Diagnostyka ECM nexia.doc

(100 KB) Pobierz
Diagnostyka ECM

 

   Diagnostyka ECM

1. zdejmij pokrywkę z złącza diagnostycznego (szukaj z przodu, po prawej stronie obok prawego kolana pasażera)


2. Zewrzyj piny A i B- według rysunku poniżej:


3. Włącz zapłon (nie odpalaj silnika)!

4. Odczytaj kod błędu z kontrolki 

(tabela kodów poniżej)

 Rysunki A i B tłumaczą... (A- kod błędu „12” ; B- kod błędu „34”)

A
 

B
 

ECM typu IEFI-S

Numer kodu błędu

Opis

12

Brak usterek

13

Usterka w układzie sondy lambda

14

Nieprawidłowy sygnał z czujnika temperatury cieczy chłodzącej (CTS)

21

Nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia przepustnicy (TPS)

23

Nieprawidłowy sygnał z czujnika temperatury powietrza

24

Brak sygnału czujnika prędkości pojazdu (VSS)

33

Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia bezwzględnego (MAP)

42

Usterka w układzie zapłonowym

44

Zbyt uboga mieszanka

45

Za bogata mieszanka

51

Niesprawność ECM

 

ECM typu IEFI-6

Numer kodu błędu

Opis

12

Brak usterek

13

Usterka w układzie sondy lambda

14

Nieprawidłowy sygnał z czujnika temperatury cieczy chłodzącej (CTS)

21

Nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia przepustnicy (TPS)

23

Nieprawidłowy sygnał z czujnika temperatury powietrza

24

Brak sygnału czujnika prędkości pojazdu (VSS)

33

Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia bezwzględnego (MAP)

42

Usterka w układzie zapłonowym

44

Zbyt uboga mieszanka

45

Za bogata mieszanka

51

Niesprawność ECM

53

Niesprawność immobilizera

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin