zbior pytan cz.2.doc

(231 KB) Pobierz
1

1.        Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu:

a)        24 godzin od dnia urodzenia jeżeli dziecko urodziło się martwe

b)       14 dni od dnia urodzenia

c)        7 dni

d)       Żadna z powyższych

 

2.        Zaznacz prawidłową odpowiedź:

a)        jeżeli rodzice nie dokonali wyboru imienia dziecka przy sporządzaniu aktu urodzenia, kierownik USC wpisuje do aktu imię dziecka uznawane w kraju za rzadko używane

b)       jeżeli rodzice nie dokonali wyboru imienia dziecka przy sporządzaniu aktu urodzenia kierownik USC zawsze wpisuje do aktu urodzenia swoje imię

c)        jeżeli rodzice nie dokonali wyboru imienia dziecka przy sporządzaniu aktu urodzenia, kierownik USC wpisuje do aktu imię ojca

d)       żadne z powyższych

 

Jeżeli przy sporządzaniu aktu urodzenia rodzice nie dokonali wyboru imienia (imion) dziecka, kierownik urzędu stanu cywilnego wpisuje do aktu urodzenia jedno z imion zwykle w kraju używanych, czyniąc o tym stosowną wzmiankę dodatkową

 

 

3.        PESEL:

a)        to Powszechny Elektroniczny Spis Ewidencji Ludności

b)       to 11 cyfrowy numer identyfikujący osobę fizyczna

c)        nadaje się bezdomnym z chwilą ukończenia 13 roku życia

d)       żadna z powyższych

 

4.        W akcie stanu cywilnego zmian dokonać może:

a)        kierownik USC

b)       Minister właściwy w sprawach administracji

c)        Wojewoda

d)       Żadna z powyższych

 

Art. 33. W sprawach określonych w art. 30-32 orzeka sąd w postępowaniu nieprocesowym, na wniosek osoby zainteresowanej, prokuratora lub kierownika urzędu stanu cywilnego.

 

5.        Paszport dyplomatyczny wydaje:

a)        Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji

b)       Wojewoda

c)        Minister właściwy do spraw zagranicznych

d)       Żadna z powyższych

 

6.        Dowodem nieistnienia małżeństwa jest:

a)        odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o unieważnieniu małżeństwa

b)       odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwiązaniu przez rozwód

c)        odpis prawomocnego orzeczenia sądu ustalającego nieistnienie małżeństwa

d)       żadna z powyższych

 

7.        Zwolniona od obowiązku wymeldowania się z pobytu czasowego jest:

a)        osoba której pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu

b)       osoba która opuszcza miejsce pobytu czasowego trwającego do 2 miesięcy przed upływem czasu zgłoszonego przy zameldowaniu

c)        zawsze trzeba wymenlować się zarówno z pobytu stałego jak i czasowego

d)       żadna z powyższych

 

Jeżeli okres pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się.

 

8.        Określone w ustawie o zmianie imion i nazwisk zadania i kompetencje kierownika USC są zadaniami:

a)        z zakresu administracji rządowej

b)       z zakresu administracji samorządowej

c)        z zakresu administracji prywatnej

d)       żadna z powyższych

 

9.        Przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego osoba niepełnoletnia nieposiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość przestawia:

a)        legitymację szkolną

b)       dowolny dokument ze zdjęciem

c)        odpis skrócony aktu chrztu

d)       żadna z powyższych

 

10.     Posiadacz „nowego” dowodu osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w razie:

a)        gdy stał się on nieczytelny

b)       zmiany miejsca pobytu czasowego

c)        zmiany samochodu

d)       żadna z powyższych

 

Obowiązek wymiany dowodu osobistego
Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w razie:
1. zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym. O wymianę dowodu osobistego należy wystąpić wówczas w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentu stwierdzającego zmianę.
2. uszkodzenia dowodu osobistego lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby,
3. upływu terminu ważności dowodu osobistego.

