Końcówka drążka - wymiana [F].pdf

(2953 KB) Pobierz
427536808 UNPDF
Końcówka drążka - wymiana [F]
Autor: Tomgh
Ponieważ przyszedł czas na wymianę końcówki drążka kierowniczego to pomyślałem, że
może zrobię mały tutorialo-manual.
Zaczynamy:
Zaciągamy ręczny hamulec i wrzucamy bieg, by nam autko nie pojechało.
Następnie luzujemy śruby koła, podnosimy autko, odkręcamy śruby i zdejmujemy
koło.
Naszym oczom ukazuje się uszkodzona końcówka drążka, w moim przypadku pękła
cała guma, tak to jest, gdy się kupuje najtańsze części.
Wszystko czyścimy szczotką drucianką i psikamy odrdzewiaczem WD-podobnym, by nieco
nam lepiej się odkręcało.
427536808.002.png
Następnie mierzymy suwmiarką odległość między końcówką drążka, a końcem drążka
kierowniczego. Można też policzyć liczbę obrotów przy wykręcaniu końcówki, ale metoda
na suwmiarkę jest wg. mnie lepsza i dokładniejsza. Notujemy wartość.
427536808.003.png
Luzujemy śruby zacisków na końcówce drążka i drążku (klucz 13).
Wg. mojego doświadczenia lepiej to robić w momencie, gdy okaże się że końcówka drążka
nie chce nam się wykręcić ze sworznia (wtedy wykręcamy cały sworzeń z końcówką).
427536808.004.png
Odkręcamy nakrętkę mocującą końcówkę drążka do kolumny (klucz 19).
Następnie wybijamy do góry z kolumny końcówkę drążka. Można sobie pomóc
młoteczkiem *) , a w bardziej ekstremalnych sytuacjach można w sklepie kupić specjalny
ściągacz.
427536808.005.png
Otwór i okolice po końcówce drążka czyścimy z piachu i wszelkich naleciałości.
Wykręcamy końcówkę drążka i czyścimy dokładnie gwint sworznia, pokrywamy go środkiem
który zabezpieczy i zmniejszy prawdopodobieństwo zapieczenia się gwintu w przyszłości np.
smarem miedzianym. Ja w tym momencie poluzowałem śrubę zacisku na drążku
kierowniczym.
427536808.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin