PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNEJ
23.01 – 03.02.2012r.
I. KARNAWAŁ
ZADANIA PROGRAMOWE:
- pomaganie dzieciom w lepszym funkcjonowaniu poprzez społecznym poprzez muzykę
i ruch,
- gry i zabawy parateatralne wyzwalające aktywność ruchową i pantomimiczną dzieci,
- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach,
II. ZIMOWE SZALEŃSTWA
- poznawanie utworów literatury dziecięcej związanej z zimą,
- estetyczne i precyzyjne wykonywanie prac plastyczno-technicznych,
- rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem (prowadzenie doświadczeń),
- wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody oraz rozpoznawaniu zmian
odwracalnych i nieodwracalnych,
- uświadomienie, iż zima jest trudnym okresem dla roślin i zwierząt, zapoznanie z
gatunkami i zwyczajami ptaków zimujących w Polsce oraz z różnymi sposobami
zabezpieczania rości oraz dokarmiania zwierząt,
Opracowała:
Marzena Piotrowska
TEMAT DNIA: Wesoły czas karnawału.
6. „Lampion karnawałowy”- wycinanie z bibuły płaskiej różnych wzorów i przyklejanie na słoik, wykorzystanie słoików do pracy plastycznej, poznawanie różnego zastosowania przedmiotów codziennego użytku. 9/2
7. „Labirynt" - zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym na śniegu, torowanie ścieżekkrętych, koordynacja wszystkich stawów. 5/4
8. „Gdzie się ukrył bal?" - ćwiczenia słownikowe wspólne wyszukiwanie słowa „bal" w umieszczonych na tablicy wyrazach np.: balkon, balustrada, baletnica, balon, itp.
9. „Dwóm tańczyć się zachciało"- zabawa muzyczno-ruchowa metodą Bogdanowicz, podniesienie nastroju w grupie. 8/2
10. „W co się ubrać?" - spacer ulicami miasta, oglądanie wystaw sklepowych, ocena strojów odpowiednich na karnawał, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa. 6/1
12. Jak poruszyć śnieg”- zabawa na tarasie ze spadochronem, współdziałanie ze sobą w zabawie. 5/4
13. Praca indywidualna- ćwiczenia doskonalenia sprawności manualnych, kalkowanie obrazków o tematyce karnawałowej, ćwiczenia poprawnego trzymania ołówka, odpowiedni nacisk ręki. 14/3
14. Zabawy dowolne - zabawy konstrukcyjne na dywanie, szanowanie wytworów kolegi,koleżanki. 10/1
TEMAT DNIA: Bal karnawałowy w przedszkolu.
1. „Tańce i hulanki” - swobodna improwizacja ruchowa do znanych dziecięcych przebojów.8/2
2. Praca indywidualna- doskonalenie wrażliwości słuchowej, synteza słuchowa wyrazów wypowiadanych przez nauczyciela głoskami lub sylabami. 14/6
3. Ćwiczenia poranne nr 21. 5/3
4. „Bal karnawałowy w przedszkolu”- udział dzieci we wspólnej zabawie karnawałowej, parada karnawałowych postaci, uczestniczenie w tańcach, pląsach, wężach, korowodach udział w konkursach karnawałowych z nagrodami, przestrzeganie zawartych umów dotyczących właściwego zachowania się. 7/1, 8/1
5. „Która grupa pierwsza zrobi ślizgawkę"- zabawy w ogrodzie przedszkolnym z elementem rywalizacji torowanie ścieżek, koordynacja układu nerwowego i ruchowego. 5/4
6. „Siesta" - odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej odtworzonej z płyty CD, wyciszenie organizmu. 8/4
7. „Kotyliony" - zabawa orientacyjne -porządkowa, losowanie kotyliona, próby odnalezienia osoby z takim samym kotylionem, ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. 14/2
8. Wyścig śnieżek - rzuty kulami śniegowymi na odległość, zachowanie ostrożności podczas zabawy. 6/5
9. „Ach ,co to był za bal"- rozmowa z grupą, wspólne dzielenie się wrażeniami z balu karnawałowego, zachęcanie do wypowiedzi dzieci nieśmiałe.3/4
10. „Pada śnieżek”- ćwiczenia grafomotoryczne na tarasie, wodzenie palcem po wzorze, rysowanie wzoru palcem w powietrzu. 14/4
11. Praca indywidualna- doskonalenie sprawności artykulacyjnej, „Wędrujący język", dziecko dotyka czubkiem języka górnej i dolnej wargi, górnych i dolnych zębów i dziąseł. 5/4
12. Zabawy dowolne w sali zgodnie z zainteresowaniem dzieci. 1/1
TEMAT DNIA: Przebierańcy.
1. Zabawy dowolne w sali - zachęcanie do pomagania kolegom w trudnych sytuacjach.1/3
2. Praca indywidualna – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, próby wznoszenia prostych budowli według zaobserwowanych wzorów działań. 10/1
4. „Bal przebierańców" - słuchanie wiersza B. Szelągowskiej, rozmowa inspirowanawierszem, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na przykładzie wiersza rodzaje strojów karnawałowych, charakterystyczne cechy, itp. 14/5
5. „Maska karnawałowa”- kolaż, dekorowanie sylwet wyciętych z kartonu kolorowym szarym papierem, konfetti, serpentynami, cekinami, rozwijanie twórczości i ekspresji w działaniu. 9/2
6. „Dogoń balonik" zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym z elementem bieżnym, niepotrącanie się podczas zabawy. 5/4
7. „ Latające baloniki" - ćwiczenia oddechowe, dmuchanie w balony w celu jak najdłuższegoutrzymania go w powietrzu, ćwiczenia oddechu przeponowego. 5/1
8. „Wędrujący kapelusz" - zabawa muzyczno-ruchowa, szybkie lub wolne przekładanie kapelusza na głowę kolegi w zależności od rytmu muzyki, kształtowanie refleksu i zręczności, rozwijanie umiejętności koncentracji. 5/4
9. „Kto rzuci dalej"- zabawa ruchowa, rzut piłką oburącz do celu. 5/3
10. „Czyj ten strój"- zabawa dydaktyczna, uważne słuchanie opisu słownego i wiązanie go z treścią obrazka, doskonalenie sprawności logicznego myślenia. 14/5
11. Siedzi kura w koszyku..." - ćwiczenia artykulacyjne na tarasie połączone z kształtowaniem umiejętności poprawnego liczenia na miarę możliwości dziecka. 3/1, 13/1
12. Praca indywidualna - ćwiczenia doskonalące sprawności manualne, zabawy graficzne z rysowaniem linii nieregularnych, łączenie ze sobą takich samych figur i znaków.14/3
13. „Ubieranki" - gry stolikowe, układanki, tworzenie strojów przez dobieranieodpowiednich puzzli. 14/2
TEMAT DNIA: Zabawy karnawałowe.
1. Zabawy dowolne w sali-dbanie o ład i porządek podczas zabaw. 2/5
2. Praca indywidualna - doskonalenie wrażliwości słuchowej, dobieranie i grupowanie obrazków, których nazwy rozpoczynają się taka samą głoską. 14/6
4. „Karnawałowa gra planszowa" - gra planszowa, pokonywanie wykonanej z szaregopapieru trasy, przez przesuwanie się po polach zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek rzuty kostka, określanie wyniku, odliczanie pół, ...
marchew1317