Złącza i kable do zmieniaczy montowanych fabrycznie w samochodach. Ze względu na tajemnice producentów zdobycie takich informacji jest bardzo trudne.Jak nie ma tu opisanego modelu to zerknij na OEM CD tabela, bo może masz do czynienia z radiem pracującym ze standardowym zmieniaczem.
Acura/Hondamodele amerykańskie po 1994 rokuzłącze w radiu
Acura
opis sygnału
Alpine M-Bus
1
bus
2
audio R
4
3
masa bus
masa audio
5
audio L
6
+12V podtrzymanie
7
+12V załączane
8
masa
obudowa
masa (ekran)
Po zamianie styków we wtyku zmieniacza Alpine będzie można używać go zamiast zmieniacza fabrycznego. Opis pasuje także od odbiorników Honda (przeznaczonych głównie na rynek amerykański). Na podstawie opisu ze strony: http://integra.cyberglobe.net/caraudio/diagrams/din.htm AUDImodel: Delta CC (Blaupunkt); zmieniacz (Alpine z logo Audi - 4D0 35 111 APE AUZ8ZA)Informację jaki to model radia dostałem mailem (dzięki). Zmieniacz ten nie jest stadardowym zmieniaczem Alpine, pracuje w innym znanym standardzie. Radio to Delta CC z szerokim przodem ale gałki pod wyświetlaczem z lewej stony. Dostałem też opis sygnałów (numeracja według wtyku DIN-8):
styk
sygnał
SDA
S.G.
SCL
R-CH
L-CH
BAT
B.G
GND
AUDIradio: Concert, Chorus II (MJ2001) Symphony, Navi MFD oraz VW: Beta 5, Gamma 5, Gamma Betle; SEAT Scala, SKODA MS501 zmieniacz: Panasonic z logo Audi lub VWPodłączenie radia ze zmieniaczem:W zmieniaczu kabel zakończony gniazdem 13pin
kolor przewodu
czerwony w ekranie
ekran dla 1
biały w ekranie
ekran dla 3
zielony
niebieski
szary
-
9
czarny
10
żółty
11
pomarańczowy
12
13
brązowy
ekran
ekran całego kabla
Patrz także w materiałach przysłanych oraz niżej: SEAT i VW.BMWmodel radia: BMW BAVARIA C BUSSINESS RDS Pioneer (tak wynika z instrukcji, którą mam)model zmieniacza: BMW 6 CD P produkcji PioneerWidok złącz (żeńskie) od strony łączenia. Numeracja złącza 14 stykowego oryginalna. Jest to kabelek między zmieniaczem (klon Pioneera CDX-M30) a kablem łączącym radio ze zmieniaczem. Jakie radio tym steruje i jakie jest w nim złącze tego nie wiem (mam tylko pewne przypuszczenia). Mimo, że zmieniacz wygląda na standard Pioneera M-BUS to dziwi brak jednego przewodu sterującego (szarego). Złącze 14 pinowe firmowane jest przez firmę hirschman (charakterystyczne logo z h). Pozostaje jeszcze tylko kwestia kabla łączeniowego radio-przelotka do zmieniacza (z prostokatnego złącza w radiu na to okrągłe 14 styków (gdybym wiedział gdzie jest fabrycznie kabel w BMW serii 5 model z 93 to bym poszukał i przerysował całość).Mam już trochę opisów do nowszych BMW, niedługo będę zamieszczał. BMWmodel zmieniacza: CDX-M2086ZBM (65.12 - 8 375 537.0)model samochodu: seria 7 po 1998 roku
masa zasilania (GND)
+12V BATT
K-BUS
WJXT