Plan pracy STYCZEŃ.doc

(86 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

STYCZEŃ 2010

 

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

I.                  Zima biała, śnieg wokoło rozsypała

II.               Pomagamy ptakom

III.           Babcia i Dziadek

IV.          W karnawale mamy bale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 I. ZIMA BIAŁA, ŚNIEG WOKOŁO ROZSYPAŁA

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    4 stycznia`10

I.Ćwiczenia ortofoniczne do słów piosenki:Tupu – tup po śniegu, zabawa ruch-naśl.do słów piosenki.

Zestaw zabaw porannych nr 7 wg Wlaźnik

II.Zima – H.Ożogowskiej – słuchanie z wierszem, nauka na pamięć, omówienie treści wiersza na pods.ilustracji przedstawiającej Panią Zimę. Rozmowa kierowana n/t zimy i jej przyjaciół: śniegu, bałwana, lodu, mrozu. Zabawa z el.rzutu: Śnieżne kulki.

III.Budowanie z klocków plastikowych, łączenie elem.w formy przestrzenne. Zab ruch ze śpiewem: Bałwan

D+A

 

 

D+E

 

 

 

 

 

C

 

 

-prawidłowo wymawia wyrazy

 

 

-wie, po czym poznać zimę

 

 

 

 

 

-wznosi budowle z klocków

   WT    5 stycznia`10

I.Zima – wyeksponowanie w kąciku książeczek o w/w tematyce. Filtr poranny w łazience- dokładne mycie rąk – doskonalenie.

II.Śniegowe gwiazdki - rozpoznawanie i układanie zbiorów przedmiotów według kształtu na podstawie różnorodnych kształtów gwiazdek śniegowych; doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze w zakresie liczby 3 i 4.  Spacer wokół przedszkola – obserwacja pogody.

III.Układanie puzzli 3l- 4 części, 4l- 6 części

Wirujące gwiazdki- ćw. kinestezjologii edukacyjnej wg Dennisona

E+A

 

 

F+A

 

 

 

 

 

 

D+A

-sięga po książeczki

 

 

-potrafi porównać kształty gwiazdek

 

 

 

 

 

-składa puzzle

   ŚR    6 stycznia`10

I.Odszukaj taki sam element – zab.dyd. wyszukiwanie 2 takich samych elementów (gwiazdki, choinki, bałwanki).

II.Śnieg zasypał pola, lasy – wyjście do ogrodu w celu obserwacji zimowej pogody. Wspólne zabawy ruchowe na śniegu: Zimowe igraszki wg I.Salach. (3l, s.41). Kontynuowanie ćwiczeń naprzemiennych: aktywizowanie półkul mózgowych do równoczesnej pracy oraz  pozycji Cook’a

III.Zabawy swobodne wg zainteresowań. Zabawa ruchowa: Śnieżne kulki

D+A

 

 

A

 

 

 

 

 

 

C

-rozpoznaje takie same elementy

 

 

-wesoło bawi się na śniegu

 

 

 

 

 

 

-zgodnie bawi się obok siebie

   CZW  7 stycznia`10

I.Wiatr i zima – dmuchanie na gwiazdki z cienkiej bibułki, odpowiedni układ warg.

II.Bałwan- malowanie na niebieskim papierze białą farbą-  zaznaczonych kół, ułożonych w kształt bałwana. Przeliczanie kół w zakresie 3, porównywanie wielkości.  Zabawa  ze śpiewem: Bałwan

III.Tancerka i kominiarczyk – słuchanie baśni wg utworu Andersena. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawa: Śnieżne kulki.

D+A

 

G

 

 

 

 

D

-ćwiczy mięśnie warg

 

-potrafi zamalować koła na kolor biały

 

 

 

-słucha opowiadania

   PT   8 stycznia`10

I.Cztery wrony – T. Kubiaka, określenie przez dzieci kolorów występujących w wierszu: czarna wrona, biały śnieg.

II.Zima, zima – osłuchanie z piosenką, określanie nastroju piosenki (wesoła, skoczna) Ćwiczenia słuchu muzycznego poprzez rozróżnianie kontrastowego tempa. Zabawy zimowe na powietrzu, na śniegu i ze śniegiem.

III.Rysowanie kredkami świecowymi n/t dowolny, rozbudzanie wyobraźni. Zabawa: Gwiazdki śniegu.

D+A

 

 

G+A

 

 

 

 

G

-rozróżnia czarny i biały kolor

 

 

-zna piosenkę

 

 

 

 

-prawidłowo trzyma kredkę

            

          II. POMAGAMY PTAKOM

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    11 stycznia`10

I.Głosy – zabawa, rozpoznawanie ptasich głosów, z kasety. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Zest.zab.poran. nr 5/ Wlaźnik

II.Zapasy – słuchanie opowiadania wg I.Salach,, zaznajomienie z sytuacja ptaków, które nie przygotowują zapasów na zimę, rozumienie konieczności pomagania im, zapoznanie z postacią sikorki. Zabawa z el.równowagi: Na gałązce.

Spacer – obserwacja ptaków w zimowej scenerii.

III.Kolorowanie prostych obrazków konturowych przedstawiających ptaki. Zabawa muz.-ruch.: Bałwan.

D+A

 

 

E+A

 

 

 

 

 

G

 

-rozpoznaje głos wróbla

 

 

-wie, dlaczego należy dokarmiać ptaki zimą

 

 

 

 

-stosuje odpowiednie kolory

   WT    12 stycznia`10

I.Obserwacja karmnika za oknem- dzielenie się spostrzeżeniami na temat dokarmiania ptaków.

Filtr poranny – wycieranie rak w swój ręcznik.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin