dla klasy piątej
Cel wychowania: UCZEŃ POZNAJE SIEBIE.
Efekty działań wychowawczych:
1. obserwuje swoje zachowanie w różnych sytuacjach
2. świadome jest własnych zalet i wad
3. umie ocenić wzorce zachowań i ich wpływ na kształtowanie swojej osoby
4. chce i potrafi się pozytywnie zaprezentować
5. potrafi i chce się zachować
LP.
Cele operacyjne
Zadania
Osoba odpowiedzialna
Sposób ewaluacji
1.
Obserwujemy i analizujemy swoje zachowanie w różnych sytuacjach
- zajęcia warsztatowe
- gry dramatyczne
- scenki rodzajowe
- dyskusje
- wychowawca
- pedagog
- psycholog
Obserwacja
- nauczyciele
- uczniowie
2.
Poznajemy siebie
- treningi umiejętności
- moja osoba w oczach innych
- wywiad
- rówieśnicy
- rodzice i krewni
Rozmowy
- rodzice
Test socjometryczny
3.
Dostrzegamy wpływ wzorców na nasze zachowanie
- poznanie i analiza wzorców zachowań zaproponowanych przez dzieci
- wywiad z idolem
- nauczyciel humanista
Rozmowy z dziećmi
4.
Potrafimy dokonać autoprezentacji pozytywnej
- reklama własnej osoby z wykorzystaniem różnych form i technik
- konkurs „uczeń o jakim się marzy”
- plastyk
5.
Stosujemy zwroty grzecznościowe i zasady dobrego zachowania w klasie, w szkole i poza szkołą
- zajęcia socjometryczne
- zapoznanie się i analiza kodeksu ucznia
- zapoznanie się z regulaminem biblioteki szkolnej
- stworzenie klasowego kodeksu zachowania
- dyrekcja
- bibliotekarz
kosiaczki1