Beata Binder
Jolanta Sikora
PSP nr1 w Nowej Soli
EDUKACJA ŚRODOWISKOWA – KLASA II
4. Sprawdź, czy potrafisz?
........................................................................................
imię i nazwisko
1. Nazwij wskazane części kwiatu.
.....
4
2. Ponumeruj zdania w kolejności, w jakiej z kwiatu powstaje owoc.
słupek rozrasta się
odpadają płatki korony i usychają pręciki
powstaje owoc
pszczoła zbiera nektar
przenosi pyłek na słupek kwiatka (zapylenie)
5
3. Zaznacz grupę wyrazów, w której znajdują się zwierzęta spotykane w sadzie.
a). pszczoła, larwy bielinka, sarna,
b). wilk, kret, mszyce,
c). ślimak, biedronka, mszyce,
d). chrabąszcz majowy, jeż, wiewiórka,
1
4. Wypisz trzy znane ci zwierzęta, które są szkodnikami sadów.
........................................................................................................................................................................................................................................................
3
5. Napisz trzy znane ci nazwy ptaków, owadów lub ssaków, zwalczających szkodniki w ogrodach i sadach.
16 – 15
14 – 13
12 – 10
9 – 8
7 – 6
5 - 0
znakomicie
bardzo dobrze
dobrze
przeciętnie
słabo
bardzo źle
Kartoteka testu 4 klasa 2
Numer zadania
Sprawdzana umiejętność
(Uczeń:)
Wzór odpowiedzi
Kat. celu
Liczba punktów
wskazuje części kwiatu.
Płatki korony, działka kielicha, słupek i pręciki
Za każda prawidłową odpowiedź –
1 pkt.
B
2
ustala kolejność powstania owocu.
Za prawidłowe ustalenie kolejności powstania owocu – 5 pkt
wyróżnia z grupy wyrazów zwierzęta żyjące w sadzie
Ślimak, biedronka, mszyce
Za prawidłową odpowiedź –
nazywa zwierzęta, które są szkodnikami sadów
Np.: mszyce, ślimak, larwy bielinka,
gosia176i