TOK WPROWADZANIA LITERY
w przedszkolu
1. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do ćwiczeń w mówieniu;
2. Wyodrębnienie wyrazu podstawowego;
3. Analiza i synteza słuchowa wyrazu podstawowego oraz innych wyrazów z daną głoską:
a) wybrzmiewanie wyrazu podstawowego sylabami i w całości;
b) wybrzmiewanie wyrazu podstawowego głoskami i w całości;
c) modelowanie dźwiękowej struktury wyrazu;
d) określanie miejsca podanych głosek w wyrazie i wybrzmiewanie ich w
izolacji;
e) wyodrębnianie w wyrazie podstawowym nowej głoski;
f) podawanie wyrazów z nową głoską w nagłosie, wygłosie i śródgłosie;
4. Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego oraz innych wyrazów z daną literą:
a) pokaz nowej litery drukowanej małej i wielkiej;
b) rozpoznawanie nowej litery drukowanej małej i wielkiej spośród innych liter;
c) układanie wyrazu podstawowego z liter drukowanych oraz innych wyrazów z nową literą;
d) pokaz wyrazu przedstawionego literami pisanymi;
e) wyodrębnienie nowej litery pisanej;
5. Wyszukiwanie w tekście wyrazów z nową literą.
ab_cdef_88