 

11.     Dowód osobisty wydaje:

a)        wojewoda

b)       rada gminy

c)        Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji

d)       Żadna z powyższych

 

Dowód osobisty wydaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta

 

12.     Nadzór nad działalnością Narodowego Funduszu sprawuje:

a)        wojewoda

b)       wójt (burmistrz, prezydent miasta)

c)        PRM

d)       Właściwy minister

 

13.     Organami ochrony środowiska są

a)        zarząd powiatu

b)       sejmik województwa

c)        rada gminy

d)       ministerstwo ochrony środowiska

 

Art. 376. Organami ochrony środowiska, z zastrzeżeniem art. 377, są:

  1)   wójt, burmistrz lub prezydent miasta;

  2)   starosta;

  2a)  sejmik województwa;

2b)  marszałek województwa;

  3)   wojewoda;

  4)   minister właściwy do spraw środowiska.

 

 

14.     Organem ochrony środowiska właściwym w sprawach postępowania w sprawach oceny oddziaływania na środowisko dla planów i programów o których mowa w ustawie w stosunku do postępowań przeprowadzanych przez centralny organ administracji rządowej jest:

a)        wojewoda

b)       starosta

c)        właściwy minister

d)       brak właściwej odpowiedzi

 

Art. 381. 1. Organem ochrony środowiska właściwym w sprawach postępowania w sprawach oceny oddziaływania na środowisko dla planów i programów, o których mowa w ustawie, jest:

  1)   minister właściwy do spraw środowiska - w stosunku do postępowań przeprowadzanych przez centralny organ administracji rządowej;

  2)   wojewoda - w stosunku do pozostałych postępowań.

 

 

 

15.     Właściwi ministrowie zapewniają warunki niezbędne do realizacji przepisów o ochronie środowiska przez:

a)        podległe i nadzorowane jednostki organizacyjne

b)       wójtów (burmistrzów, prezydentów miast)

c)        RM

d)       Żadna odpowiedź nie jest poprawna

 

16.     Instytucją ochrony środowiska jest:

a)        fundusz gospodarki morskiej

b)       Państwowa Rada Ochrony Przyrody

c)        Krajowa Rada Ekozarządzania

d)       Fundusz ochrony przyrody

 

17.     Państwowa Rada Ochrony Środowiska to:

a)        organ doradczy i opiniodawczy wojewody

b)       organ doradczy i opiniodawczy Prezydenta RP

c)        organ doradczy i opiniodawczy RM

d)       brak poprawnej odpowiedzi

 

18.     Państwowa Rada Ochrony Środowiska liczy:

a)        20 członków

b)       30 członków

c)        40 członków

d)       34 członków

 

19.     Minister właściwy do spraw środowiska powołuje skład Państwowej Rady Ochrony Środowiska na okres lat :

a)        2

b)       3

c)        4

d)       5

 

20.     Przewodniczącego wojewódzkiej komisji do spraw ocen oddziaływania na środowisko, zastępcę przewodniczącego, sekretarza, członków komisji powołuje:

a)        marszałek województwa

b)       marszałek województwa w porozumieniu z właściwym ministrem

c)        marszałek województwa w porozumieniu z PRM

d)       brak poprawnej odpowiedzi

 

21.     Środki gminnych funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej przeznacza się min na:

a)        prowadzenie obserwacji terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi

b)       przedsięwzięcia związane z ochroną przyrody w tym urządzanie i utrzymywanie terenów zielenieni, zadrzewień, zakrzewień oraz parków

c)        dofinansowanie inwestycji ekologicznych realizowanych ze środków UE

d)       brak poprawnej odpowiedzi

 

22.     Dopłat do demontażu pojazdów wycofywanych z eksploatacji przedsiębiorcy prowadzącemu stację demontażu udziela:

a)        Powiatowy fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej

b)       Gminny fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej

c)        Wojewódzki fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej

d)       Brak poprawnej odpowiedzi

 

 

 

23.     Rada Nadzorcza Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki  Wodnej liczy osób:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin