ODPAMIĘTANE PYTANIA
1. Jak okreslić inaczej kategorię produktów zółtych------------ nałe zagrożenia2. Homor w radiu---------3 pytania o kategorie produktów3. efekt śpiocha4. Avokado
5. kobiety i kupowanie toników6. Postawa jawna i ukryta a Big Brother7. k (obliczanie)8. k - zawiera się między 1-109. perswazja sublimalna i badanie z lat 50 - jaki wniosek?10. w dzisiejszych czasach kampanie polityczne nastawione na soft advert.
11. optymalne: obraz/grafika na lewo, treśc na prawo12. najpierw uwaga w centralny pkt optyczny13. ile będzie miała reklama prasowa (2cm do kwadratu), gdy chce sięja powiększyc dwukrotnie - 8?14. gdy elementy blisko siebie tworzą figurę - jakie to prawo?
Co do wcześniejszego, to produkty żółte - zagrożenie?? Małeprzyjemności moim zdaniem.A jakie powinny być odpowiedzi przy pozostałych pytaniach o kolory?
15. wzrost kandydatów w polityce16. jak się ma długość reklamy do efekty czystej ekspozycji17. co wyszło w badaniach dolinskiego dotyczących odporności na reklamy18. obliczyć k dla wartości 200g i przyrostu 20g
pytanie nr 7 = nr 18 ;-)
18. efekt śpiocha19. reguła prawej ręki20. oglądanie niewyraźnych obrazków21. lojalność klientów wobec marki22. marki mało popularne - a lojalność????
22. analogia ekspertów i podobieństwo laików23. co oznaczało reclamare
24. Ruch w reklamie - że wkurzał badanych, że im szybszy, tym lepiejzapamiętywali, ze jak w następnym bloku zmiana tempa to ten wolniejszypamiętali lepiej...?Która odpowiedź tam miała być? Ja dałam to ostatnie...
w jednym pytaniu o kolorach chodziło o najmniej a w drugim onajbardziej skuteczną reklamę produktu z użyciem humoru. też się natym zawiesiłam...
a jak zaznaczyliście z tym ruchem/tempem animacji?!
21. Wpływ nastroju na przetwarzanie – pozytywny – heurystyczne, negatywny – analityczne, neutralny – refleksyjnosc.
25. Czy stwierdzono w badaniach lat 50ch efektywność progu sublimacyjnego? – tak ale tylko przy bodzcach afektywnych???
- ekspert uzywa podobieństwa a laik analogii – chyba nie!
humor w reklamie - afektywny, poznawczy, interpersonalny
Gdzie umiscic obrazek a gdzie tresc? - zapewne chodzi o kwestie logo - jesli jest obrzaek logo z prawej, jesli tekst logo z lewe
Na czym koncentruje się wzrok? – optyczny punkt centralny/ prawy gorny/ lewy gorny
punkt centralny w 1/3 odleglosci od gornej krawedziO ile ma być powiekszona reklama w wymiarach 2 cm dla większej efektywności? 2x2do drugiej wedle wzoru delta kwadrat P - czyli 3 razy
Jeżeli odrzucic nagłówek od tresci komunikatu, to jaki to efekt?
efekt pierwszeństwa (z bad. Kofty - notka w gazecie o śmierci dziewczyny w szpitalu i ocena winy lekarza)
Myślę, że to jest kiepsko odpamiętane pytanie i nie wiadomo, o co rzeczywiscie chodzi. A chodzi pewnie o to badanie z nagłowkami wiadomości i z ze zmęczonym lekarzem i śmiercią pacjentki. ze jeśli w nagłowku podali np "blad lekarza zabil pacjentkę" a juz po przerwie podano wyjasnienie, ze lekarz byl po 3 dobach dyzuru i zmeczony, to mimo ze powinien zadzialac efekt swieżości (ocena po przerwie), to zadziałal w tym wypadku efekt pierwszeństwa.
Rozdzielenie komunikatu na dwie cześci czolowka oraz właściwa częśc komuniaktu powoduje koncentrację na pierwszej inforamcji i dokonanie oceny bez wzgledu na tresc dalszej inforacji(wyklady)
1. Big brother - czy jawna i niejawna korelują?2. Długość spotów radiowych3. czy bardziej skuteczne jest danie długości reklamy 2x15s czy raz 30? Bo gdzieś wyczytałam, że są tak samo skuteczne, ale obecnie robi się 2x154. Czy marki popularne mają więcej klientów lojalnych czy nie?
Hmmm... może w pyt. 4 chodzi o efekt podwójnej szkody? : im wyższa popularność marki tym wyższa lojalnośc ? ale czy "wiecej klientow" = lojalnosc ? ??
mialam na mysli pytanie 4 wymienione przez ciebie, czyli na liscie pyt. nr 34.
marki znane i popularne mają i wyżsżą sprzedaż i WIECEJ lojalnych klientow i tych nielojalnych tez (ale to juz inna historia)
· Długość reklam – 15s/ 30s/ 15 przy wielokrotnym/ 30 przy wielokrotnym??????????
· Jak 11-12 letnie dzieci sprzyjmuja reklame? – ufaja czy nie/ lubia czy nie????????.Detekcja – identyfikacja – interpretacja????????????
· MODELI: model procesualny, poznawczy, motywacji?????????????
· Regula prawej reki – ??????????????????????????
· Big Rother – czy jawna i niejawna koreluja za soba???????????
· Kobiety które kupuja tonik do twarzy –??????????
11-12 latki lubią (oglądają najwięcej) ale nie ufająReguła prawej ręki - w markecie obok produktu lidera stawiamy niezany i wtedy się częściej po niego sięga
Długość reklam – 15s/ 30s/ 15 przy wielokrotnym/ 30 przy wielokrotnym??????????
znalazłam w wykladach Wierzchonia, ze silniejszy efekt uczenia (powtórki ) wykazano dla 15 sek. ?
Dzieci 11-12 lat bardzo nie ufają reklamom
reguła prawej ręki to chodzi o to, że powniewaz wiekszosc jest praworęczna stawia się produkt promowany po prawe stronie od drozszego odpowiednika. dobrze mysle?
czyli 15 wielokrotne?
tak. i masz wtedy więcej skojarzeń z taką reklamą.
i dzieci bardzo lubią reklamy, pomimo tego, że im nie ufają. ;)
wydaje mi się, że korelacja w big brotherze jest nieistotna statystycznie, ale to moje wydawanie się jedynie.
A jak było w tym eksperymencie z tonikiem do twarzy??
jak się przywiązały (studentki) to mimo iż mogły spróbować lepszego tonika to ponosiły koszty i zostawały przy tym do którego sie przywiązały :)
Jak obliczyć to K w g prawa Webera?
a powiedzcie mi czy mam dobrze zanotowane:emocje - przewaga 30s, informacja przewaga 15sprzyswojenie treści - lepsza w 30swpływ powtarzania - 30s lepszeznudzenie - wieksze przy 15stak jest?:D
A ja znalazam w sieci, ze wszystkie efekty sa lepsze dla 30 sek, tylko powtórki lepsze dla 15 sek.
Co do Big Brothera, to nie był czasem tak że koreluja i są istotne statystycznie?
Niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę;)
Na pewno jawna i niejawna pozwalały przewidywać rzeczywiste zachowanie czy coś takiego.Nie było słowa na wykłądzie, że NIE korelowały, ale nie jestem pewna.
Procesualny to ten :
1. odbiór
a)uwaga
b) zrozumienie
2. uleganie
3. utzrymanie zmiany
4. zachowanie
To są te same modele co w wykladzie o perswazji czyli procesualny, McGuire'a, heurystyczno- systematyczny (czyli poznawczy?) Chaiken'a i szanse przetworzenia przekazu (czyli motywacyjny?) Petty i Cacioppo ?
chyba korelują:)
A pytanie 24? Skąd to? Z tych dwóch wymienionych wskazałabym logo na pustej kartce, ale nie wiem. Gdzieś w książce to było?
Z tych dwóch - logo na pustej kartce.
psychologia-UJ