Przedmioty-inteligentne.rtf

(188 KB) Pobierz

Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.

Przedmioty inteligentne

Czarodziejskie przedmioty bywają czasem obdarzone inteligencją. Magia napełnia je świadomością, przez co czują i myślą niemal jak żywe istoty, dlatego też powinno się je traktować jak BN. Wiele z nich posiada niezwykłe zdolności i moce, a czasem też specyficzne dążenia. Inteligencję mogą posiadać jedynie permanentne przedmioty magiczne, a nie te, które po jednokrotnym użyciu tracą moc lub posiadają ładunki (oznacza to, że między innymi zwoje, różdżki i laski nigdy nie są obdarzone inteligencją). Uogólniając, mniej niż 1% magicznych przedmiotów posiada inteligencję.

Inteligentne przedmioty można w pewnym sensie uznać za stworzenia, posiadają bowiem Intelekt, Roztropność i Charyzmę. Często obdarzone są też zdolnością oświetlania otoczenia na życzenie (jak w przypadku magicznej broni) – wiele w przeciwnym razie nie widzą.

W odróżnieniu od większości magicznych przedmiotów, przedmioty inteligentne mogą samodzielnie aktywować swe moce, nie czekając na słowo rozkazu właściciela. Inteligentne przedmioty działają w turze właściciela, w kolejności zwykłej inicjatywy.

 

Tabela: Intelekt, Roztropność, Charyzma i zdolności przedmiotów

k%

Wartości atrybutów mentalnych

Sposób komunikacji

Możliwości

Zmysły

Modyfikator ceny bazowej

01–34

Dwa 12, jeden 10

Empatia1

Jedna słabsza moc

Wzrok i słuch 9 m

+1000 sz

35–59

Dwa 13, Jeden 10

Empatia1

Dwie słabsze moce

Wzrok i słuch 18 m

+2000 sz

60–79

Dwa 14, jeden 10

Mowa2

Dwie słabsze moce

Wzrok i słuch 36 m

+4000 sz

80–91

Dwa 15, Jeden 10

Mowa2

Trzy słabsze moce

Widzenie w ciemnościach i słuch 18 m

+5000 sz

92–97

Dwa 16, Jeden 10

Mowa2 3

Trzy słabsze moce

Widzenie w ciemnościach i słuch 18 m

+6000 sz

98

Dwa 17, Jeden 10

Mowa, telepatia3 4

Trzy słabsze moce i jedna potężniejsza6

Widzenie w ciemnościach i słuch 36 m

+9000 sz

99

Dwa 18, Jeden 10

Mowa, telepatia4 5

Trzy słabsze moce i dwie potężniejsze6

Widzenie w ciemnościach, ślepozmysł i słuch 36 m

+12 000 sz

100

Dwa 19, Jeden 10

Mowa, telepatia4 5

Cztery słabsze moce i trzy potężniejsze 6

Widzenie w ciemnościach, ślepozmysł i słuch 36 m

+15 000 sz

1 Właściciel odczuwa ponaglenie, a czasem nawet ma wrażenie, że przedmiot zachęca go lub zniechęca do pewnych czynności.

2 Podobnie jak bohaterowie, inteligentny przedmiot mówi wspólnym oraz jednym dodatkowym językiem za każdy punkt premii z Intelektu. Potrafi również telepatycznie porozumiewać się z właścicielem.

3 Przedmiot potrafi czytać w każdym języku, w którym mówi.

4 Przedmiot może na życzenie wykorzystywać oba sposoby komunikowania się, korzystając z języków, które zna. Potrafi również telepatycznie porozumiewać się z właścicielem.

5 Przedmiot potrafi czytać w każdym języku, w którym mówi, oraz wykorzystywać odczytanie magii.

6 Przedmiot posiada raczej specjalne dążenie (i związaną z nim moc) niż potężniejszą moc, jeśli takie rozwiązanie lepiej pasuje do sytuacji.

 

Charakter inteligentnego przedmiotu

Każdy inteligentny przedmiot posiada również charakter. Zauważ, że charakter inteligentnego oręża jest zwykle określony – albo z góry, albo implikuje go moc broni. Jeśli tworzysz broń inteligentną losowo, jej charakter musi pasować do wszystkich posiadanych przez nią mocy.

Każda postać, której charakter nie pasuje do charakteru przedmiotu (z wyjątkiem sytuacji wyjaśnionej w przypisie pobliskiej tabeli), otrzymuje jeden poziom negatywny, gdy tylko weźmie przedmiot do ręki. Nie powoduje to efektywnej utraty poziomów, lecz poziom negatywny należy brać pod uwagę, dopóki śmiałek trzyma przedmiot (tego poziomu nie można się pozbyć nawet za sprawą czarów przywrócenie energii życiowej). Negatywne poziomy kumulują się z wszelkimi innymi karami, których przyczyną jest przedmiot, a ofiarą – pechowy właściciel, który nie spełnia jego wymagań. Przedmioty posiadające Ego (patrz dalej) o wartości pomiędzy 20 a 29 nakładają na właścicieli dwa poziomy negatywne. Te, których Ego przekracza 30, przyczyniają się do utraty trzech poziomów negatywnych.

Charakter inteligentnego przedmiotu

k%

Charakter przedmiotu

01–05

Chaotyczny dobry

06–15

Chaotyczny neutralny*

16–20

Chaotyczny zły

21–25

Neutralny zły*

26–30

Praworządny zły

31–55

Praworządny dobry

56–60

Praworządny neutralny*

61–80

Neutralny dobry*

81–100

Neutralny

*Przedmiotu może również używać każda postać, której charakter zgadza się z nie-neutralną częścią charakteru przedmiotu.

Języki znane przedmiotowi

Inteligentny przedmiot – podobnie jak bohaterowie – posługuje się wspólnym oraz jedną dodatkową mową na każdy punkt premii z Intelektu. Wybierz odpowiednie języki, biorąc pod uwagę takie czynniki jak powstanie przedmiotu oraz jego dążenia.

Zdolności inteligentnego przedmiotu

W pobliskiej Tabeli podano liczbę i potęgę zdolności, które posiada losowo tworzony przedmiot. Wykonaj teraz rzuty w odpowiednich tabelach, aby dokładniej określić te moce.

Słabsze moce inteligentnego przedmiotu

k%

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin