10 plan (przygotowanie zwierząt do zimy).docx

(26 KB) Pobierz

 

 

Tygodniowy plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

opracowany w oparciu o program edukacji przedszkolnej

„Nasze przedszkole” MAC Edukacja

 

 

 

             Termin realizacji:   07. 11. 2011 – 10. 11. 2011

 

 

             Oddział I  –  dzieci 3- letnie

 

 

             Temat kompleksowy:   Jesienne zwyczaje zwierząt.

 

 

 

 

 

                  Opracowała:



                  L. D.

10                 

Ø      - zajęcia dydaktyczne;

ü      - zabawy swobodne;

v     - pobyt na powietrzu;

·         - pozostałe.

Rodzaj aktywności

Nr obszaru z podstawy programowej

Cele ogólne według programu

Planowane sytuacje edukacyjne

Przewidywane osiągnięcia dzieci

 

Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy i ćwiczenia ruchowe, spacery, wycieczki

Ø      Aktywność społeczna

Obszar nr 1.

- korzystanie z własnych zmysłów – rozpoznawanie słyszanych dźwięków, rozpoznawanie wzrokiem, dotykiem

- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie

- podejmowanie prób wspólnych zabaw

- mówienie o swoich potrzebach

Obszar nr 2.

- ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni

- zakładanie ubrań, butów

- korzystanie z toalety

- spożywanie posiłków

- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie

- składanie ubrań przed leżakowaniem

Obszar nr 15.

- pełnienie ról społecznych np. w toku zabaw tematycznych

- spacerowanie w pobliżu przedszkola

Ø      Aktywność językowa

Obszar nr 3.

- słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich

- różnicowanie głosów zwierząt, naśladowanie ich

- uważne słuchanie rozmówcy

- ćwiczenia oddechowe

- ćwiczenia usprawniające narządy mowy

- wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu, obrazka

- odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego

Obszar nr 14.

- składanie pociętych obrazków w całość wg podanego wzoru

- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek

- posługiwanie się kredkami świecowymi

- rozpoznawanie różnych przedmiotów za pomocą dotyku

- wykonywanie prostych prac plastycznych

- rozwijanie sprawności całego ciała

- nabywanie koordynacji ruchowej

Ø      Aktywność poznawcza

Obszar nr 4.

- uczestniczenie w zabawach rozwijających poznanie samego siebie

- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez n-la, dających dziecku satysfakcję i radość

- rozpoznawanie za pomocą zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku

- uczestniczenie w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi przez krótki czas

- rozwiązywanie prostych zagadek

Obszar nr 13.

- zauważanie rytmów np. w ułożonym materiale przyrodniczym

- budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania

- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych

Ø      Aktywność poznawcza

Obszar nr 12.

- pokazywanie na wybranych przykładach, jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy

Ø      Aktywność artystyczna

Obszar nr 8.

- słuchanie piosenek w wykonaniu n-la

- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych

- rytmiczne poruszanie się przy muzyce

Obszar nr 9.

- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci

- nazywanie podstawowych barw

- rysowanie

Obszar nr 7

- uczestniczenie w zabawach naśladowczych

Obszar nr 10

- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych

Ø      Aktywność ruchowa i zdrowotna

Obszar nr 5.

- uczestniczenie w zabawach ruchowych

- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych

Obszar nr 6.

- przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach

 

1. poniedziałekKolczasty jeżyk.

·         Jakie to zwierzątko?zagadki obrazkowe. Nazywanie zwierząt przedstawionych na obrazkach. Wskazywanie charakterystycznych cech ich wyglądu. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i myślenia.

·         To jest jeż – zabawy plastyczne z wykorzystaniem rymowanki. Rysowanie kresek – kolców na konturze jeża. Ćwiczenie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Ø      Kolczasty jeż zabawy muzyczno – ruchowe. Słuchanie piosenki śpiewanej przez n-lkę. Zabawa ruchowa przy piosence. Ćwiczenia rytmiczne. Poruszanie się marszem, biegiem, podskokami, zgodnie ze słyszaną muzyką. Rozwijanie percepcji słuchowej.

·         Maskotka – zabawa integracyjna. Przekazywanie maskotki wybranemu dziecku. Zachęcanie do nawiązywania pozytywnych kontaktów z innymi.

ü      Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Zachęcanie do cichej i zgodnej zabawy w  małych grupach. Nabywanie nawyku uznawania prawa do zabawy wszystkich dzieci.

·         Rodzina jeży zabawa dydaktyczna. Układanie obrazków przedstawiających jeże. Przeliczanie w zakresie dostępnym dzieciom. Stosowanie liczebników głównych. Nabywanie kompetencji matematycznych.

 

·         Dzieci w lesie – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy. Zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych.

v     Jesienny spacerspacer w pobliżu przedszkola. Nabywanie umiejętności samodzielnego ubierania się. Zachowanie porządku w szatni.

·         Jeżyk – zabawa ruchowa naśladowcza w kręgu. Naśladowanie ruchów demonstrowanych przez wybrane dziecko. Rozwijanie koordynacji ruchowej.

2. wtorek: U wiewiórki w dziupli.

·         Co ukryło się w dziupli? zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie znanych dzieciom przedmiotów za pomocą dotyku. Zwrócenie uwagi na wielozmysłowe poznawanie rzeczywistości. Rozwijanie zmysłu dotyku.

·         Leśne odgłosy zabawa słuchowa. Rozpoznawanie i nazywanie odgłosów kojarzących się z lasem (kukanie kukułki, ćwierkanie wróbla, szum liści, wiatr, itp.). Doskonalenie słuchu fizjologicznego. Wykorzystywanie własnych doświadczeń dzieci.

Ø      Wiewiórka zabawy matematyczne w oparciu o wiersz I. Salach. Układanie rytmów z orzechów i żołędzi. Wykorzystanie okazów naturalnych. Rozwijanie myślenia. Nabywanie kompetencji matematycznych.

·         Ruchoma tęcza – zabawa integracyjna w kole. Zachęcanie do współpracy z innymi uczestnikami zabawy.

ü      Zabawy swobodne w sali wg zainteresowań dzieci. Kształtowanie pomysłowości i inwencji w zabawie.

·         Leśne zwierzęta układanie obrazków z części wg wzoru. Opisywanie wyglądu zwierząt. Ćwiczenie mowy. Doskonalenie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej. Rozwijanie procesów myślowych.

 

·         Leśne spotkania – zabawa w formie opowieści ruchowej połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi. Naśladowanie ruchów i odgłosów zwierząt, o których opowiada n-lka. Rozwijanie ogólnej sprawności psychoruchowej.

v     Bawmy się zabawy ruchowe na placu przedszkolnym. Zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie.

·         Kto tak potrafi? zabawa ruchowa wg M. Bogdanowicz. Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu własnego ciała. Naśladowanie czynności wykonywanych i opisywanych przez n-lkę.

 

3. środaRuda wiewiórka.

·         Nasze zabawy zabawy w kącikach tematycznych. Zachęcanie do zabawy w małych grupach. Pełnienie różnych ról w zabawie.

·         Listki na wietrze ćwiczenia oddechowe. Dmuchanie w skrawki bibuły. Wdrażanie do wydłużania fazy wydechu. Ćwiczenie narządów oddec...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin