Diagnostyka ECM
1. zdejmij pokrywkę z złącza diagnostycznego (szukaj z przodu, po prawej stronie obok prawego kolana pasażera)2. Zewrzyj piny A i B- według rysunku poniżej:3. Włącz zapłon (nie odpalaj silnika)!
4. Odczytaj kod błędu z kontrolki
(tabela kodów poniżej)
Rysunki A i B tłumaczą... (A- kod błędu „12” ; B- kod błędu „34”) A
B
ECM typu IEFI-S
Numer kodu błędu
Opis
12
Brak usterek
13
Usterka w układzie sondy lambda
14
Nieprawidłowy sygnał z czujnika temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21
Nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia przepustnicy (TPS)
23
Nieprawidłowy sygnał z czujnika temperatury powietrza
24
Brak sygnału czujnika prędkości pojazdu (VSS)
33
Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia bezwzględnego (MAP)
42
Usterka w układzie zapłonowym
44
Zbyt uboga mieszanka
45
Za bogata mieszanka
51
Niesprawność ECM
ECM typu IEFI-6
53
Niesprawność immobilizera
brayan18.cc