PLAN dydaktyczny na styczeń.docx

(110 KB) Pobierz

 

 

 

 

PLAN DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZY

NA MIESIĄC STYCZEŃ

GRUPY  V

 

 

 

Blok tematyczny: Zabawy zimowe.

 

Cel główny:

·         Zachęcanie do dzielenia się zabawkami i zapraszania do wspólnej zabawy

·         Rozwijanie umiejętności rozpoznawania stanów emocjonalnych innych osób

·         Wzbudzanie refleksji nad własnym zachowaniem

·         Rozwijanie sprawności manualnej

·         Kształtowanie świadomości, że nasze zachowanie ma wpływ na nastrój innych

·         Nabywanie umiejętności ubierania się odpowiednio do pogody

·         Poznanie sposobów przeciwdziałania marznięciu

 

·         Ćwiczenia poranne zestaw nr XIIwg. K. Wlaźnik

·         Zabawa ruchowo:  „ Na saneczkach”

·         Zabawa ruchowa z elementem podskoku: Wróbelki”.

·         Zabawa z orientacji w schemacie ciała – „Mróz szczypie”

·         Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Mijanie”

·         Ćwiczenia gimnastyczne zestaw XIII

·         Zabawa ruchowa z elementem podskoku:” Spłoszone wróbelki”

·         Zabawa ruchowa bieżna: „Lawina”

·         Zabawa ruchowa z elementem wspinania się: „Przelot ptaków”

Obszar działalności edukacyjnej

Treści edukacyjne

Temat zajęć

Oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka

Umiejętności rozszerzone

Data realizacji

Nr 14 Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

5)słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami

6)układa krótkie zdania, dzieli zdania na wyrazy, dzieli wyrazy na sylaby; wyodrębnia głoski w wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej;

 

 

 

 

Sanki”-opowiadanie M. Jaworczakowej

- Wie, jak wyglądają nastroje – radość, smutek, złość, strach

- rozmawia na temat treści utworu

- wie, jak ubierać się zimą żeby nie zmarznąć

- zna sposoby przeciwdziałania marznięciu

- Wybierze emblemat nastroju i powie dlaczego wybrał taki

 

Nr 3Wspomaganie rozwoju mowy dziecka

 

3)uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach

4)w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach

 

 

 

„Bawmy się bezpiecznie”- historyjka obrazkowa

- wie, jakie są zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie

- jest świadomy wyboru bezpiecznych miejsc zabaw

- potrafi budować dłuższe wypowiedzi na określony temat

 

 

- Potrafi przewidzieć skutki określonych zachowań

 

Nr 14 Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

5)słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami

6)układa krótkie zdania, dzieli zdania na wyrazy, dzieli wyrazy na sylaby; wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej;

 

„ Zabawa zimą”-wiersz W. Kosteckiej

- wie, że trzeba dbać o zdrowie

- zna zimowe dyscypliny sportowe

- ma bogate słownictwo o nazwy osób uprawiających określone sporty zimowe

- doskonali słuch fonematyczny

- utrwala nawyk prawidłowego oddychania

 

- potrafi nazwać sprzęt zimowy

 

Nr 9 Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne

2)Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych kompozycji i form konstrukcyjnych

3)Wykazuje zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą

 

„Lubimy zimę”

- rozwiąże zagadki

Utrwali znajomość zapisu graficznego wyrazów

- kształtuje umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat

- ćwiczy wyobraźnię i pamięć ruchową

 

- doskonali spostrzegawczość wzrokową i orientacji przestrzennej

 

Nr 13 Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną

1)Liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego

2)Wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach lub na innych zbiorach zastępczych

 

 

 

 

 

„Wesoła zima”- pojęcia matematyczne

- kształtuje umiejętności rozpoznawania i rysowania figur geometrycznych

- doskonali zdolności porównywania wielkości

- utrwali umiejętności liczenia w zakresie 7

- Ćwiczy spostrzegawczość wzrokową

- Utrwali znajomość znaczenia pojęcia „ Para”

 

- wdraża do dokładnego wykonywania poleceń zgodnie z instrukcją

 

 

 

 

Blok tematyczny: Dokarmiamy zwierzęta.

 

Cel główny:

·        Doskonalenie zdolności uważnego słuchania utworu literackiego

·        Odkrywanie efektów wykonania pracy nową techniką plastyczną

·        Uświadamianie dzieciom o potrzebie dokarmiania zwierząt zimą

·        Wprowadzanie wyrazów do czytania globalnego

·        Utrwalanie umiejętności liczenia

·        Umuzykalnianie dzieci

·         

 

 

·        Ćwiczenia poranne zestaw nr LIX

·        zabawa ruchowa – koty i myszy – zazazazabawa ruchowa z elementem równowagi- „Marsz z przeszkodami”

·        zabawa zabawa ruchowa z elementem czworakowania „ Tunel”

·        zabawa ruchowa „ Zima w lesie”

·        zabawa „ Zagadkowe dźwięki”

·        zabawa ruchowa „ Ptaszki i karmniki”

·        zabawa „Czyje to kapcie?”

·        zabawa ruchowa „Ptaszki w gniazdkach”

·        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Spłoszone ptaki”

Obszar działalności edukacyjnej

Treści edukacyjne

Temat zajęć

Oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka

Umiejętności rozszerzone

Data realizacji

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin