Temperament i samoocena mł - badania.doc

(15 KB) Pobierz

Temperament i samoocena młodzieży a pozycja socjometryczna w dzieci grupie

Cel badawczy

Cel główny

1 Ustalenie zależności pomiędzy  Temperament i samoocena młodzieży a pozycja socjometryczna w grupie

2 Zbadanie zmian pomiędzy Temperament i samoocena młodzieży a pozycja socjometryczna w grupie

3 Ustalenie zależności pomiędzy samooceną młodzieży a pozycja socjometryczną dzieci w grupie

 

Cele diagnostyczne

1 Zbadanie temperamentu młodzieży w badanej grupie

2 Zbadanie samooceny młodzieży w badanej grupie

3 Określenie pozycji socjometrycznej dzieci w badanej grupie

4 Ustalenie czy i płeć badanych determinuje ich pozycje socjometryczną w grupie

5 Ustalenie czy i jak wiek wpływa na pozycje socjometryczną w grupie

6 Ustalenie czy i jak sytuacja finansowa rodziny wpływa na pozycje socjometryczną w grupie

7 Ustalenie czy i jak typ rodziny wpływa na pozycje socjometryczną w grupie

 

Problem badawczy

1 Czy i jak istnieje zależności pomiędzy temperamentem i samoocena młodzieży a pozycją socjometryczną  dzieci w grupie

2 Czy i jak istnieje zależności pomiędzy temperamentem a pozycją socjometryczną dzieci w grupie

3 Czy i jak istnieje zależności pomiędzy  samooceną a pozycją socjometryczną dzieci w grupie

4 Jakie typy temperamentu występują w badanej grupie

5 Jakie są pozycje socjometryczne dzieci w badanej grupie

6 Czy i jak płeć młodzieży determinuje pozycje socjometryczną

7 Czy i jak wiek młodzieży determinuje ich pozycje socjometryczną

8 Czy i jak sytuacja finansowa rodziny wpływa na pozycje socjometryczną młodzieży w grupie

9 Czy jak typ rodzinny determinuje pozycje socjometryczną dzieci w grupie

 

Hipotezy

1 Zakłada się,  że temperament i samoocena wpływa na pozycje socjometryczną  dzieci w grupie

2 Zakłada się, że temperament wpływa na pozycje socjometryczną  dzieci w grupie

3 Zakłada się , że im większy temperament tym wyższa pozycja socjometryczna dzieci w grupie

4 Zakłada się, że samoocena wpływa na pozycje socjometryczną

5 Zakłada się, że im większa samoocena tym wyższa pozycja socjometryczna dzieci w grupie

Ad 2

Zmienna  niezależna

X1- temperament

X2 -samoocena

Zmienna zależna

Y1-  pozycja socjometryczna

 

Wskaźniki

X1 wyniki testu do badania temperamentu

X2 wyniki testu do badania samooceny

Y1 wyniki ankiety do badania pozycji socjometrycznej

 

Pytania

Czy jesteś impulsywny?

Czy osoba, o której myślisz reaguje impulsywnie?

Czy w stresującej sytuacji czujesz się nie pewnie ?

 

Argumenty

Człowiek z wysoką samoocena jest pewniejszy siebie

Zgłoś jeśli naruszono regulamin