plany1.doc

(1308 KB) Pobierz
MIESIECZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ – MAJ

MIESIECZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ   –   MAJ

  TEMAT KOMPLEKSOWY : „Zwierzęta żyjące w zoo

A - dzieci 6 - letnie; B - dzieci 5 - letnie ; C - dzieci młodsze

 

1.

 

              2. 05..05

 

Przyrodnicza

Słowna

Ruchowa

Plastyczna

 

1. Prace porządkowo - pielęgnacyjne w kąciku przyrody. A: wycinanie obrazków ze zwierzętami. Zabawy konstrukcyjne. Ćwiczenia poranne - zestaw 29.

 

2. Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących w ZOO.

-omówienie sposobów opiekowania się zwierzętami i odpowiedzialności za zwierzę oraz konieczności leczenia w razie choroby.

- „Wielbłądy” - zabawa ruchowa

 

3. „Słoń” - kolorowanie obrazka.

 

4.Pobyt w ogrodzie przedszkolnym - zabawy w piaskownicy.

1.Dziecko potrafi ułożyć w klaserze kartoniki wg podanego wzoru.

 

 

2. Dz. rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w ZOO,

-zna sposoby opiekowania się nimi,

- wie, że w razie choroby konieczne jest leczenie

- potrafią poruszać się na czworakach z wyprostowanymi nogami i rękami, z wysoko uniesionymi biodrami, udając wielbłądy.

3.Dz. starannie kolorują obrazek słonia.

 

4. Dz. rozumie konieczność szanowania działalności innych: wytworów ich pracy; sposobów i form zabaw

 

 

2.

 

4. 05. .05

 

Matematyczna

Słowna

Ruchowa

Muzyczna

 

1. Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne, budowanie nt. „ZOO”. Klasyfikowanie zwierząt wg określonych cech. Porównywanie liczebności zbiorów.

 

2. Zestawienie rysunków zwierząt z zagadkami literackimi W.Rawy pt. „Zwierzyniec”

-wprowadzenie litery „Z, z”

- „Wąż” - zabawa ruchowa

 

3. „Bukiet” - nauka piosenki.

 

4. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym - zabawy z elementem wspinania się

1. Dz. potrafi klasyfikować zwierzęta wg określonych cech - mięso i roślinożerne, poruszające się tylko po ziemi, potrafiące wejść na drzewo.

2. Dz. potrafi zestawić rysunki zwierząt z zagadkami,

-zna literę „Z, z”

-potrafi poruszać się jak „wąż”

3.Dz.zna słowa i melodię piosenki.

 

4. Dz. zachowuje ostrożność podczas wspinania się na drabinki.

 

 

3.

 

5. 05. 05

 

Literacka

Słowna

Ruchowa

Matematyczna

 

1. A,B: doskonalenie analizy i syntezy słuchowo - wzrokowej. Dz. mł.: kolorowanie w książeczkach.

 

2. „Zabawkowe ZOO” - zapoznanie z  treścią  wiersza S.Karaszewskiego

-zorganizowanie „ZOO” z pluszowych zabawek

- Czujne lwy” - zabawa ruchowa

 

3.Wprowadzenie znaków matematycznych „<” , „>”

-rozwiązywanie zadań matematycznych na dodawanie

 

4. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym - zabawy ruchowe z elementem śpiewu

1. Dz. potrafi dokonać analizy i syntezy słuchowo - wzrokowej

 

2. Dziecko przestrzega zasad i norm podczas zabawy,

-dz. potrafią ułożyć nazwy zwierząt z sylab

 

 

3.Dz potrafi ułożyć działania matematyczne z użyciem poznanych znaków „<, >”

 

4. Dzieci przestrzegają zasad podczas zabawy, pamiętają teksty piosenek.

 

 

 

4.

 

6. 05. .05

 

Słowna

Ruchowa

1. Etiudki pantomimiczne - przedstawienie wybranego zwierzęcia gestem, głosem i ruchem.

 

2.Układanie z liter alfabetu ruchomego oraz z sylab nazw zwierząt --5 -6 l.,

-rozwiązywanie rebusów

-dz. mł.: oglądanie czasopism, wyszukiwanie ilustracji o zwierzetach.

 

3. Ćwiczenia gimnastyczne -zestaw l

 

4. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Stosowanie form grzecznościowych.

-dz. 6-letnie:pisanie po śladzie litery „Z, z”

1. Dziecko potrafi gestem, głosem i ruchem przedstawić wybrane zwierze w formie pantomimy.

2. Dz. układa z liter alfabetu ruchomego nazwy zwierząt, odczytuje wyrazy

-          dz. potrafi w spokoju przeglądać czasopisma,

-          wypowiada się nt. ilustracji zwierząt.

 

3. Dz. wykonują polecenia N.

 

4. Stosuje podczas zabawy formy grzecznościowe

-dz. pisze po śladzie

 

TEMAT KOMPLEKSOWY : „To właśnie Ja”

 

 

5.

 

9. 05. 05

Zdrowotna

Literacka

Słowna

Plastyczna

 

1. Prace pielęgnacyjno - porządkowe w kąciku przyrody. Wdrażanie do codziennej i systematycznej higieny (mycie rąk i twarzy). Zachęcanie do mycia zębów w przedszkolu. Ćw. poranne - zestaw nr 30.

2. „Ogródek mamy” - zapoznanie z treścią wiersza E.Skarżyńskiej,

-utrwalenie pojęć: dzień, tydzień, miesiąc, rok, poprzez wywoływanie z pamięci niektórych ważniejszych wydarzeń z życia i na podstawie ilustracji

3. Wykonanie albumu grupy przedszkolnej, z wykorzystaniem zdjęć i autoportretów wykonanych przez dzieci

4. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Stosowanie form grzecznościowych.

-A: kończenie pisania po śladzie

1.dz. potrafią podlewać kwiaty

-wiedza, że należy codziennie i systematycznie myć ręce, twarz i zęby

 

2. Dz. uważnie słucha, wypowiada się nt.: „Jak będę wyglądał, kiedy będę dorosły?”

-zna pojęcia dzień, tydzień, miesiąc, rok

 

 

3. Potrafi narysować autoportret lub ramkę wokół zdjęcia

 

4. Stosuje podczas zabawy formy grzecznościowe

-dz. pisze po śladzie

 

 

6.

 

10. 05. 05

Przyrodnicza

Literacka

Słowna

Ruchowa

Matematyczna

 

 

1. Dowolne zabawy przy stolikach: gry planszowe, puzzle itp.

-A,B: poznanie faz rozwoju: motyla, koguta, drzewa;

-posługiwanie się terminami: szybko, wolno, najszybciej, najwolniej

2. „Śmieszny portret” - zapoznanie z tekstem S.Karaszewskiego

-zachęcenie do wypowiedzi nt. wiersza i własnego wyglądu

3. zapoznanie z różnego rodzaju miarami - wzrostu, ciężaru, temperatury.

-porównywanie wzrostu dzieci.

4. Zabawy kołowe z elementem śpiewu,

-A:  wykonywanie ćwiczeń w zeszytach.

1.Dz. potrafi współdziałać w grupie, przestrzegać reguł gry;

-Dz. zna fazy rozwoju: motyla, koguta, drzewa;

-posługuje się terminami: szybko, wolno, najszybciej, najwolniej

2. Dz. uważnie słucha, wypowiada się nt.: wiersza i własnego wyglądu

3. Dz. wie czym się mierzy wzrost, wagę, temperaturę,

-posługuje się terminami: najwyższy, najniższy, takiego samego wzrostu,

4. Dz. zna słowa i melodię piosenek towarzyszącym zabawom tradycyjnym np.: Karuzela, Murzynek,  itp.

- A: rozumieją polecenia nauczycielki, wykonują ćwiczenia w zeszytach „Literki”

 

 

7.

 

11. 05. 05

 

 

Literacka

Słowna

Ruchowa

 

 

1. 1. Zabawy konstrukcyjno - manipulacyjne przy użyciu różnego rodzaju klocków. Dz. 6l. - ćwiczenia w czytaniu.

2. Zachęcanie do wypowiedzi nt. ilustracji

-6l i dz. zdolne (Agnieszka) wprowadzenie litery „F, f”

 

3. Ćwiczenia gimnastyczne - zestaw 1.

 

4. Zabawy na świeżym powietrzu

1.Dz uświadamia sobie prawo do wyrażania niezadowolenia w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, kiedy coś sprawia przykrość.

2. Dz. wypowiada się nt. ilustracji; wie co robi chłopiec, jak przygotował się do pracy;

-zna literę „F, f”

-dokonuje analizy i syntezy słuchowo - wzrokowej wyrazów z literą „f”

3. Dz. potrafi podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych współpracować z kolegą.

4. Dz. rozumie i przestrzega zasady bezpiecznej zabawy

 

 

8.

 

12. 05. 05

 

Literacka

Słowna

 

1. B,C: kolorowanie w książeczkach. A: pisanie po śladzie, wykonywanie ćwiczeń w podręcznikach.

2. Przedstawienie dzieciom zaproszonego gościa, Panią Bibliotekarkę, Judytę Ziegler,  jej pracę

- zachęcenie do czytania książek dzieciom przez ich rodziców, opiekunów

3. „Foka” - zapoznanie z treścią wiersza J.Brzechwy

4. Zabawy samorzutne - wdrażanie do zgodnej zabawy

-dz. potrafią ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin