68 Wykonanie rąk.doc

(137 KB) Pobierz
Wykonanie rąk

 

 

Wykonanie rąk.

 

Teraz zostawiamy tors na pewien czas. Przy pomocy narzędzia Extrude, wykonasz ręce w miejscu gdzie utworzyłeś poligon o pięciu wierzchołkach.

 

Zaznacz obiekt, w stosie modyfikatorów wybierz w modyfikatorze Editable Poly poziom Polygon.

 

Kliknij w pasku narzędzi ikonę narzędzia Select And Move a następnie zaznacz pięcioboczny poligon.

W tym miejscu wykonasz rękę.

 

 

W rolecie Edit Polygons, znajdują się narzędzia Extrude i Bevel. Każde z tych narzędzi obok jego przycisku posiada po prawej stronie dodatkowy przycisk nazwany Settings.

 

Teraz użyjesz parametru modyfikacji Bevel, który łączy wytłaczanie ze skalowaniem.

 

  Kliknij ikonę Settings, by otworzyć okno Bevel Polygons. 

 

Okno to otwiera się z wartością domyślną Height, ustawioną na 10,0, która będzie stanowić punkt wyjściowy dla ręki.

 

Jako podstawowego przewodnika w tej lekcji, użyj ilustracji zamieszczonej pod koniec ćwiczenia.

 

W oknie Bevel Polygons wprowadź wartość Height na 2,0 a wartość Outline Amount na -1.

 

Użyj programu narzędziowego Select And Move, by górną część nowego elementu ręki ustawić w poziomej linii z barkiem. Wykonaj to na poziomie wierzchołków.

 

Z reguły, pierwsze wytłaczanie dla kończyny, zrób niewielkiego rozmiaru blisko torsu. Przy konfigurowaniu animacji kończyny, osiągniesz lepszy i łatwiejszy efekt.

 

Na poziomie poligonu, kliknij przycisk Bevel. Przycisk powinien być podświetlony na żółto.

 

Przeciągnij poligon w prawą stronę z wciśniętym lewym klawiszem myszki, kiedy uznasz że długość jest wystarczająca puść klawisz myszki i następnie przeprowadź skalowanie poligonu zmniejszając go, na koniec kliknij jeszcze raz.

 

W ten sposób możesz przeprowadzić wytłaczanie wielokrotnie przy wciśniętym przycisku Bevel. Gdy zakończysz już czynność wytłaczanie, to aby wyjść z tego narzędzia kliknij prawym przyciskiem myszki  w aktywnym oknie ekranu.

 

Kontynuuj wytłaczanie kształtu ręki, używając narzędzi Extrude i Bevel oraz narzędzi z paska, Move i Rotate, by dostosować wielokąty.

 

Zakończ wytłaczanie gdy dojdziesz do przegubu dłoni. Same dłonie wykonasz później.

Pamiętaj abyś cały czas kierował się ilustracją zamieszczoną poniżej.

 

 

Aby zobaczyć rezultat końcowy, wciśnij przycisk Show End Result.

 

Zapisz pracę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin