po prostu flash mx 2004 helion.pdf

(75957 KB) Pobierz
710014623 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Po prostu
SPIS TRECI
Flash MX 2004
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Katherine Ulrich
T³umaczenie: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7361-467-2
Format: B5, stron: 712
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Podobnie jak wszystkie ksi¹¿ki z serii „Po prostu…”, równie¿ ta ma na celu wyrwanie
Ciê z trybu pasywnego czytania i zachêcenie do rozpoczêcia pracy z programem.
Æwiczenia zawarte w ksi¹¿ce ucz¹ obs³ugi funkcji programu Flash.
Ksi¹¿ka jest przeznaczona zarówno dla pocz¹tkuj¹cych u¿ytkowników
programu, jak i dla rednio zaawansowanych projektantów.
Pocz¹tkowe rozdzia³y odkrywaj¹ podstawy tworzenia elementów graficznych
z wykorzystaniem unikalnego zbioru narzêdzi rysowniczych programu Flash.
Nastêpnie nauczysz siê przekszta³caæ elementy graficzne w animacjê.
Potem poznasz sposoby tworzenia elementów interfejsu u¿ytkownika, na przyk³ad
przycisków. Aby uczyniæ zawartoæ strony interaktywn¹, u¿yjesz panelu Behaviors
do „napisania” podstawowych skryptów w jêzyku ActionScript. W ksi¹¿ce znajduj¹ siê
te¿ informacje o imporcie ró¿nych plików spoza programu Flash — czyli utworzonych
w innych aplikacjach: grafik, dwiêków i klipów wideo -- oraz ich przetwarzania.
Zamieszczono tak¿e przegl¹d nowych narzêdzi edycyjnych. Na koniec nauczysz siê
korzystaæ z funkcji Publish, czyli tworzyæ kod HTML, który jest potrzebny do
umieszczania filmów Flasha na stronach WWW.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
710014623.005.png 710014623.006.png 710014623.007.png
Spis treci
Spis treci
Wstp
13
Rozdział 1. rodowisko programu Flash 25
Podstawy działania programu Flash..........................................................26
Praca z dokumentami Flasha.....................................................................30
Praca z szablonami dokumentów..............................................................33
rodowisko edycyjne programu Flash......................................................36
Panel Timeline...........................................................................................37
Wła%ciwo%ci dokumentu ...........................................................................40
Zastosowanie siatki ...................................................................................45
Korzystanie z linijek i prowadnic..............................................................47
Opcja przyci+gania obiektów....................................................................50
Panel Tools................................................................................................55
Ogl+danie grafik w ró-nym powi.kszeniu................................................57
Panele........................................................................................................60
Praca ze zgrupowanymi panelami.............................................................63
Dostosowanie rozkładu paneli...................................................................66
Panel Property Inspector ...........................................................................68
Korzystanie z panelu pomocy ...................................................................72
Dostosowanie skrótów klawiaturowych....................................................78
Rozdział 2. Tworzenie prostych grafik 83
Panel narz.dziowy.....................................................................................84
Zastosowanie narz.dzia Line ....................................................................85
Ustawianie atrybutów obrysu....................................................................87
Ustawianie atrybutów wypełnienia...........................................................91
Korzystanie z narz.dzi kształtów geometrycznych...................................93
U-ywanie narz.dzia Pencil .......................................................................99
Zastosowanie narz.dzia Pen — linie proste............................................102
Zastosowanie narz.dzia Pen — odcinki krzywej....................................105
Zastosowanie narz.dzia Paint Bucket.....................................................108
5
710014623.008.png 710014623.001.png
Spis treci
Praca z narz.dziem Brush w trybie Normal............................................110
Korzystanie z narz.dzia Text..................................................................114
Praca z tekstem pionowym......................................................................116
Ustawianie atrybutów tekstu...................................................................118
Ustawianie atrybutów akapitu.................................................................125
Oddzielne łamanie tekstu ........................................................................129
Rozdział 3. Modyfikowanie prostych grafik 131
Ustawianie preferencji zaznaczania ........................................................132
Zaznaczanie linii narz.dziem Selection ..................................................133
Zaznaczanie wypełnie; narz.dziem Selection........................................135
Zastosowanie zaznaczenia prostok+tnego...............................................136
Zastosowanie narz.dzia Lasso .................................................................137
Usuwanie zaznaczenia elementów..........................................................139
Manualna zmiana pozycji elementów.....................................................140
Numeryczne pozycjonowanie elementów...............................................142
Podstawowe czynno%ci edycyjne
— wycinanie, kopiowanie, wklejanie ...................................................143
Edycja istniej+cych elementów ze wspomaganiem programu................145
Przesuwanie w.złów ko;cowych narz.dziem Selection..........................147
Przesuwanie punktów narz.dziem Subselection.....................................148
Kształtowanie krzywych narz.dziem Selection......................................150
Kształtowanie krzywych narz.dziem Subselection.................................152
Konwertowanie, usuwanie i wstawianie w.złów....................................154
Kształtowanie wypełnie; ........................................................................157
Zmienianie rozmiaru elementów graficznych.........................................159
Orientacja elementów graficznych..........................................................163
Zniekształcanie elementów graficznych .................................................167
Zmiana obwiedni zaznaczonych elementów...........................................170
Modyfikowanie obrysów.........................................................................172
Zastosowanie narz.dzia Eraser w trybie Normal....................................176
Zastosowanie modyfikatora Faucet.........................................................177
Modyfikowanie kolorów wypełnienia.....................................................178
Tworzenie jednolitych kolorów — panel Color Mixer...........................180
Tworzenie nowych gradientów................................................................184
Tworzenie palet kolorów.........................................................................189
6
710014623.002.png
Spis treci
Praca z gradientami.................................................................................192
Modyfikowanie przypisanych gradientów..............................................194
Przenoszenie atrybutów z jednego elementu graficznego do innego......197
Konwertowanie linii na wypełnienia.......................................................198
Rozdział 4. Skomplikowane grafiki w jednej warstwie 201
Zrozumie@ grupowanie............................................................................204
Praca ze zgrupowanymi elementami.......................................................205
Kontrolowanie kolejno%ci wy%wietlania .................................................207
Edycja grup .............................................................................................209
Wyrównywanie elementów.....................................................................212
Praca z narz.dziem Brush z wykorzystaniem
skomplikowanych trybów malarskich...................................................215
Tryby pracy narz.dzia Eraser..................................................................219
Przypisywanie gradientów kształtom wielocz.%ciowym ........................222
Rozdział 5. Grafiki umieszczone na wielu warstwach 225
Funkcje dotycz+ce warstw dost.pne w oknie Timeline ..........................226
Tworzenie i usuwanie warstw.................................................................227
Kontrolowanie warstw i folderów...........................................................230
Ustawianie wła%ciwo%ci warstwy w oknie Timeline...............................236
Kontrolowanie wy%wietlania warstwy w oknie Timeline .......................240
Okre%lanie kolejno%ci warstw..................................................................241
Organizowanie warstw w folderach........................................................242
Praca z grafikami w ró-nych warstwach.................................................245
Wycinanie i wklejanie pomi.dzy warstwami..........................................247
Rozmieszczanie elementów graficznych w warstwach...........................250
Praca z warstwami prowadz+cymi ............................................................251
Praca z warstwami maskuj+cymi ............................................................253
Rozdział 6.
Zapisywanie i ponowne wykorzystanie elementów graficznych 259
Okno Library...........................................................................................260
Widoki okna Library...............................................................................263
Hierarchia biblioteki................................................................................265
Konwertowanie grafik na symbole..........................................................268
Tworzenie nowych symboli od podstaw.................................................272
Zastosowanie odwoła; do symboli .........................................................275
Modyfikowanie odwoła; do symboli......................................................277
7
710014623.003.png
Spis treci
Tworzenie symboli statycznych poprzez efekty linii czasu ....................281
Wymiana jednego odwołania do symbolu na inne..................................289
Edycja symboli głównych.......................................................................291
Modyfikacja efektów linii czasu ..............................................................294
Powielanie symboli głównych.................................................................298
Usuwanie symboli głównych ..................................................................299
Konwersja odno%ników symboli na grafiki.............................................301
Kopiowanie symboli pomi.dzy filmami.................................................302
Tworzenie współu-ytkowanych bibliotek...............................................304
Zastosowanie symboli czcionek................................................................312
Rozdział 7. Animacja poklatkowa 315
Korzystanie z linii czasu..........................................................................316
Tworzenie klatek kluczowych.................................................................319
Tworzenie mi.dzyklatek .........................................................................324
Zaznaczanie klatek..................................................................................326
Manipulowanie klatkami jednej warstwy................................................329
Usuwanie klatek......................................................................................334
Tworzenie prostej animacji poklatkowej ................................................338
Podgl+d akcji...........................................................................................341
Tworzenie płynnej animacji....................................................................344
Tryb Onion Skin......................................................................................347
Edycja wielu klatek.................................................................................350
Parametr Frame Rate...............................................................................352
Zró-nicowana szybko%@ animacji............................................................353
Rozdział 8. Animacja oparta na uzupełnianiu klatek
355
Stworzenie animacji odbijaj+cej si. piłki
z wykorzystaniem procesu uzupełniania ruchu.....................................356
Dodawanie klatek kluczowych do uzupełnienia ruchu ...........................360
Animowanie efektów kolorystycznych...................................................361
Animowanie grafik zmieniaj+cych rozmiar ............................................362
Obracanie grafik......................................................................................364
Przesuwanie grafik po liniach prostych...................................................367
Przesuwanie grafik po %cie-ce.................................................................370
Orientacja grafik na %cie-ce ruchu ..........................................................374
Zmiana szybko%ci uzupełniania...............................................................376
Pomoc przy tworzeniu uzupełniania ruchu .............................................378
8
710014623.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin