OEM.doc

(298 KB) Pobierz

Złącza i kable do zmieniaczy montowanych fabrycznie w samochodach. Ze względu na tajemnice producentów zdobycie takich informacji jest bardzo trudne.

Jak nie ma tu opisanego modelu to zerknij na OEM CD tabela, bo może masz do czynienia z radiem pracującym ze standardowym zmieniaczem.


Acura/Honda
modele amerykańskie po 1994 roku
złącze w radiu
 

Acura

opis sygnału

Alpine M-Bus

1

bus

1

2

audio R

4

3

masa bus

3

4

masa audio

2

5

audio L

5

6

+12V podtrzymanie

6

7

+12V załączane

7

8

masa

8

obudowa

masa (ekran)

obudowa

Po zamianie styków we wtyku zmieniacza Alpine będzie można używać go zamiast zmieniacza fabrycznego. Opis pasuje także od odbiorników Honda (przeznaczonych głównie na rynek amerykański).
Na podstawie opisu ze strony: http://integra.cyberglobe.net/caraudio/diagrams/din.htm

AUDI
model: Delta CC (Blaupunkt); zmieniacz (Alpine z logo Audi - 4D0 35 111 APE AUZ8ZA)

Informację jaki to model radia dostałem mailem (dzięki). Zmieniacz ten nie jest stadardowym zmieniaczem Alpine, pracuje w innym znanym standardzie. Radio to Delta CC z szerokim przodem ale gałki pod wyświetlaczem z lewej stony. Dostałem też opis sygnałów (numeracja według wtyku DIN-8):

styk

sygnał

1

SDA

2

S.G.

3

SCL

4

R-CH

5

L-CH

6

BAT

7

B.G

8

GND


AUDI
radio: Concert, Chorus II (MJ2001) Symphony, Navi MFD oraz VW: Beta 5, Gamma 5, Gamma Betle; SEAT Scala, SKODA MS501
zmieniacz: Panasonic z logo Audi lub VW
Podłączenie radia ze zmieniaczem:


W zmieniaczu kabel zakończony gniazdem 13pin
 

styk

kolor przewodu

1

czerwony w ekranie

2

ekran dla 1

3

biały w ekranie

4

ekran dla 3

5

zielony

6

niebieski

7

szary

8

-

9

czarny

10

żółty

11

pomarańczowy

12

-

13

brązowy

ekran

ekran całego kabla

Patrz także w materiałach przysłanych oraz niżej: SEAT i VW.

BMW
model radia: BMW BAVARIA C BUSSINESS RDS Pioneer (tak wynika z instrukcji, którą mam)
model zmieniacza: BMW 6 CD P produkcji Pioneer

Widok złącz (żeńskie) od strony łączenia. Numeracja złącza 14 stykowego oryginalna. Jest to kabelek między zmieniaczem (klon Pioneera CDX-M30) a kablem łączącym radio ze zmieniaczem. Jakie radio tym steruje i jakie jest w nim złącze tego nie wiem (mam tylko pewne przypuszczenia). Mimo, że zmieniacz wygląda na standard Pioneera M-BUS to dziwi brak jednego przewodu sterującego (szarego). Złącze 14 pinowe firmowane jest przez firmę hirschman (charakterystyczne logo z h). Pozostaje jeszcze tylko kwestia kabla łączeniowego radio-przelotka do zmieniacza (z prostokatnego złącza w radiu na to okrągłe 14 styków (gdybym wiedział gdzie jest fabrycznie kabel w BMW serii 5 model z 93 to bym poszukał i przerysował całość).
Mam już trochę opisów do nowszych BMW, niedługo będę zamieszczał.

BMW
model zmieniacza: CDX-M2086ZBM (65.12 - 8 375 537.0)
model samochodu: seria 7 po 1998 roku
 

styk

sygnał

1

masa zasilania (GND)

2

+12V BATT

3

K-BUS

4

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin