Pristis marinae.pdf
(
101 KB
)
Pobierz
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
Te legendarne pałasze podobno wyprodukowano ich tylko
trzydzieści sztuk stworzone zostały przez najlepszych
rzemieślników.
Pristis marinae
U zarania powstania Armady, pływającego miasta hanzyckiego
rodu Scorsezów, na kartach historii chwalebnie zapisał się
Admirał Hugo Norcalli.
To on swymi wyczynami licznymi bitwami morskim
i zajadłym plądrowaniem przyczółków Cesarza, zdobył uznanie
pośród Soldatów z klanu Krakena, najsławniejszego dzisiaj
klanu korsarzy, doprowadzając do zawarcia traktatu na mocy
którego,
Gwardia przez kilka miesięcy toczyła walki z różnej maści
potworami morskimi, by ze starć z najsilniejszymi wrogami
zbierać trofea części pancerza, kły, pazury i inną naturalną broń
tych wodnych stworów wszystko to miało posłużyć za materiał
na wspaniały oręż dla Karapaksów Norcalliego.
Przy projektach pracowali ramię w ramię płatnerze oraz
mistrzowie egzorcyzmów i artyścizdobnicy. Tygodniami
tworzyli każdy egzemplarz, łącząc poszczególne elementy, na
każdym z nich dodatkowo nanosząc znaki mocy sekretne runy
egzorcystów, których znaczenie znane było tylko
najpotężniejszym. Gdy ukończony oręż opuścił już warsztat,
dostojni Wybrańcy odprawiali nad ostrzem rytuał, dzięki
któremu Przodkowie nasączali je swoją mocą.
W każdym egzemplarzu tkwi zaklęty kawałek duszy potężnego
Przodka.
soldaci
zostali
klientami
rodu
Scorsezów.
Jednak nim to tego doszło, admirał Norcalli spośród załóg
swoich statków wybrał dwudziestu najlepszych wojowników
doskonałych żeglarzy i świetnych szermierzy by stworzyć
specjalną jednostkę Gwardię Karapaksów Norcalliego.
Dzisiaj Gwardia już nie istnieje, klan Krakena doskonale
wypełnia swoją misję, jednak przez kilkanaście lat
Karapaksowie byli postrachem Morza Mglistego i do dnia
dzisiejszego Ebonici z przestrachem wspominaj o ich czynach.
Głownia tej broni wykonana jest z rostrum morderczych rybpił
smukłe kościane, mlecznobiałe ostrze ma po 2030 par ostrych
zębów i pokryte jest licznymi runami w niebieskim kolorze.
Rękojeść opleciona jasnoniebieską skórą węża morskiego,
chroniona jest furdymentem wykonanym
z fragmentu czarnej skorupy żółwia morskiego, którego wnętrze
wykończone jest jasnoniebieską masą perłową również ona
pokryta
Znakiem rozpoznawczymi Gwardii Karapaksów Norcalliego
było ich uzbrojenie uformowane na kształt skorup morskich
zwierząt pancerze oraz oręż.
Zbroje gwardii zostały utracone, chociaż krążą plotki, że
potężni mecenasowie Hanzy ukrywają kilka kompletów
w swoich zbiorach, to egzemplarze charakterystycznej dla
Karpaksów broni kościanych zębatych mieczy zwanych
Pristis marinea, nadal można ujrzeć w rękach szermierzy
Hanzy.
jest
licznymi
znakami
mocy.
Dobyta
broń
delikatnie
lśni
niebieskim
blaskiem.
W tej chwili mówi się, że w rękach hanzyckich szermierzy
znajduje się około dziesięć sztuk tej broni. Krążą plotki, że trzech
kapitanów Cesarskiej floty posiada po egzemplarzu w swojej
kolekcji. W tawernach Armady marynarze opowiadają o kilku
miejscach, gdzie Pristis marinae mogą nadal czekać na nowych
posiadaczy...
Pristis marinae
Typ: jednoręczna
Obrażenia: +2
Cechy: Błyskawiczna riposta +2/ Rozważne natarcie +2/ Utrzymanie pozycji +1
Zasady specjalne:
1. Oręż może być używany wyłącznie przez osoby, które posiadają Ponadprzeciętny [4] Kult Przodków [osoba nienależąca dla
Rodziny Hanzy, musi posiadać Kult Przodków na poziomie Bardzo Dobrym [6]. Każda osoba niebędąca wyznawcą Kultu Przodków,
przy próbie posługiwania się tą bronią, musi zdać [co scenę] Bardzo Trudny [5] test Dominowania Ducha i uzyskać 3 przebicia
niezdany skutkuje upuszczeniem broni i spadkiem Mocy o 2 pkt. Do końca tej sceny nie można podjąć ponownej próby użycia broni.
2. Za cenę 1 pkt. Mocy, do końca sceny, co rundę można używać manewru "Błyskawiczny blok", jeżeli postać nie posiada tego
manewru, musi zapłacić 2 pkt. Mocy.
3. Raz na scenę można użyć zagrywki "Nieustraszony"
4. Raz na scenę można użyć zagrywki "To tylko draśnięcie"
5. Raz na scenę można użyć zagrywki "Godne wejście"
6. Hanzyta osiąga Inkarnację już przy wyrzuceniu 2x10 [nie kumuluje się z innymi premiami tego typu].
7. Broń jest odporna na zniszczenie [nie działa Inkrustracja kruszyciela, łamacze mieczy, itp], nie tępi się.
8. Splugawieni nie mogą redukować otrzymanych obrażeń Plugawą Odpornością.
9. Raz na scenę, kosztem 2 pkt. Mocy, postać zyskuje możliwość oddychania pod wodą [przez okres 30 min. lub do końca sceny,
zależy co trwa krócej].
10. Postać może ignorować wymaganie hanzyckich manewrów bojowych, dotyczące maksymalnej wartości pancerza
Można dać postaci Gracza wszystkie specjalne moce broni od razu, ale ciekawsza na pewno będzie konieczność odkrywania ich
podczas sesji np: aktywowanie możliwości używania zagrywek wymaga kontaktu z jednym z Przodków, którzy brali udział w
tworzeniu tego egzemplarza i uzyskania od niego pewnego rodzaju zgody [błogosławieństwa], które tę konkretną moc aktywuje, itp.
1
[quba 2012]
Plik z chomika:
Biblioteka_Omamu
Inne pliki z tego folderu:
Pristis marinae.pdf
(101 KB)
Kruszyciel.pdf
(1351 KB)
Pancerz.pdf
(648 KB)
Wierzchowce Rubieży.pdf
(4527 KB)
Łódź klanu Kawataro.pdf
(349 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 19.01.2025
Archetypy
Biuletyn Interior
Dodatkowe zasady
Galeria
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin