Strony
Sprawozdanie techniczne 3 – 4
Wykaz współrzędnych punktów wierzchołkowych 7
Obliczenia punktów głównych łuku kołowego 8
Szkic poglądowy łuku kołowego 9
Szkic dokumentacyjny łuku kołowego 10
Obliczenie punktów głównych łuku koszowego 11
Szkic poglądowy łuku koszowego 12
Szic dokumentacyjny łuku koszowego 13
Obliczenia punktów głównych łuku kołowego z krzywymi przejściowymi 14
Szic poglądowy łuku kołowego z krzywymi przejściowymi 15
Szic dokumentacyjny łuku kołowego z krzywymi przejściowymi 16
Obliczenia kilometrażu trasy 17
Obliczenia punktów pośrednich łuku kołowego 18
Szkic wyznaczenia punktów pośrednich łuku kołowego 19
Obliczenia punktów pośrednich łuku koszowego 20-21
Szkice wyznaczenia punktów pośrednich łuku koszowego 22-23
Obliczenia punktów pośrednich łuku kołowego z krzywymi przejściowymi 24-26
Szkic wyznaczenia punktów pośrednich łuku kołowego z krzywymi przej. 27
Obliczenia elementów projektowanej niwelety 29
Obliczenia elementów łuku pionowego wypukłego 30
Szkic dokumentacyjny łuku pionowego wypukłego 31
Obliczenia rzędnych punktów robót zerowych 32
Obliczenia rzędnych projektowanych punktów głównych i
hektometrowych trasy 33-34
Przekrój podłużny trasy 35
Przekroje poprzeczne trasy 36 – 45
1. DANE FORMALNO PRAWNE
Zleceniodawca: Instytut Geodezji w Olsztynie
Wykonawca: Karol Formela
Rodzaj roboty: Geodezyjne opracowanie projektu trasy drogowej
2. PODSTAWA FORMALNO PRAWNA ROBOTY
Zlecenie: Nr 1/ 12/ 2008 z dnia 21. 10. 2008
Numer roboty: 1/ 12/ 2008
Data rozpoczęcia roboty: 30. 10. 2008
Data zakończenia roboty: 24. 11. 2008
Nadzór roboty: dr inż. Sławomir Cellmer
3. ZAŁOŻENIA TECHNICZNE
Celem roboty było geodezyjne opracowanie projektu trasy drogowej.
W zakres prac wchodziło:
- Zaprojektowanie osi trasy w układzie lokalnym w skali 1: 2000.
- Sporządzenie szkiców dokumentacyjnych obrazujących sposób wyznaczenia punktów głównych i pośrednich odcinków krzywoliniowych.
- Wykonanie przekroju podłużnego w skali 1:100 (opr. wysokościowe) i 1:2000 (opr. sytuacyjne)
- Wykonanie przekrojów poprzecznych na punktach głównych, charakterystycznych i hektometrowych w skali 1: 100
ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE
Opracowana trasa drogowa składa się z odcinków prostoliniowych i trzech odcinków krzywoliniowych:
1) łuku kołowego zwykłego,
2) łuku koszowego podwójnego,
3) łuku kołowego z przyległymi klotoidami symetrycznymi.
Trasa zawiera zaprojektowany jeden łuk pionowy wypukły.
Podstawowe parametry techniczne trasy:
- Droga III klasy technicznej
- Maksymalna prędkość projektowana 100 km / h
- Proste między łukami min. 50 m
- Minimalny promień łuku kołowego poziomego R= 500 m
- Minimalny parametr klotoidy a=120
- Droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu
- Szerokość pasa ruch 3,5 m
- Szerokość pobocza 1,0 m
- Szerokość dna rowu 0,5 m
- Głębokość rowu 1,0 m
- Pochylenie skarp w rowach 1: 2
- Pochylenie skarp nasypowych i wykopowych 1: 2
- Maksymalne pochylenie podłużne niwelety 6 %
- Minimalny promień łuku pionowego wypukłego 5000 m
- Pochylenie poprzeczne jezdni na prostej 2 %
- Pochylenie poprzeczne jezdni na łuku 3,5 %
...
rako91