Przykładowe testy = prawo karne lex.doc

(28 KB) Pobierz
Przykładowe testy = prawo karne

 

A)

1.       Jaki wpływ na stopień społecznej szkodliwości czynu ma jego nagminność? Odpowiedź uzasadnij.

2.       Na czym opiera się pogląd wg którego niektóre zaniechania są przyczynowe, a niektóre nie?

3.       Omów człon psychologiczny w ustawowym określeniu niepoczytalności.

4.       Jakie dostrzeżono wady konstrukcji zbiegu eliminacyjnego?

5.       Scharakteryzuj stronę podmiotową przygotowania.

6.       w jakich przypadkach sąd obligatoryjnie odstępuje od wymierzonej kary wobec sprawcy przekraczającego granice obrony koniecznej?

 

B)

1.       Jaki wpływ na stopień społecznej szkodliwości czynu ma pasożytniczy tryb życia jego sprawcy? Odpowiedź uzasadnij.

2.       Scharakteryzuj funkcjonalną / prewencyjną / koncepcję winy.

3.       Jaka jest strona podmiotowa czynów zabronionych kwalifikowanych przez następstwo?

4.       Omów wystąpienie stanu wyższej konieczności oznacza uwolnienie działającego w tym stanie od wszelkiej odpowiedzialności karnej?

5.       Jaka jest różnica pomiędzy podżeganiem a tzw. Pomocnictwem psychicznym?

 

C)

1.       Sformułuj zasadę winy w sposób możliwie najbliższy stylistycznie ujęciu kodeksowemu. Wymień funkcje winy w procesie ustalania odpowiedzialności karnej.

2.       Pojęcie i rola zamiaru ogólnego / dolus generalis / w przypisywaniu odpowiedzialności karnej.

3.       Na czym polega zbieg idealny?

4.       Jakie są warunki nie podlegania karze za przygotowanie?

5.       czy przeciwko działaniu w warunkach stanu wyższej konieczności wyłączającego  winę przysługuje obrona konieczna? Uzasadnij odpowiedź.

6.       Jakie są konsekwencje poczytalności w znacznym stopniu ograniczonej?

 

D)

1.       Na czym polega słabość psychologicznej koncepcji winy?

2.       Scharakteryzuj koncepcję tzw. Odpowiedzialności akcesoryjnej, czyli udziału w cudzym przestępstwie.

3.       Jak prawnicy wyjaśniają treść przeżycia psychicznego w postaci „godzenia się” będącego istota zamiaru ewentualnego?

4.       Jaka była przyczyna zastąpienia sformułowania poprzedniego kodeksu: „ Jeden czyn może stanowić tylko jedno przestępstwo” sformułowaniem nowego kodeksu : „ ten sam czyn może stanowić tylko jedno przestępstwo”.?

5.       Omów rodzaje i konsekwencje czynnego żalu podżegacza.

6.       Jakie są warunki zgody uczestnika eksperymentu przeprowadzanego na nim.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin