MIESIECZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ – MAJ
TEMAT KOMPLEKSOWY : „Zwierzęta żyjące w zoo”
1.
2. 05..05
Przyrodnicza
Słowna
Ruchowa
Plastyczna
1. Prace porządkowo - pielęgnacyjne w kąciku przyrody. A: wycinanie obrazków ze zwierzętami. Zabawy konstrukcyjne. Ćwiczenia poranne - zestaw 29.
2. Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących w ZOO.
-omówienie sposobów opiekowania się zwierzętami i odpowiedzialności za zwierzę oraz konieczności leczenia w razie choroby.
- „Wielbłądy” - zabawa ruchowa
3. „Słoń” - kolorowanie obrazka.
4.Pobyt w ogrodzie przedszkolnym - zabawy w piaskownicy.
1.Dziecko potrafi ułożyć w klaserze kartoniki wg podanego wzoru.
2. Dz. rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w ZOO,
-zna sposoby opiekowania się nimi,
- wie, że w razie choroby konieczne jest leczenie
- potrafią poruszać się na czworakach z wyprostowanymi nogami i rękami, z wysoko uniesionymi biodrami, udając wielbłądy.
3.Dz. starannie kolorują obrazek słonia.
4. Dz. rozumie konieczność szanowania działalności innych: wytworów ich pracy; sposobów i form zabaw
2.
4. 05. .05
Matematyczna
Muzyczna
1. Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne, budowanie nt. „ZOO”. Klasyfikowanie zwierząt wg określonych cech. Porównywanie liczebności zbiorów.
2. Zestawienie rysunków zwierząt z zagadkami literackimi W.Rawy pt. „Zwierzyniec”
-wprowadzenie litery „Z, z”
- „Wąż” - zabawa ruchowa
3. „Bukiet” - nauka piosenki.
4. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym - zabawy z elementem wspinania się
1. Dz. potrafi klasyfikować zwierzęta wg określonych cech - mięso i roślinożerne, poruszające się tylko po ziemi, potrafiące wejść na drzewo.
2. Dz. potrafi zestawić rysunki zwierząt z zagadkami,
-zna literę „Z, z”
-potrafi poruszać się jak „wąż”
3.Dz.zna słowa i melodię piosenki.
4. Dz. zachowuje ostrożność podczas wspinania się na drabinki.
3.
5. 05. 05
Literacka
1. A,B: doskonalenie analizy i syntezy słuchowo - wzrokowej. Dz. mł.: kolorowanie w książeczkach.
2. „Zabawkowe ZOO” - zapoznanie z treścią wiersza S.Karaszewskiego
-zorganizowanie „ZOO” z pluszowych zabawek
- Czujne lwy” - zabawa ruchowa
3.Wprowadzenie znaków matematycznych „<” , „>”
-rozwiązywanie zadań matematycznych na dodawanie
4. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym - zabawy ruchowe z elementem śpiewu
1. Dz. potrafi dokonać analizy i syntezy słuchowo - wzrokowej
2. Dziecko przestrzega zasad i norm podczas zabawy,
-dz. potrafią ułożyć nazwy zwierząt z sylab
3.Dz potrafi ułożyć działania matematyczne z użyciem poznanych znaków „<, >”
4. Dzieci przestrzegają zasad podczas zabawy, pamiętają teksty piosenek.
4.
6. 05. .05
1. Etiudki pantomimiczne - przedstawienie wybranego zwierzęcia gestem, głosem i ruchem.
2.Układanie z liter alfabetu ruchomego oraz z sylab nazw zwierząt --5 -6 l.,
-rozwiązywanie rebusów
-dz. mł.: oglądanie czasopism, wyszukiwanie ilustracji o zwierzetach.
3. Ćwiczenia gimnastyczne -zestaw l
4. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Stosowanie form grzecznościowych.
-dz. 6-letnie:pisanie po śladzie litery „Z, z”
1. Dziecko potrafi gestem, głosem i ruchem przedstawić wybrane zwierze w formie pantomimy.
2. Dz. układa z liter alfabetu ruchomego nazwy zwierząt, odczytuje wyrazy
- dz. potrafi w spokoju przeglądać czasopisma,
- wypowiada się nt. ilustracji zwierząt.
3. Dz. wykonują polecenia N.
4. Stosuje podczas zabawy formy grzecznościowe
-dz. pisze po śladzie
TEMAT KOMPLEKSOWY : „To właśnie Ja”
5.
9. 05. 05
Zdrowotna
1. Prace pielęgnacyjno - porządkowe w kąciku przyrody. Wdrażanie do codziennej i systematycznej higieny (mycie rąk i twarzy). Zachęcanie do mycia zębów w przedszkolu. Ćw. poranne - zestaw nr 30.
2. „Ogródek mamy” - zapoznanie z treścią wiersza E.Skarżyńskiej,
-utrwalenie pojęć: dzień, tydzień, miesiąc, rok, poprzez wywoływanie z pamięci niektórych ważniejszych wydarzeń z życia i na podstawie ilustracji
3. Wykonanie albumu grupy przedszkolnej, z wykorzystaniem zdjęć i autoportretów wykonanych przez dzieci
-A: kończenie pisania po śladzie
1.dz. potrafią podlewać kwiaty
-wiedza, że należy codziennie i systematycznie myć ręce, twarz i zęby
2. Dz. uważnie słucha, wypowiada się nt.: „Jak będę wyglądał, kiedy będę dorosły?”
-zna pojęcia dzień, tydzień, miesiąc, rok
3. Potrafi narysować autoportret lub ramkę wokół zdjęcia
6.
10. 05. 05
1. Dowolne zabawy przy stolikach: gry planszowe, puzzle itp.
-A,B: poznanie faz rozwoju: motyla, koguta, drzewa;
-posługiwanie się terminami: szybko, wolno, najszybciej, najwolniej
2. „Śmieszny portret” - zapoznanie z tekstem S.Karaszewskiego
-zachęcenie do wypowiedzi nt. wiersza i własnego wyglądu
3. zapoznanie z różnego rodzaju miarami - wzrostu, ciężaru, temperatury.
-porównywanie wzrostu dzieci.
4. Zabawy kołowe z elementem śpiewu,
-A: wykonywanie ćwiczeń w zeszytach.
1.Dz. potrafi współdziałać w grupie, przestrzegać reguł gry;
-Dz. zna fazy rozwoju: motyla, koguta, drzewa;
-posługuje się terminami: szybko, wolno, najszybciej, najwolniej
2. Dz. uważnie słucha, wypowiada się nt.: wiersza i własnego wyglądu
3. Dz. wie czym się mierzy wzrost, wagę, temperaturę,
-posługuje się terminami: najwyższy, najniższy, takiego samego wzrostu,
4. Dz. zna słowa i melodię piosenek towarzyszącym zabawom tradycyjnym np.: Karuzela, Murzynek, itp.
- A: rozumieją polecenia nauczycielki, wykonują ćwiczenia w zeszytach „Literki”
7.
11. 05. 05
1. 1. Zabawy konstrukcyjno - manipulacyjne przy użyciu różnego rodzaju klocków. Dz. 6l. - ćwiczenia w czytaniu.
2. Zachęcanie do wypowiedzi nt. ilustracji
-6l i dz. zdolne (Agnieszka) wprowadzenie litery „F, f”
3. Ćwiczenia gimnastyczne - zestaw 1.
4. Zabawy na świeżym powietrzu
1.Dz uświadamia sobie prawo do wyrażania niezadowolenia w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, kiedy coś sprawia przykrość.
2. Dz. wypowiada się nt. ilustracji; wie co robi chłopiec, jak przygotował się do pracy;
-zna literę „F, f”
-dokonuje analizy i syntezy słuchowo - wzrokowej wyrazów z literą „f”
3. Dz. potrafi podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych współpracować z kolegą.
4. Dz. rozumie i przestrzega zasady bezpiecznej zabawy
8.
12. 05. 05
1. B,C: kolorowanie w książeczkach. A: pisanie po śladzie, wykonywanie ćwiczeń w podręcznikach.
2. Przedstawienie dzieciom zaproszonego gościa, Panią Bibliotekarkę, Judytę Ziegler, jej pracę
- zachęcenie do czytania książek dzieciom przez ich rodziców, opiekunów
3. „Foka” - zapoznanie z treścią wiersza J.Brzechwy
4. Zabawy samorzutne - wdrażanie do zgodnej zabawy
-dz. potrafią ...
joan631