raport_medialny_-_polska_pilka_sierpien_2012.pdf

(1448 KB) Pobierz
Raport medialny
POLSKA PIŁKA
sierpień 2012
894477215.018.png
POLSKA PIŁKA
sierpień 2012
Spis treści
Wstęp.........................................................................................................................................................3
Komentarz ..................................................................................................................................................5
Dane historyczne .........................................................................................................................................7
Medialność w regionach..............................................................................................................................12
Rozdział I – Dane miesięczne ................................................................................................................13
Prasa + internet .....................................................................................................................................13
Rozdział II – Ekstraklasa .......................................................................................................................17
Prasa.....................................................................................................................................................17
Ekwiwalent reklamowy ............................................................................................................................20
Internet .................................................................................................................................................21
Rozdział III – I liga ................................................................................................................................22
Prasa.....................................................................................................................................................22
Ekwiwalent reklamowy ............................................................................................................................25
Internet .................................................................................................................................................26
Rozdział IV – Gwiazdy Ekstraklasy ........................................................................................................27
Prasa.....................................................................................................................................................27
Ekwiwalent reklamowy ............................................................................................................................28
Internet .................................................................................................................................................29
Rozdział V – Bramkarze .........................................................................................................................30
Prasa.....................................................................................................................................................30
Ekwiwalent reklamowy ............................................................................................................................31
Internet .................................................................................................................................................32
Rozdział VI – Podsumowanie ................................................................................................................33
Prasa + internet .....................................................................................................................................33
Strona 2
media intelligence
894477215.019.png 894477215.020.png 894477215.021.png
POLSKA PIŁKA
sierpień 2012
Wstęp
Na podstawie materiałów medialnych zebranych w sierpniu 2012 roku, opracowano raport podsumowujący i systematyzujący
pozyskane informacje. Analizie poddano kluby piłkarskie występujące w Ekstraklasie oraz I lidze. Ponadto w raporcie
przedstawiono dane na temat jednego czołowego zawodnika z każdej z drużyn Ekstraklasy (piłkarze wybierani przez rzeczników
prasowych każdego z zespołów). Zestawienia pokazują również medialne zainteresowanie polskimi bramkarzami, występującymi
w zachodnioeuropejskich drużynach. Analizie poddano dziesięciu golkiperów: Artura Boruca, Łukasza Fabiańskiego, Tomasza
Kuszczaka, Wojciecha Szczęsnego, Przemysława Tytonia, Grzegorza Sandomierskiego, Łukasza Załuskę, Marcina Cabaja,
Wojciecha Kowalewskiego i Pawła Kieszka.
Artykuły poddane analizie pochodzą z monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej, regionalnej, branżowej i specjalistycznej
oraz z 20 wybranych portali internetowych: www.sport.onet.pl, www.sport.wp.pl, www.sport.interia.pl, www.sportfan.pl,
www.se.com.pl,
www.efakt.pl,
www.dziennik.pl,
www.rp.pl,
www.sport.pl,
www.sports.pl,
www.sport.tvp.pl,
www.ekstraklasa.net,
www.tvn24.pl,
www.eurosport.pl,
www.90minut.pl,
www.pilkanozna.pl,
www.sportowefakty.pl,
www.futbol.pl, www.tylkopilka.pl oraz www.sport24.pl.
Raport składa się z następujących części:
Dane historyczne: podsumowanie trzech najbardziej medialnych gwiazd Ekstraklasy, polskich
bramkarzy i klubów piłkarskich z Ekstraklasy oraz I ligi.
Medialność w regionach: Mapa przedstawiająca sumę informacji prasowych na temat
wszystkich klubów Ekstraklasy oraz I ligi w podziale na zasięg tytułów regionalnych.
Rozdział I – Dane miesięczne: podsumowanie polskich klubów Ekstraklasy i I ligi oraz
zestawienia prezentujące polskie gwiazdy i bramkarzy z lig europejskich. Publikacje zawarte w tym
rozdziale pochodzą z analizy prasy i internetu. Przedstawiają statystyki z analizowanego miesiąca.
Rozdział II – Ekstraklasa: rozdział ukazujący zestawienia ilościowe publikacji na temat
zespołów występujących w Ekstraklasie. Analizie poddane zostały tytuły prasowe oraz wybrane
portale internetowe. Wykresy prezentują medialność klubów piłkarskich. W rozdziale tym można
znaleźć również wycenę publikacji prasowych dla poszczególnych zespołów.
Rozdział III – I liga: rozdział ukazujący zestawienia ilościowe publikacji na temat zespołów
występujących w I lidze. Analizie poddane zostały tytuły prasowe oraz wybrane portale
internetowe. Wykresy prezentują medialność klubów piłkarskich. W rozdziale tym można znaleźć
również wycenę publikacji prasowych dla poszczególnych zespołów.
Rozdział IV – Gwiazdy Ekstraklasy : rozdział ukazujący zestawienia ilościowe publikacji,
w których występują nazwiska gwiazd Ekstraklasy. Analizie poddane zostały tytuły prasowe oraz
wybrane portale internetowe. Wykresy prezentują ilości publikacji na temat zawodników oraz
wycenę materiałów prasowych.
Rozdział V – Bramkarze : rozdział ukazujący zestawienia ilościowe publikacji, w których
występują nazwiska polskich bramkarzy grających w zachodnioeuropejskich klubach. Analizie
poddane zostały tytuły prasowe oraz wybrane portale internetowe. Wykresy prezentują ilości
publikacji na temat zawodników oraz wycenę materiałów prasowych.
Rozdział VI – Podsumowanie: graficzne zestawienie wybranych informacji prasowych
i internetowych. Prezentacja bieżących wyników i danych z poprzednich miesięcy. Każdy kolejny
raport będzie uzupełniany o aktualne wiadomości.
Strona 3
media intelligence
894477215.001.png 894477215.002.png 894477215.003.png 894477215.004.png 894477215.005.png 894477215.006.png 894477215.007.png 894477215.008.png 894477215.009.png
POLSKA PIŁKA
sierpień 2012
Gwiazdy T-Mobile Ekstraklasy:
Górnik Zabrze: Adam Danch
Jagiellonia Białystok: Tomasz Frankowski
Korona Kielce: Michał Janota
Lech Poznań: Rafał Murawski
Lechia Gdańsk: Grzegorz Rasiak
Legia Warszawa: Danijel Ljuboja
PGE GKS Bełchatów: Kamil Kosowski
Piast Gliwice: Tomasz Podgórski
Podbeskidzie Bielsko-Biała: Marek Sokołowski
Pogoń Szczecin: Edi Andradina
Polonia Warszawa: Łukasz Piątek
Ruch Chorzów: Arkadiusz Piech
Śląsk Wrocław: Sebastian Mila
Widzew Łódź: Łukasz Broź
Wisła Kraków: Cezary Wilk
Zagłębie Lubin: Adam Banaś
Analizowani polscy bramkarze występujący w zagranicznych klubach:
Artur Boruc
Łukasz Fabiański
Paweł Kieszek
Tomasz Kuszczak
Grzegorz Sandomierski
Wojciech Szczęsny
Przemysław Tytoń
Łukasz Załuska
Strona 4
media intelligence
894477215.010.png 894477215.011.png 894477215.012.png 894477215.013.png 894477215.014.png
POLSKA PIŁKA
sierpień 2012
Komentarz
Śląsk Wrocław dystansuje wszystkich
Zgodnie z przewidywaniami w sierpniu po raz drugi z rzędu Śląsk Wrocław znalazł się na
pierwszym miejscu klasyfikacji najbardziej medialnych zespołów T-Mobile Ekstraklasy.
Klub od maja znajduje się w pierwszej trójce zestawienia. To efekt zdobycia przez
piłkarzy Oresta Lenczyka mistrzostwa Polski i w konsekwencji udziału drużyny w
eliminacjach do Ligi Mistrzów. Rekordowa uwaga mediów skupiła się na wrocławskim
teamie już w lipcu, ze względu na rozpoczęcie rywalizacji w eliminacjach. W II rundzie
Śląsk wyeliminował czarnogórski FK Buducnost Podgorica i pomimo tego, że wszedł do
gry dopiero w drugiej połowie miesiąca, okazał się bardziej medialny od Lecha Poznań,
który rozpoczął zmagania w kwalifikacjach do Ligi Europy już 5 lipca.
W sierpniu Śląsk w dalszym ciągu pozostawał w centrum zainteresowania, choć wyniki
osiągane przez zespół przynosiły kibicom same rozczarowania. Najpierw odpadł z
eliminacji do Ligi Mistrzów w boju ze szwedzkim Helsingborgs, a następnie nie sprostał
Hannoverowi w drodze do fazy grupowej Ligi Europy. Mimo tego także w sierpniu Śląsk
był najbardziej medialnym klubem w Polsce. W klasyfikacji mocno zdystansował drugą
Legię Warszawa i trzeciego Lecha Poznań. Dużą część z tych publikacji stanowiła jednak
krytyka. Łącznie w sierpniu o Śląsku napisano 3,5 tys. publikacji, natomiast o Legii 2,9
tys. Na liczbę publikacji wpłynął także start rundy jesiennej rozgrywek polskiej ligi.
Kto stracił, a kto zyskał?
W sierpniu Legia Warszawa wyprzedziła Lecha Poznań (2,7 tys.), który tym razem
znalazł się na najniższym stopniu podium. Nie zmieściły się na nim między innymi Ruch
Chorzów, Polonia Warszawa (w lipcu trzecia) oraz Wisła Kraków. Prócz Lecha i Polonii
swoje miejsca w tym miesiącu straciły też Widzew Łódź i Jagiellonia Białystok. Pozostałe
drużyny poprawiły lub zachowały miejsce w klasyfikacji.
Najmniej medialne w sierpniu było Podbeskidzie Bielsko-Biała (1,3 tys.), które
wyprzedziło Jagiellonię Białystok (1,3 tys.) i GKS Bełchatów (1,4 tys.). Co ciekawe,
dziennikarze więcej niż o Jagiellonii Białystok pisali o pierwszoligowym Zawiszy
Bydgoszcz, który znalazł się na drugim miejscu w klasyfikacji medialności dotyczącej
zaplecza Ekstraklasy.
Pierwsza Cracovia
Zainteresowanie tym klubem – mimo spadku o klasę niżej – wciąż utrzymuje się na
wysokim poziomie. Gdyby klasyfikować Cracovię wśród drużyn T-Mobile Ekstraklasy,
Strona 5
media intelligence
894477215.015.png 894477215.016.png 894477215.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin