Luty 1.doc

(69 KB) Pobierz
Luty

5

 

Luty 

Te­maty kom­plek­sowe

 

I. W co się ba­wić zimą?

II. Pol­ska – moja Oj­czy­zna.

 

Za­da­nia wy­cho­waw­cze

 

1.     Wdra­ża­nie do roz­po­zna­wa­nia sy­tu­acji za­gra­ża­­cych zdro­wiu i bez­pie­czeń­stwu. Wy­ra­bia­nie umie­jęt­no­ści ra­dze­nia so­bie w sy­tu­acjach trud­nych.

2.     Wpro­wa­dze­nie w „świat roz­ry­wek umy­sło­wych” – do­strze­ga­nie przy­jem­no­ści w sa­mo­dziel­nej pracy umy­sło­wej i od­czu­wa­nie sa­tys­fak­cji z uzy­ska­nych efek­tów. Na­by­wa­nie wiary we wła­sne siły.

3.     Two­rze­nie więzi uczu­cio­wej ze śro­do­wi­skiem, w któ­rym dziecko wzra­sta.

4.     Bu­dze­nie świa­do­mo­ści na­ro­do­wej.

 

Temat dnia

Cele

Uwagi

W co się bawić zimą?

„Zabawy na cztery pory roku”

-          opowiadają treść obrazów tematycznych „Nasze zabawy”, nazywają przedstawione na nich sprzęty sportowe,

-          przedstawiają w formie zagadki, za pomocą uniwersalnych środków wyrazu (ruchu ciała, gestu, mimiki) czynności oraz rodzaj sprzętu, którego „używają”,

-          starannie wykonują ćwiczenia w ABC. Książce sześciolatka.

 

„Zabawy klockami”

-          segregują klocki geometryczne ze względu na posiadane cechy, określają je przez wy­mienianie wyodrębnionych cech (próby de­finiowania),

-          liczą elementy zbiorów figur geometrycz­nych, łączą rysunek z symbolicznymi ozna­kowaniami liczebności zbiorów (figurami liczbowymi i cyframi), ABC. Książka sze­ściolatka, s. 46,

-          rozwijają inwencję twórczą w zabawie „Kto zbuduje najładniejszy dom?”

-           zestaw ćwiczeń gimna­stycznych nr VIII. - czworakowanie z omijaniem przeszkód, do­skonalenie orientacji w przestrzeni i oceny kierunku.

 

„Na lodowisku… i nie tylko”

-           układają opowiadanie o 3 – częściowej strukturze, określając czas i miejsce akcji,

-           oceniają postępowanie bohaterów,

-          potrafią przewidzieć skutki ślizgania się na naturalnych zbiornikach wodnych,

-          malują farbami plakatowymi na temat „Zi­mowe zabawy” – przedstawiają zimowy krajobraz i swoją ulubioną zabawę na świe­żym powietrzu

 

„Zabawy na niepo­godę”

-           rozwiązują krzyżówki (na miarę swoich możliwości),

-           określają nastrój i charakter piosenki „Po­dajmy sobie ręce”,

-           rozpoznają melodię refrenu, realizując okre­ślone zadania ruchowo – rytmiczne,

-           w swobodnych wypowiedziach udzielają odpowiedzi na pytanie „Kto to jest przyja­ciel?”

Rozwiązują plątaninki lite­rowe, układają zdania rozwi­nięte z odczy­tanymi wyra­zami; porząd­kują liczby 1 – 10 wg wzra­stającej liczeb­ności (zabawa w „kartofelki”),

„Chcę zdobyć tytuł mi­strza w rachowaniu

-          sprawdzenie kompetencji dzieci w zakresie opanowania dodawania i odejmowania,

-          ćwiczenia w rachowaniu pomagające dzie­ciom przejść na poziom dodawania i odej­mowania w pamięci,

-          kształtowanie odporności emocjonalnej: podejmowanie wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć,

-          Zestaw zabaw rucho­wych według metody C. Orffa – „Zabawy z ga­zetami” - rozwijanie naturalnej ruchliwości dziecka, kształcenie inwencji twórczej.

 

„W świecie bajek”

-          rozwiązują zagadki o postaciach z bajek, powstrzymują chęć wypowiadania się w czasie odpowiedzi kolegi (koleżanki),

-          przedstawiają w sposób niewerbalny boha­te­rów bajek,

-          ilustrują określonymi formami ruchu treść bajki „Czerwony Kapturek”,

-          rozwijają umiejętność skojarzeń oraz przy­pominania i wiązania faktów w czasie słu­chania bajki „Poplątane – pomieszane”,

-          rozpoznają przedstawione na obrazach po­staci i akcesoria z bajek, uzupełniają braku­jące elementy – praca z ABC. Książka sze­ściolatka, s. 52.

„Gdzie jest moja czapka?”- czytają podpisy w formie zdań pod obrazkami, poznają ksią­żeczki z serii „Słoneczna Biblioteka”, wykazują chęć samodzielnego czytania „prawdziwych” książek

Polska – moja Ojczyzna

„Czy znasz swoje mia­sto?”

-          Rozpoznają na zdjęciach i nazywają charak­terystyczne obiekty miasta,

-          określają różnice między zabytkowymi a współczesnymi budowlami,

-          potrafią wyjaśnić pojęcie „zabytek”,

-           słu­chają piosenki pt. „Piosenka o naszym mieście” i omawiają jej treść; śpiewają refren,

-           rysują kredkami na temat: „Moje miasto” - przedstawiają dowolny obiekt uwzględnia­jąc jego cechy charakterystyczne.

 

„Legendy naszego miasta”

-          uważnie...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin