Scenariusz zajęć rewalidacyjnych
Cele:
- uczeń potrafi powiedzieć czym charakteryzują się różne zawody,
- uczeń wie czym jest zawód, praca zawodowa,
- łączenie elementów w pary,
- rozpoznawanie i nazywanie akcesoriów różnych zawodów,
- formułowanie krótkich wypowiedzi,
- usprawnianie małej motoryki.
Środki dydaktyczne: karty pracy, atrybuty związane z zawodami ( metr krawiecki, kwiaty, łyżka, książka, paragony, kreda, nożyczki, grzebień, fartuszek), tekst wiersza.
Forma pracy: indywidualna
Czas pracy: 45 minut
Przebieg zajęć
1. Przywitanie się nauczyciela z uczniem.
2. Opisanie w zeszycie daty, dnia tygodnia oraz omówienie pory roku oraz pogody.
3. Rozmowa z uczniem na temat tego: co to jest zawód? Jakie zna zawody, po co ludziom zawód.
4. Wiersz o zawodach, wymiana występujących w nim zawodów wykonywanych przez różnych ludzi.
5. Ilustracje z zawodami najczęściej wykonywanymi przez kobiety:
a) nazywanie znajdujących się na nich kobiecych zawodów,
b) dobieranie atrybutów do poszczególnych zawodów.
6. Zdania prawda/ fałsz określające czynności wykonywane przez dane osoby.
7. Obrazek z zawodem bibliotekarki do kolorowania.
grudzien33