Temperament i samoocena młodzieży a pozycja socjometryczna w dzieci grupie
Cel badawczy
Cel główny
1 Ustalenie zależności pomiędzy Temperament i samoocena młodzieży a pozycja socjometryczna w grupie
2 Zbadanie zmian pomiędzy Temperament i samoocena młodzieży a pozycja socjometryczna w grupie
3 Ustalenie zależności pomiędzy samooceną młodzieży a pozycja socjometryczną dzieci w grupie
Cele diagnostyczne
1 Zbadanie temperamentu młodzieży w badanej grupie
2 Zbadanie samooceny młodzieży w badanej grupie
3 Określenie pozycji socjometrycznej dzieci w badanej grupie
4 Ustalenie czy i płeć badanych determinuje ich pozycje socjometryczną w grupie
5 Ustalenie czy i jak wiek wpływa na pozycje socjometryczną w grupie
6 Ustalenie czy i jak sytuacja finansowa rodziny wpływa na pozycje socjometryczną w grupie
7 Ustalenie czy i jak typ rodziny wpływa na pozycje socjometryczną w grupie
Problem badawczy
1 Czy i jak istnieje zależności pomiędzy temperamentem i samoocena młodzieży a pozycją socjometryczną dzieci w grupie
2 Czy i jak istnieje zależności pomiędzy temperamentem a pozycją socjometryczną dzieci w grupie
3 Czy i jak istnieje zależności pomiędzy samooceną a pozycją socjometryczną dzieci w grupie
4 Jakie typy temperamentu występują w badanej grupie
5 Jakie są pozycje socjometryczne dzieci w badanej grupie
6 Czy i jak płeć młodzieży determinuje pozycje socjometryczną
7 Czy i jak wiek młodzieży determinuje ich pozycje socjometryczną
8 Czy i jak sytuacja finansowa rodziny wpływa na pozycje socjometryczną młodzieży w grupie
9 Czy jak typ rodzinny determinuje pozycje socjometryczną dzieci w grupie
Hipotezy
1 Zakłada się, że temperament i samoocena wpływa na pozycje socjometryczną dzieci w grupie
2 Zakłada się, że temperament wpływa na pozycje socjometryczną dzieci w grupie
3 Zakłada się , że im większy temperament tym wyższa pozycja socjometryczna dzieci w grupie
4 Zakłada się, że samoocena wpływa na pozycje socjometryczną
5 Zakłada się, że im większa samoocena tym wyższa pozycja socjometryczna dzieci w grupie
Ad 2
Zmienna niezależna
X1- temperament
X2 -samoocena
Zmienna zależna
Y1- pozycja socjometryczna
Wskaźniki
X1 wyniki testu do badania temperamentu
X2 wyniki testu do badania samooceny
Y1 wyniki ankiety do badania pozycji socjometrycznej
Pytania
Czy jesteś impulsywny?
Czy osoba, o której myślisz reaguje impulsywnie?
Czy w stresującej sytuacji czujesz się nie pewnie ?
Argumenty
Człowiek z wysoką samoocena jest pewniejszy siebie
gandzia29