12
Grzegorz Turniak — Odpuść sobie, przyjacielu ........................................................127
6
 
Spis treści
Rozdział 6. To niedobre NLP .................................................129
Neurolingwistyczne programowanie straszy i wciąga ................................................131
Pozycje, ale nie te ;-) — teoria .................................................................................132
Pozycje, ale nie te ;-) — schemat praktyczny ............................................................133
Tylko mi NIE PRÓBUJ … ..........................................................................................13
… ale, bo … .............................................................................................................137
Na wszystkich poziomach — Dilts ............................................................................138
Na wszystkich poziomach — Dilts — Kim jestem? ....................................................139
Na wszystkich poziomach — Dilts — Co jest możliwe?! ...........................................141
Małpowanie, czyli technika modelowania ................................................................143
Metaprogramy — ile razy? .......................................................................................14
Metaprogramy — kilka innych do wyboru? ..............................................................147
Zamów nowe ramki .................................................................................................149
Rozdział 7. Między Marsem a Wenus .........................................151
Sikanie obok jaskini i grupa wsparcia ........................................................................13
Dlaczego facet ogląda się za kobietami? ...................................................................1
Nie słuchaj, jak mówię .............................................................................................17
Jestem twoim mężem, nie przyjaciółką, czyli o emocjach .........................................159
Męska intuicja ..........................................................................................................161
Jak sekretarek z monterką, czyli synchroniczność/sekwencyjność ..............................163
Kobieta zmienną jest ................................................................................................16
Odwieczna walka płci — chyba męskiej! .................................................................167
A może … — rzecz o winie i scenariuszach .............................................................169
Kobieta na górze, mężczyzna na dole, czyli o punktowaniu ......................................171
Jednak i z Marsa, i z Wenus — podsumujmy ............................................................173
Megalityczny dekalog .............................................................175
MEGALITyczny DEKALOG BIZNESOWY AUTORA ...................................................177
7
Z krakowskiego Kazimierza motto pierwsze
Niemal do pierwszej wojny handlem na wsi zajmowali się Żydzi, bo szlachta mogła honorowo
handlować jedynie zbożem. Polacy „nieurodzeni” handlem zajmować się nie mogli, bo jako XIX-
a czasem i XX-wieczni chłopi pańszczyźniani byli własnością szlachetnie urodzonych. Stąd zakup
czegokolwiek wymagał pośrednictwa miejscowego Żyda.
— Panie hrabio, ile koni tym razem będziemy kupowali
— pyta wezwany pilnie do dworu Żyd.
— Tym razem Mojsze nie potrzebuję koni, żona chce koniecznie
dwa dobermany.
— Oj panie hrabio! To będzie strasznie drogo!
— odpowiada handlarz.
— Dlaczego, gdzie jest problem?
— Panie hrabio! Doberman! Ba, dwa dobermany!
To jest pięć, co ja mówię — dziesięć razy trudniejsze niż znaleźć
dobry koń.
— To nie znajdziesz?
— Panie hrabio — Mojsze na głowie stanie, ale dla szanownej pani
hrabiny te dobermany spod ziemi wyciągnie.
Ale to będzie kosztowało 500 zł.
— Czyś ty oszalał Mojsze, za dwa dobermany 500 zł.
— Za jednego panie hrabio, to jest strasznie trudna sprawa.
— No dobrze, tylko mają być zdrowe!
— Będą panie hrabio, będą, pan zna Mojsze.
Po powrocie do domu Mojsze pyta żony:
— Salcie, ty możesz się jakoś dowiedzieć co to takiego jest
DOBERMAN?
707689291.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin