Kartoteka_Co_w_trawie_piszczy_WS_po_cz3.pdf

(144 KB) Pobierz
broszura_kl2_002.indd
KLASA II Kartoteka sprawdzianu kompetencji po części 3
Co w trawie piszczy
Nr
zad.
Badana czynność (Kryteria punktowania)
Uczeń:
Nr
standardu
Poprawne odpowiedzi
Liczba
punktów
Poziom
wymagań
1.
– wyszukuje w tekście poprawną odpowiedź
1
B
1
P
2.
– wyszukuje w tekście poprawną odpowiedź
1
C
1
P
3.
– wyszukuje w tekście poprawną odpowiedź
1
B
1
P
4.
– wyszukuje w tekście poprawną odpowiedź
1
B
1
P
5.
– porównuje dane informacje
3
C
1
P
6.
– wyszukuje i przetwarza odpowiednią informację oraz
wnioskuje na podstawie informacji podanych w tekście
1
C
1
P
7.
– posługuje się poznanymi terminami
5
B
1
P
8.
– rozumie informację zawartą w zdaniu
1
TAK NIE NIE TAK
4
P
9.
Przez szosę przebiegały dwa sarniątka.
Komentarz:
Warunkiem przyznania punktów jest udzielenie odpowiedzi zgodnej
z tekstem.
– jeden punkt za zdanie napisane bez błędów ortogra cznych,
P
– pisze zdanie poprawnie pod względem ortogra cznym
2
1
– pisze zdanie poprawnie pod względem gramatycznym
2
– jeden punkt za użycie wszystkich wyrazów we właściwej formie
(poprawność gramatyczna),
1
– pisze zdanie poprawnie pod względem językowym
2
– jeden punkt za napisanie zdania poprawnego stylistycznie (właściwy szyk
wyrazów).
1
10.
Przykładowa odpowiedź na pytanie:
Jadąc samochodem przez las należy zwolnić, ponieważ któryś
z mieszkańców lasu może niespodziewanie wyskoczyć na drogę.
Komentarz:
Warunkiem przyznania punktów jest udzielenie odpowiedzi zgodnej z tekstem.
– jeden punkt za zdanie napisane bez błędów ortogra cznych,
PP
– zapisuje przekształcony tekst, przestrzegając norm
ortogra cznych
2
1
–zapisuje przekształcony tekst, przestrzegając norm
gramatycznych
2
– jeden punkt za użycie wszystkich wyrazów we właściwej formie
(poprawność gramatyczna),
1
– zapisuje przekształcony tekst, przestrzegając norm
językowych
2
– jeden punkt za napisanie zdania poprawnego stylistycznie (właściwy szyk
wyrazów).
1
144697256.001.png
Nr
zad.
Badana czynność (Kryteria punktowania)
Uczeń:
Nr
standardu
Poprawne odpowiedzi
Liczba
punktów
Poziom
wymagań
11.
zagajnik, las, leśniczówka, lejek, leśniczy, laskowy, lakier, leśny, lasek,
leczniczy, leśna, zamglony, zalesiony
Komentarz:
Uczeń otrzymuje punkt za podkreślenie 6–8 wyrazów pokrewnych.
PP
– posługuje się poznanymi terminami
5
1
12.
Komentarz:
– uczeń otrzymuje jeden punkt za napisanie właściwego działania: 7 + 8 =
P
– ustala sposób rozwiązania zadania prostego,
dotyczącego porównywania różnicowego
3
1
–oblicza sumę liczb
5
– jeden punkt za podanie poprawnego wyniku: 15 ,
1
– ustala sposób rozwiązania zadania złożonego,
dotyczącego porównywania różnicowego oraz
znalezienia sumy liczb
3
– kolejny punkt za napisanie właściwego działania: 7 + (7 + 8) =
lub 7 + 15 =
1
PP
– oblicza sumy liczb
5
– jeden punkt za podanie poprawnego wyniku: 22
1
13.
Komentarz:
– uczeń otrzymuje jeden punkt za napisanie właściwego działania: 21 – 7 =
P
– ustala sposób rozwiązania zadania prostego,
dotyczącego porównywania różnicowego
–oblicza różnicę liczb
3
1
1
5
– jeden punkt za podanie poprawnego wyniku: 14
14. – wskazuje źródło, które może dostarczyć określonych
informacji
4
B
1
P
15. – wybiera przyrząd potrzebny do obserwacji przyrody
5
C
1
P
16.
dło ni e sło ń ce dzię ci ś wierk
Komentarz:
– uczeń otrzymuje punkt, jeżeli uzupełni prawidłowo co najmniej 3 wyrazy
(dopuszcza się jeden błąd).
1
P
– przestrzega norm ortogra cznych
2
17.
Komentarz:
– warunkiem przyznania punktu jest poprawne wykonanie wszystkich
działań
59 69 69 89
P
– oblicza sumę liczb
5
1
– oblicza różnicę liczb
5
– warunkiem przyznania punktu jest prawidłowe uzupełnienie co najmniej 3
działań (dopuszcza się jeden błąd):
13 41 33 43
1
144697256.002.png
Nr
zad.
Badana czynność (Kryteria punktowania)
Uczeń:
Nr
standardu
Poprawne odpowiedzi
Liczba
punktów
Poziom
wymagań
18.
Komentarz:
– uczeń otrzymuje jeden punkt za napisanie właściwego działania
(bez względu na kolejność składników), np.:
30 m + 20 m + 30 m + 20 m=
P
– ustala sposób rozwiązania zadania
jednodziałaniowego
3
1
– oblicza sumę liczb
5
– jeden punkt za podanie poprawnego wyniku: 100 m .
1
19.
Dwie wesołe biedronki liczą czarne kropki .
Komentarz:
– uczeń otrzymuje punkt za napisanie zdania poprawnego gramatycznie.
Popełnione ewentualnie błędy ortogra czne nie wpływają na przyznanie
punktu.
P
– zapisuje przekształcone zdanie z zachowaniem norm
gramatycznych
2
1
20.
Komentarz:
– warunkiem przyznania punktu za obliczenie iloczynów jest poprawne
wykonanie wszystkich działań:
14 48 20 27
P
– oblicza iloczyn liczb
5
1
– oblicza iloraz liczb
5
– warunkiem przyznania punktu za obliczenie ilorazów jest poprawne
wykonanie co najmniej 3 działań (dopuszcza się jeden błąd na cztery
przykłady):
4 7 8 8
1
21.
Pracowita mrówka szybko ciągnie sosnową igłę.
Komentarz:
–warunkiem przyznania punktu jest napisanie zdania poprawnego
stylistycznie (właściwy szyk wyrazów w zdaniu).
Popełnione ewentualnie błędy ortogra czne nie wpływają na przyznanie
punktu.
P
– rozwija zdanie przestrzegając norm językowych
2
1
22. – wykonuje obliczenia dotyczące czasu
5
A
1
PP
23. – wykonuje obliczenia dotyczące czasu
5
A
1
PP
24.
Wśród liści drzew żyje wiele pożytecznych owadów.
Komentarz:
– uczeń otrzymuje jeden punkt za napisanie zdania poprawnego stylistycznie
(właściwy szyk wyrazów),
P
– odczytuje różne teksty
1
1
–przestrzega norm ortogra cznych
2
– jeden punkt za bezbłędnie napisane zdanie.
1
144697256.003.png
Nr
zad.
Badana czynność (Kryteria punktowania)
Uczeń:
Nr
standardu
Poprawne odpowiedzi
Liczba
punktów
Poziom
wymagań
25.
Przykładowe pytania:
Jakim powietrzem możemy oddychać dzięki liściom roślin?
Dzięki czemu możemy oddychać czystym powietrzem?
Dzięki jakim częściom roślin możemy oddychać czystym powietrzem?
Komentarz:
– uczeń otrzymuje jeden punkt za napisanie poprawnego pod względem
treści zdania pytającego;
PP
– formułuje wypowiedź ze świadomością celu (pyta)
2
1
– przestrzega norm ortogra cznych
2
– jeden punkt za zdanie napisane bezbłędnie ;
1
– zachowuje poprawność językową
2
– kolejny punkt za poprawność językową napisanego zdania (właściwy szyk
wyrazów);
1
– zachowuje poprawność gramatyczną
2
– jeden punkt za poprawność gramatyczną.
1
Udział punktów możliwych do uzyskania za każdą umiejętność badaną w sprawdzianie kompetencji
„Co w trawie piszczy” dla klasy II, po części 3.
Standard/ umiejętność Liczba punktów
Udział procentowy
Numery zadań sprawdzianu
Czytanie
10
23%
1, 2, 3, 4, 6, 8, 24
Pisanie
14
35%
9, 10, 16, 19, 21, 24, 25
Rozumowanie
5
9%
5, 12, 13, 18
Korzystanie z informacji
1
3%
14
Wykorzystywanie wiedzy w praktyce
13
30%
7, 11, 12, 13, 15, 17, 18, 20, 22, 23
144697256.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin