PLAN NR 11.doc

(98 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNEJ

DLA GRUPY DZIECI 6-LETNICH

23.01 – 03.02.2012r.

                          

 

 

 

I.                   KARNAWAŁ

ZADANIA PROGRAMOWE:

- pomaganie dzieciom w lepszym funkcjonowaniu poprzez społecznym poprzez muzykę    

  i ruch,

- gry i zabawy parateatralne wyzwalające aktywność ruchową i pantomimiczną dzieci,

- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach,

II.                  ZIMOWE SZALEŃSTWA

ZADANIA PROGRAMOWE:

- poznawanie utworów literatury dziecięcej związanej z zimą,

- estetyczne i precyzyjne wykonywanie prac plastyczno-technicznych,

- rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem (prowadzenie doświadczeń),

- wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody oraz rozpoznawaniu zmian

  odwracalnych i nieodwracalnych,

- uświadomienie, iż zima jest trudnym okresem dla roślin i zwierząt, zapoznanie z

  gatunkami i zwyczajami ptaków zimujących w Polsce oraz z różnymi sposobami

  zabezpieczania rości oraz dokarmiania zwierząt,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała:

Marzena Piotrowska

KARNAWAŁ

(23.01.2012r. – -27.01.2012r.)

 

TEMAT DNIA:  Wesoły czas karnawału.

1.    Zabawy dowolne - gry i zabawy stolikowe, odkładanie zabawek na wyznaczone miejsce. 1/2

2.    Praca indywidualna- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, układanie wyrazów i równoważników zdań z rozsypki literowej. 14/2

3.    Karnawał - udział dzieci w komponowaniu gazetki tematycznej z kolorowych
ilustracji, odpowiedni dobór obrazków i napisów do globalnego czytania (balon, maska, karnawał, bal), zapoznanie z pojęciem słowa karnawał, pochodzenie, sposoby świętowania w innych krajach. 3/2

4.    Ćwiczenia poranne nr 21, ćwiczenia dużych grup mięśniowych, ćwiczenia z elementem rzutu. 5/3

5.    „Bajka na wesoły karnawał"- słuchanie utworu B. Lewandowskiej zapoznanie ze zwyczajami związanymi z karnawałem (korowody, maski, bale, maskarady, przebieranie itp.) bogacenie słownictwa o wyrazy: karnawał, bal przebierańców, bal maskowy, wyjaśnienie ich znaczenia. 14/5

6.      „Lampion karnawałowy”- wycinanie z bibuły płaskiej różnych wzorów i przyklejanie na słoik, wykorzystanie słoików do pracy plastycznej, poznawanie różnego zastosowania przedmiotów codziennego użytku. 9/2

7.      „Labirynt" - zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym na śniegu, torowanie ścieżek
krętych, koordynacja wszystkich stawów. 5/4

8.      „Gdzie się ukrył bal?" - ćwiczenia słownikowe wspólne wyszukiwanie słowa „bal" w umieszczonych na tablicy wyrazach np.: balkon, balustrada, baletnica, balon, itp.

9.      „Dwóm tańczyć się zachciało"- zabawa muzyczno-ruchowa metodą Bogdanowicz, podniesienie nastroju w grupie. 8/2

10.  „W co się ubrać?" - spacer ulicami miasta, oglądanie wystaw sklepowych, ocena strojów odpowiednich na karnawał, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa. 6/1

11.            „Baloniki"- zabawa akustyczna, próba wydobywania dźwięków z baloników poprzez pocieranie ręką, lekkie szczypanie. 8/3

12.    Jak poruszyć śnieg”- zabawa na tarasie ze spadochronem, współdziałanie ze sobą w zabawie. 5/4

13.    Praca indywidualna- ćwiczenia doskonalenia sprawności manualnych, kalkowanie obrazków o tematyce karnawałowej, ćwiczenia poprawnego trzymania ołówka, odpowiedni nacisk ręki. 14/3

14.    Zabawy dowolne - zabawy konstrukcyjne na dywanie, szanowanie wytworów kolegi,
koleżanki. 10/1

 

TEMAT DNIA: Bal karnawałowy w przedszkolu.

1.   Tańce i hulanki - swobodna improwizacja ruchowa do znanych dziecięcych przebojów.8/2

2.      Praca indywidualna- doskonalenie wrażliwości słuchowej, synteza słuchowa wyrazów wypowiadanych przez nauczyciela głoskami  lub sylabami. 14/6

3.      Ćwiczenia poranne nr 21. 5/3

4.      „Bal karnawałowy w przedszkolu”- udział dzieci we wspólnej zabawie karnawałowej, parada karnawałowych postaci, uczestniczenie w tańcach, pląsach, wężach, korowodach udział w konkursach karnawałowych z nagrodami, przestrzeganie zawartych umów dotyczących właściwego zachowania się. 7/1, 8/1

5.      „Która grupa pierwsza zrobi ślizgawkę"- zabawy w ogrodzie przedszkolnym z elementem rywalizacji torowanie ścieżek, koordynacja układu nerwowego i ruchowego. 5/4

6.      „Siesta" - odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej odtworzonej z płyty CD, wyciszenie organizmu. 8/4

7. „Kotyliony" - zabawa orientacyjne -porządkowa, losowanie kotyliona, próby odnalezienia osoby z takim samym kotylionem, ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. 14/2

8.      Wyścig śnieżek - rzuty kulami śniegowymi na odległość, zachowanie ostrożności podczas zabawy. 6/5

9.      „Ach ,co to był za bal"- rozmowa z grupą, wspólne dzielenie się wrażeniami z balu karnawałowego,  zachęcanie do wypowiedzi dzieci nieśmiałe.3/4

10.  „Pada śnieżek”- ćwiczenia grafomotoryczne na tarasie, wodzenie palcem po wzorze, rysowanie wzoru palcem w powietrzu. 14/4

11.  Praca indywidualna- doskonalenie sprawności artykulacyjnej,  Wędrujący język", dziecko dotyka czubkiem języka górnej i dolnej wargi, górnych i dolnych zębów i dziąseł. 5/4

12.  Zabawy dowolne w sali zgodnie z zainteresowaniem dzieci. 1/1

 

 

 

TEMAT DNIA: Przebierańcy.

1.      Zabawy dowolne w sali - zachęcanie do pomagania kolegom w trudnych sytuacjach.1/3

2.      Praca indywidualna – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, próby wznoszenia prostych budowli według zaobserwowanych wzorów działań. 10/1

3.      Ćwiczenia poranne nr 21. 5/3

4.      „Bal przebierańców" - słuchanie wiersza B. Szelągowskiej, rozmowa inspirowana
wierszem, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na przykładzie wiersza rodzaje strojów karnawałowych, charakterystyczne cechy, itp. 14/5

5.      „Maska karnawałowa”- kolaż, dekorowanie sylwet wyciętych z kartonu kolorowym szarym papierem, konfetti, serpentynami, cekinami, rozwijanie twórczości i ekspresji w działaniu. 9/2

6.      „Dogoń balonik" zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym z elementem bieżnym, niepotrącanie się podczas zabawy. 5/4

7.      „ Latające baloniki" - ćwiczenia oddechowe, dmuchanie w balony w celu jak najdłuższego
utrzymania go w powietrzu, ćwiczenia oddechu przeponowego. 5/1

8.  „Wędrujący kapelusz" - zabawa muzyczno-ruchowa, szybkie lub wolne przekładanie kapelusza na głowę kolegi w zależności od rytmu muzyki, kształtowanie refleksu i zręczności, rozwijanie umiejętności koncentracji. 5/4

9.      „Kto rzuci dalej"- zabawa ruchowa, rzut piłką oburącz do celu. 5/3

10.  Czyj ten strój"- zabawa dydaktyczna, uważne słuchanie opisu słownego i wiązanie go z treścią obrazka, doskonalenie sprawności logicznego myślenia. 14/5

11.  Siedzi kura w koszyku..." - ćwiczenia artykulacyjne na tarasie połączone z kształtowaniem umiejętności poprawnego liczenia na miarę możliwości dziecka. 3/1, 13/1

12.  Praca indywidualna - ćwiczenia doskonalące sprawności manualnezabawy graficzne z rysowaniem linii nieregularnych, łączenie ze sobą takich samych figur i znaków.14/3

13.  „Ubieranki" - gry stolikowe, układanki, tworzenie strojów przez dobieranie
odpowiednich puzzli. 14/2

 

TEMAT DNIA: Zabawy karnawałowe.

1.      Zabawy dowolne w sali-dbanie o ład i porządek podczas zabaw. 2/5

2.      Praca indywidualna - doskonalenie wrażliwości słuchowej, dobieranie i grupowanie obrazków, których nazwy rozpoczynają się taka samą głoską. 14/6

3.      Ćwiczenia poranne nr 21. 5/3

4.      „Karnawałowa gra planszowa" - gra planszowa, pokonywanie wykonanej z szarego
papieru trasy, przez przesuwanie się po polach zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek rzuty kostka, określanie wyniku, odliczanie pół,  ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin