diagnoza na radę - wzór formularza.doc

(28 KB) Pobierz

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA FUNKCJI ROZWOJOWYCH DZIECKA

 

1.      Porozumiewanie się:

A)    werbalne ( mowa prawidłowa, mowa niewyraźna, opóźnienie rozwoju mowy, wady wymowy)

B)    niewerbalne (gesty, dźwięki nieartykułowane)

 

2.      Duża motoryka:

Ø      Podskoki

Ø      Rzuty i chwyty

Ø      Chodzenie na palcach

Ø      Chodzenie na piętach

Ø      Przeskoki przez przeszkodę

Ø      Naśladowanie ruchów nauczyciela

Ø      Orientacja w schemacie ciała

 

3.      Lateralizacja (stronność):

Ø      Ręka

Ø      Noga

Ø      oko

 

4.      Percepcja wzrokowa:

Ø      Nazywanie osób, przedmiotów, czynności w otoczeniu dziecka, na ilustracji

Ø      Składanie obrazka z części wg wzoru, bez wzoru

Ø      Wyszukiwanie przedmiotów, obrazków „takich samych”

Ø      Dorysowywanie (dopasowywanie) brakujących części rysunku (obrazka)

Ø      Rozróżnianie podstawowych kolorów

Ø      Nazywanie podstawowych kolorów

Ø      Układanie wg wzoru (figury geometryczne)

Ø      Nazywanie przedmiotów codziennego użytku, owoce, warzywa, zabawki, członków rodziny

 

5. Percepcja słuchowa:

Ø      Rozróżnia źródło dźwięku (spośród trzech – np.. bębenek, grzechotka, tamburyno)

Ø      Reaguje na proste polecenia „daj”, „przynieś”, „wstań”, „pokaż” itp.

Ø      Rozróżnia odgłosy zwierząt (kot, pies, krowa, kura)

Ø      Odtwarza proste rytmy   0 - 0

                                                   00 – 00

                         00 - 000

6. Myślenie               

Ø      Układa historyjkę obrazkową z 3 części, 4 części

 

7. Pamięć:

Ø      „co się zmieniło?” , „czego brakuje?”

 

8. Sprawność manualna:

 

Ø      Trzymanie kredki, pędzla (nacisk)

Ø      Kolorowanie (malowanie w konturze)

Ø      Zagniatanie plasteliny

Ø      Darcie papieru

Ø      Segregowanie drobnych elementów (groch i makaron, klocki)

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin