29-Budowa skrzydeł.doc

(214 KB) Pobierz
Budowa skrzydeł

 

 

Budowa skrzydeł.

 

Teraz wykonasz skrzydła, otwory wylotowe i statecznik samolotu. Zastosujesz w tej części pracy narzędzia Bevel i Extrude.

 

Wytłaczanie skrzydeł przy pomocy Extrude.

 

Z menu kontekstowego wybierz Sub-objects > Polygon. Następnie zaznacz sześć poligonów w górnej części myśliwca tak jak to pokazano na ilustracji. Operację tą wykonaj w oknie perspektywy, być może będziesz musiał obrócić obiekt.

 

 

Kliknij prawym przyciskiem myszy statek i wybierz guzik Settings po lewej stronie Extrude.

 

Ustaw wartość Extrusion Height do 3 modułów i kliknij OK.

 

Przejdź do okna ekranu Left i aktywuj je. Za pomocą przycisku Zoom powiększ okolice kokpitu. Zmień Polygon w menu kontekstowym na Sub-objects > Vertex. W stanowisku Modify panel, w rolecie Selection sprawdź czy Ignore Backfacing jest wyłączone, jeśli nie to go wyłącz. Opcja ta uniemożliwia zaznaczanie wierzchołków po przeciwnej stronie modelu.

 

Zaznacz cztery wierzchołki tak jak pokazano to na ilustracji.

 

 

Przemieść wierzchołki nieznacznie do tyłu obiektu tak by przednia część była pochylona.

 

 

Część druga budowy skrzydeł.

 

Ponownie przejdź do okna perspektywy. Kliknij guzik Arc Rotate i obróć obiekt tak by widzieć jedną ze stron obiektu gdzie będziesz wytłaczał skrzydła.

Z menu kontekstowego wybierz Sub-objects > Polygon i zaznacz dwa wąskie poligony po pierwszej stronie obiektu, następnie obróć model na drugą stronę i zaznacz dwa przeciwległe poligony.

 

 

Kliknij przycisk Settings obok Extrude.

 

Przesuń kursor we wspólny obszar czterech okien i wciśnij prawy przycisk myszki. Ukaże się napis Reset Layout, wybierz go, wymiary okien powróciły do stanu pierwotnego.

 

Wybierz okno ekranu perspektywy. W oknie Extrude Polygon wpisz wartość Extrusion Height na 40 i kliknij Apply.

Teraz w oknie ekranu Top zobacz jak dokładnie przebiega wytłaczanie skrzydeł w zestawieniu z tłem.

 

Wpisz wartość  Extrusion Height na 45 i kliknij OK.

 

 

Poniższa ilustracja przedstawia widok okna Top.

 

 

Następnym etapem tej części pracy będzie ukształtowanie skrzydeł za pomocą wierzchołków i przy użyciu Select And Move. Wykonasz to w oknie Top.

 

Aktywuj okno Top. W menu kontekstowym wybierz Sub-Objects > Vertex, wyłącz Ignore Backfacing.

 

Zaznacz wierzchołki na skrajnych końcach skrzydeł. Pamiętaj aby była to jedna operacja wyboru użyj na klawiaturze klawisza CTRL przy zaznaczaniu wierzchołków na skrzydłach.

Poprzez wybieranie par, utrzymujesz symetrię modelu.

 

Przy użyciu narzędzia Select And Move wybieraj po jednym komplecie składającym się z dwóch wierzchołków i kształtuj skrzydła według drugiego planu, efekt przedstawia poniższa ilustracja.

 

 

Przejdź do okna ekranu Front. Opuść skrzydła przy pomocy przemieszczania wierzchołków według drugiego planu.

 

 

Dodaj otwory.

 

Aby wykonać pozostałe elementy samolotu użyjesz tych samych technik co do tej pory. A więc w dalszej części tej lekcji omówimy te techniki ogólnikowo byś mógł skończyć swój model szybciej.

 

Wybierz Sub - Object > Polygon.

 

Aby utworzyć otwory, wybierają dwa poligony na tyle w środku. Wytłocz ich powierzchnie o 5 modułów stosując Extrude.

 

 

Aktywuj okno Left i wybierz Vertex.

 

Wybierz wierzchołki w tylnej części i opuść je.

 

W oknie perspektywy obróć obiekt tak byś widział przód wlotów.

 

Wybierz Sub - Object > Polygon i wybierz dwa przednie poligony.

 

Kliknij guzik Settings obok Bevel i ustaw Outline Amount na -1.3 i Height na 0, następnie kliknij Apply. Wpisz wartości, Outline 0 i Height - 5 i kliknij OK.

 

 

Dodanie silników i steru.

 

Teraz dodasz silniki i ster.

Wybierz Sub-objects > Polygon. Wybierz poligon między dwoma tylnymi otworami.

 

 

Wykonaj wielokąt używając Bevel, wartości Height 5.0 i Amount Outline – 5.0, by utworzyć rejestr bazowy steru twojego samolotu.

Zmień Height do 23.0 i Outline 0, by utworzyć szczyt steru. Kliknij OK.

 

 

Wybierz Sub-objects > Vertex. Zaznacz dwa wierzchołki w górnej przedniej części steru. W oknie Left cofnij wierzchołki do tyłu by pokryły się z tłem.

 

 

Poniżej ilustracja z okna Left.

 

 

Zapisz swoją pracę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin