5.WalkaWręcz.doc

(31 KB) Pobierz

Walka w ręcz.

              Uliczne bijatyki, walki Bokserskie, szermiercze pojedynki, wielkie bitwy, są od siebie tak różne a zarazem mają tyle cech wspólnych. Żeby znaleźć różnicę pomiędzy wszystkimi rodzajami walk kontaktowych, czy przy użyciu broni, czy też walki gołymi rękami, trzeba by spędzić lata. Ale wszystkie sytuacje składają się z tych samych elementów i w zasadzie można by wyróżnić dwa rezultaty Trafiony i chybiony.

Każda walka składa się z różnego rodzaju ataków, uników, bloków, markowanych uderzeń itp. Niektóre z ataków, mimo że dochodzą do celu nie wyrządzają żadnej krzywdy i nieprzechylają szali zwycięstwa, a niektóre w mniej lub bardziej spektakularny sposób kończą walkę definitywnie. Gdy dwóch wojowników walczy ze sobą, oboje szukają szansy na zadanie odpowiedniego ataku. Oboje wymieniają ze sobą serie ciosów, stosują uniki i bloki, i gdy przeciwnik popełni błąd (…).

Dlatego też wymyślając zasady walki skupiłem się tylko na tych istotnych momentach walki, w których przechylają się szale zwycięstwa, kiedy jeden z walczących popełnia błąd a jego przeciwnik wykorzystuje to w 100%. Dlatego zasady walki są proste, szybkie i oddają to, co w walce jest najważniejsze.

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na rezultat walk są umiejętności walczących osób. Nie jest istotne jakimi technikami się posługują lecz poziom umiejętności walki. Dlatego też niema w tym systemie rozróżnienia na walki różnymi rodzajami broni czy  technik. Jest to związanę również z tym że nawet podczas walki na miecze wykonuje się ataki nogą czy gołą ręką.

Kolejnym istotnym czynnikiem jest rodzaj broni jakimi posługują się walczący. Przewaga miecza nad gołymi rękami jest oczywista, dlatego każda broń posiada dwa współczynniki. Pierwszym z nich jest modyfikator Ataku, współczynnik ten dodaje się do swojego testu walki. Drugim jest modyfikator Obrony, odejmuje się go od testu walki przeciwnika.

 

Obie strony wykonują test na poziomie ??? dodając do rezultatu poziom umiejętności walki kontaktowej, modyfikator ze współczynnika, modyfikator wynikający z Broni, modyfikator wynikający ze zbroi, tarczy i broni przeciwnika, modyfikatory sytuacyjne.

Porównujemy ilość sukcesów uzyskanych przez obie strony. Jeśli jest remis to w tej rundzie żadna ze stron nie znalazła korzystnej sytuacji do zadania skutecznego ataku. Jeśli Jeden z walczących uzyskał przewagę w sukcesach to za nadwyżkę sukcesów może wykonać dowolny manewr (atak lub technikę, sztuczkę ???), który jego postać potrafi zrobić.

 

Obrażenia:

Lekkie -1 do wszystkich rzutów

Średnie -1 do wszystkich rzutów

Ciężkie -2 do wszystkich rzutów

 

Jeśli modyfikatory z obrażeń przekroczą 10+wytrzymałość postaci, postać traci przytomność.

Lekkie obrażenia powstają również od zmęczenia i wyczerpania. Ten typ obrażeń leczy się bardzo szybko, zależności od typu obrażeń. Jeśli jest to zmęczenie to modyfikatory odchodzą po odpoczynku, jeśli są to obtłuczenia to po ok. 12 godzinach leczy się jedną lekką ranę. Nie można umrzeć od lekkich obrażeń.

Obrażenia średnie powstają podczas poważniejszych ataków. Zwichnięcia, złamany nos, ciężkie choroby, złamany palec to są obrażenia średnie. Wraz z obrażeniami średnimi dostaje się również obrażenia Lekkie (całkowity modyfikator -2). Nie można umrzeć od samych obrażeń średnich, ale jeśli występują razem z ciężkimi to mogą spowodować śmierć postaci.

Obrażenia ciężkie są to najpoważniejsze z obrażeń jakie można przyjąć. Złamane kości, śmiertelne trucizny, poważne rany cięte i kłute to właśnie obrażenia ciężkie. Wraz z jednym obrażeniem ciężkim dostaje się jedno obrażenie średnie i jedno lekkie (całkowity modyfikator -4). Obrażenia te leczy się bardzo długo, po około miesiącu jedno obrażenie ciężkie zamienia się w Średnie.

Manewry „0” poziomu.

Przewaga                            :1S:               W następnej rundzie masz +1 sukces (po redukcji max:6)

              Można użyć tylko raz w rundzie.

Lekkie rany                            :1S:               Przeciwnik dostaje 1L

Średnie rany                            :2S:               Przeciwnik dostaje 1S

Ciężkie rany                            :5S:               Przeciwnik dostaje 1C

Krytyczne rany              :6S:               Przeciwnik dostaje 2C i Pada nieprzytomny

Wytrącenie Broni              :3S:              Przeciwnik traci jedną z broni

Przechwycenie Broni              :4S:              Zabierasz Przeciwnikowi jedną z broni.

Przewrócenie                            :3S:              Przeciwnik upada na ziemią.

 

Walka z wieloma przeciwnikami.

Osoba która walczy z więcej niż z jednym przeciwnikiem wykonuje osobny test walki dla każdego przeciwnika z ujemnym modyfikatorem –4 za każdego przeciwnika z którym walczy. Osoby które atakują wykonują tylko jeden test za siebie z ujemnym modyfikatorem –2 za każdego przyjaciela, który nie posiada specjalizacji wspólna walka.

 

Wyszkolenia i Specjalizacje.

Walka dwoma mieczami.

Możesz używać tej Specjalizacji podczas walki kontaktowej, gdy walczysz dwoma średniej lub małej wielkości ostrzami (np. dwa krótkie miecze, dwa noże), lub gdy walczysz jednym długim i jednym krótkim ostrzem (np. długi miecz + nóż, katana + wakizashi).

Symetryczne cięcie.

Wymagania: Specjalizacja Walka dwoma mieczami na poziome 2,  3 sukcesy.

Opis: Podczas tego ataku uderzasz w przeciwnika  jednocześnie dwoma ostrzami zadając mu  dwie średnie rany.

Podwójne uderzenie.

Wymagania: Specjalizacja walki dwoma mieczami na poziomie 2, 3 sukcesy.

Opis: Manewr ten możesz wykonać tylko podczas walki z wieloma przeciwnikami. Podczas tego ataku dwóch z twoich przeciwników dostaje średnie obrażenia.

Walka nunchaku.

              Tej specjalizacji możesz używać gdy walczysz przy pomocy Nunchaku.

Rozproszenie.

Wymagania: Specjalizacja w Nunchaku na poziomie 1.

Opis: Manewr ten możesz wykonać tylko i wyłącznie w pierwszej rundzie walki. I tylko wtedy gdy przeciwnik nie jest zaskoczony twoim atakiem. Wykonujesz test Walki nunchakiem przeciwko testowi na morale przeciwnika. Za każdy sukces jaki uzyskasz podczas testu dostajesz bonusowy modyfikator do testu Walki w pierwszej rundzie.

Walka dwoma broniami.

              Jeśli posiadasz tą specjalizację to możesz podczas walki wykorzystać przewagę jaką daje możliwość posługiwania się dwoma broniami. Możesz zsumować modyfikatory ataku od obu rodzaji broni. A modyfikator obrony bierzesz od tej, która daje korzystniejszy.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin