Scenariusz zajęć,zawody(1).docx

(15 KB) Pobierz

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Cele:

-        uczeń potrafi powiedzieć czym charakteryzują się różne zawody,

-        uczeń wie czym jest zawód, praca zawodowa,

-        łączenie elementów w pary,

-        rozpoznawanie i nazywanie akcesoriów różnych zawodów,

-        formułowanie krótkich wypowiedzi,

-        usprawnianie małej motoryki.

 

Środki dydaktyczne: karty pracy, atrybuty związane z zawodami ( metr krawiecki, kwiaty, łyżka, książka, paragony, kreda, nożyczki, grzebień, fartuszek), tekst wiersza.

Forma pracy: indywidualna

Czas pracy: 45 minut

 

Przebieg zajęć

 

1.      Przywitanie się nauczyciela z uczniem.

2.      Opisanie w zeszycie daty, dnia tygodnia oraz omówienie pory roku oraz pogody.

3.      Rozmowa z uczniem na temat tego: co to jest zawód? Jakie zna zawody, po co ludziom zawód.

4.      Wiersz o zawodach, wymiana występujących w nim zawodów wykonywanych przez różnych ludzi.

5.      Ilustracje z zawodami najczęściej wykonywanymi przez kobiety:

a)      nazywanie znajdujących się na nich kobiecych zawodów,

b)     dobieranie atrybutów do poszczególnych zawodów.

 

6.      Zdania prawda/ fałsz określające czynności wykonywane przez dane osoby.

7.      Obrazek z zawodem bibliotekarki do kolorowania.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin